Pepco: Παίρνει θέση στην Ελλάδα με ανταγωνιστές Σκλαβενίτη, Lidl, Zara και Jumbo

Pepco: Παίρνει θέση στην Ελλάδα με ανταγωνιστές Σκλαβενίτη, Lidl, Zara και Jumbo

  • |

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πρεμιέρα στην Ελλάδα κάνει η επονομαζόμενη ως “πολωνική Jumbo”, η Pepco, την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου. Το πρώτο της κατάστημα βρίσκεται στο εμπορικό πάρκο της οδού Πειραιώς που ανήκει στην Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του ομίλου Φουρλή. 

Η χώρα μας είναι η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται, αποτελώντας μία άμεσα ανταγωνιστική επιχείρηση τόσο προς τη Jumbo, με είδη σπιτιού που διαθέτει στα ράφια της καθώς και με βρεφικά, γυναικεία αλλά και ανδρικά ρούχα. Ανταγωνιστές της όμως είναι και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως για παράδειγμα ο Σκλαβενίτης που διαθέτει ανάλογα προϊόντα -ρούχα και είδη σπιτιού- στην κατηγορία προϊόντων bazaar αλλά και η Lidl που επίσης διατηρεί ένα σημαντικό μέρος του κωδικολογίου της με προϊόντα για το σπίτι και είδη ρουχισμού. Από τον κύκλο των ανταγωνιστών της δεν λείπουν παραδοσιακές αλυσίδες ειδών ένδυσης όπως οι Zara και H&M.

Στα βασικά χαρακτηριστικά της νεοεισερχόμενης επιχείρησης είναι το γεγονός ότι η μέση τιμή στο σύνολο του κωδικολογίου της ανέρχεται στα 10 ευρώ, ενώ το ακριβότερο προϊόν που διαθέτει στα ράφια της τιμάται στα 30 ευρώ. Το συνολικά διαθέσιμο κωδικολόγιο στην ελληνική αγορά αριθμεί 4.000 προϊόντα.

Στα 12 καταστήματα ο αρχικός στόχος για το 2022, 7 κλεισμένα μέχρι στιγμής
Θυμίζουμε ότι κατά την ανακοίνωση περί δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα, η Pepco είχε αναφέρει ότι πρόκειται να λειτουργήσουν 12 καταστήματα εντός του 2022. Αυτή τη στιγμή πάντως ήδη έχουν υπογραφεί συμβάσεις μίσθωσης για 7 σημεία πώλησης, με προοπτική λειτουργίας έως το τέλος του έτους, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν περισσότερα των 10 έως τη λήξη της φετινής χρονιάς. Μένει ουσιαστικά να φανεί εάν η επιχείρηση θα υλοποιήσει την αρχική της αναφορά για τα 12 νέα καταστήματα.

Μετά την Πειραιώς και συγκεκριμένα την ερχόμενη εβδομάδα επίκειται η λειτουργία του δεύτερου καταστήματος της αλυσίδας στην οδό Πέτρου Ράλλη, σε γειτονικό κατάστημα με αυτό του Σκλαβενίτη, στη συνέχεια θα ανοίξει το κατάστημα της Λάρισας στο εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet, ένα ακόμη στο Ίλιον και έως το τέλος του έτους δύο ακόμη σημεία στη Θεσσαλονίκη.

Το πρώτο της κατάστημα λειτούργησε διεθνώς το 200 και από το 2017 και ύστερα πραγματοποιεί είσοδο σε περίπου 2 νέες αγορές ανά έτος. Η συνολική διαθέσιμη επιφάνεια χώρων λιανικής πώλησης υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα. Τα καταστήματά της εντοπίζονται σε εμπορικά κέντρα, εμπορικά πάρκα καθώς και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες που προσφέρουν σύνδεση με τον αστικό ιστό.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, η μέση επιφάνεια που θα καταλαμβάνουν τα καταστήματα θα κυμαίνεται μεταξύ 500 και 900 τετραγωνικών μέτρων. Το κατάστημα της Πειραιώς έχει επιφάνεια 500 τετραγωνικά μέτρα και το κατάστημα της Πέτρου Ράλλη 550 τετραγωνικά μέτρα.

Στα 2,1 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2021
O κύκλος εργασιών της Pepco ως αλυσίδας στις αγορές που δραστηριοποιείται, ανήλθε στα 2,1 δισ. ευρώ το 2021, ενώ το EBITDA της την ίδια χρονιά ήταν 457 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου ο τζίρος της ήταν 4,1 δισ. ευρώ το 2021 με EBITDA 647 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι εκτός από την Pepco στον ίδιο όμιλο ανήκουν η Poundland και η Dealz.

Απασχολεί περισσότερους από 24.000 εργαζόμενους στο σύνολο της Ευρώπης, ενώ οι 800 από αυτούς βρίσκονται στα κεντρικά της γραφεία στην Πολωνία, στο Poznan. Περισσότεροι από 800 υπάλληλοι εργάζονται στα κέντρα διανομής της Πολωνίας και της Ουγγαρίας. Ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 1.000% σε σύγκριση με το 2010.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Anca Radu, διευθύντρια λιανικού εμπορίου Νότιας Ευρώπης, η επιχείρηση απευθύνεται σε πελάτες που υπολογίζουν τα χρήματα που θα δαπανήσουν. “Πεποίθηση της Pepco είναι ότι η τιμή δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο για όσους θέλουν να φροντίσουν τις οικογένειές τους. Το 90%-96% των γυναικών στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία, γνωρίζουν γι’ αυτήν, ενώ το βασικό προφίλ των πελατών της είναι γυναίκες με μέση ηλικία τα 39 έτη. Το 92% των πελατών της χρησιμοποιεί το ίντερνετ, ενώ το 55% έχει παιδιά ηλικίας 14 ετών ή μικρότερα. Η μέση ετήσια είσπραξη ανά πελάτη ανέρχεται στα 476 ευρώ, ενώ ανά νοικοκυριό στα 1.196 ευρώ”.

Το μεγαλύτερο μέρος του κωδικολογίου της (24%) αποτελείται από τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού, ενώ το 36% από εποχικές προσφορές. Συνολικά περί τις 80 νέες συλλογές περνούν από τα καταστήματά της στη διάρκεια του έτους, κάτι που σημαίνει ότι περίπου 250 νέοι κωδικοί είναι διαθέσιμοι ανά εβδομάδα.

capital.gr

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.