Ενας μασκαράς άγιος στην Ηρώδου Αττικού

Ενας μασκαράς άγιος στην Ηρώδου Αττικού

  • |

Αν και κάνω γρήγορα γρήγορα τον σταυρό μου -μέσα απ’ το μπουφάν- κατά την απογείωση ή την προσγείωση τις σπάνιες φορές που πετώ με αεροπλάνο, η γενικότερη ιδεολογικοπολιτική και φιλοσοφική μου συγκρότηση με καθιστούν μάλλον άθεο. Απεχθάνομαι, όπως ο διάβολος το λιβάνι, τις πανάρχαιες τεχνικές μέσω των οποίων οι θρησκείες αποκοιμίζουν το πόπολο, τάζοντάς του λαγούς με πετραχήλια στη μέλλουσα ζωή με αντάλλαγμα την οριστική παραίτησή του από την παρούσα, ώστε να διαιωνίζονται η ουράνια και κυρίως η εγκόσμια καθεστηκυία τάξη.

Για να αποχαυνώνουν με πνευματικές εξαρτήσεις τούς κατά καιρούς αγανακτισμένους λαούς, προσπάθησαν τις προηγούμενες δεκαετίες να οικειοποιηθούν τη δοκιμασμένη συνταγή διάφορα πολλά υποσχόμενα ανατρεπτικά ρεύματα -συγκαταριθμούμενης της κομμουνιστικής Αριστεράς- με ατελέσφορα αποτελέσματα όπως αποδείχτηκε. Ακόμα και η τελειότερη απομίμηση, βλέπεις, υστερεί σε καίριες λεπτομέρειες που την κάνουν να απέχει παρασάγγας από το αυθεντικό. Μολονότι λοιπόν αντιμάχομαι τη χρήση του οπίου με το οποίο ποικιλώνυμοι άγιοι ποτίζουν αφειδώς τον κοσμάκη, αδυνατώ να μείνω απαθής απέναντι στα τωρινά τους πάθη, άτινα ωχριούν μπροστά στα μαρτύρια που τράβηξαν ώς κι από τους διωγμούς των Ρωμαίων.

Ιδιαζόντως αφελές και φαντασιόπληκτο το χριστεπώνυμο πλήρωμα τούς κόβει και τους ράβει στα μέτρα του και προπαντός καταπίνει αμάσητα τα προπαγανδιστικά τεχνάσματα σατανικών διαφημιστών, που τους μετατρέπουν σε ιδανικούς κράχτες πάσης φύσεως προϊόντων την εποχή του άκρατου καταναλωτισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δύσμοιρος Αϊ-Βασίλης που, καίτοι έχει την τιμητική του τούτες τις μέρες, δεινοπαθεί από την ανελέητη παραχάραξη της προσωπικότητάς του. Πρόκειται ασφαλώς για τον Μέγα Βασίλειο, δογματικό ηγέτη της Ορθοδοξίας και κορυφαίο λόγιο –εξ ου το «χαρτί και το καλαμάρι» που κομίζει στα κάλαντα. Στη βυζαντινή αγιογραφία παριστάνεται ως ασκητική, σχεδόν οστέινη, μορφή με κορακίσια μαλλιά και εξίσου κατάμαυρη μακριά γενειάδα. Στο πολυδιάστατο φιλανθρωπικό του έργο οφείλει τον παρ’ ημίν θρύλο του: ανάλγητος Τούρκος πασάς είχε τρελάνει στους φόρους τους χριστιανούς της Καππαδοκίας και, όταν δεν τους απόμεινε πια ούτε γρόσι να πάρει, έβαλε άγριο χέρι στα τιμαλφή τους.

Οργάνωσε ειδικό σώμα από βεληγκέκηδες φοροεισπράκτορες, κάτι σαν το σημερινό ΣΔΟΕ, οίτινες εισέβαλαν απροειδοποίητα στα σπίτια τής παρά την Καισάρεια ευρύτερης περιοχής λαφυραγωγώντας δαχτυλίδια, βραχιόλια και περιδέραια, φυλαγμένα για την προίκα των κοριτσιών. Μπρος στην κατάφωρη αδικία ο Αγιος Βασίλης ανέλαβε δράση κι ας μην υπήρχε δείγμα Σελτζούκου σ’ ολάκερη τη Μικρασία, ίσως και στη μακρινή Μογγολία, το 379 μ.Χ., οπότε αναχώρησε για τα επουράνια. Εμφανίστηκε σαν φάντης μπαστούνι στο σεράι και παρέσυρε τον πασά στο χαρτοπαίγνιο. Εκανε το θαύμα του σαν άγιος κι έφερνε συνεχώς πενταρέ του άσου και φλος ρουαγιάλ.

Σημαίνοντας μεσάνυχτα είχε πάρει πίσω τα κλεμμένα μαλαματικά. Προσπάθησε να τα επιστρέψει στους νόμιμους κατόχους, αλλά, παραδόπιστοι καθώς ήταν, διάλεγαν τα ακριβότερα αντί τα δικά τους. Τα ’χωσε τότε σε μια τεράστια πίτα και μοίρασε στον καθένα ένα κομμάτι με ό,τι του τύχαινε. Ετσι εξηγούνται τα έθιμα της βασιλόπιτας και της ακατάσχετης χαρτοπαιξίας των ημερών. Η κυρίαρχη μορφή του Αϊ-Βασίλη είναι δημιούργημα των πολυεθνικών, οι διαφημιστές των οποίων τον πάχυναν κατά το δοκούν, μεταμφιέζοντάς τον σε σύμβολο επίπλαστης ευμάρειας και του άσπρισαν μαλλιά και γένια. Η Κόκα Κόλα τού φόρεσε τα κόκκινα χρώματά της, αφού επί δεκαετίες αποτελούσε χριστουγεννιάτικο σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Η ταύτισή του εσχάτως με το Μαξίμου συνιστά συνεπή συνέχεια. Αντε και του χρόνου!..

https://www.efsyn.gr/stiles/meteoros/417025_enas-maskaras-agios-stin-irodoy-attikoy

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος