Αύξηση τζίρου 43% στην πενταετία για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ

Αύξηση τζίρου 43% στην πενταετία για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ

  • |
Το «Πανόραμα των Ελληνικών Σουπερμάρκετ» καταγράφει άνοδο εσόδων, με μειωμένο όγκο πωλήσεων και κέρδη το 2022 • Οι 6 μεγαλύτερες αλυσίδες ελέγχουν το 90% της αγοράς.

Φουσκωμένα έσοδα κατά 8,44% έφερε ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία του φετινού «Πανοράματος των Ελληνικών Σουπερμάρκετ» που περιλαμβάνουν τους ισολογισμούς 35 επιχειρήσεων για την οικονομική χρήση του 2022. Συνολικά οι επιχειρήσεις του δείγματος είχαν τζίρο 11,18 δισ. ευρώ, εκ των οποίων σχεδόν το 90% προέρχεται από μόλις έξι αλυσίδες αντανακλώντας τον υψηλό βαθμό συγκέντρωσης του κλάδου. Αλλη μία φορά απουσιάζουν στοιχεία από τη Lidl Ηellas, η οποία εξακολουθεί να μη δημοσιεύει ισολογισμούς αξιοποιώντας «παραθυράκια» στην ελληνική νομοθεσία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, ο τζίρος της γερμανικής αλυσίδας κυμαίνεται στα 2 δισ. ευρώ και τη βάζει να «κονταροχτυπιέται» για τη δεύτερη θέση με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, που επιβεβαιώνει τη μετατόπιση της αγοράς προς τους μεγάλους ομίλους, είναι ότι σε βάθος πενταετίας ο τζίρος των σουπερμάρκετ αυξήθηκε κατά 43% ή 3,39 δισ. ευρώ εκτοπίζοντας τα μικρότερα καταστήματα.

Την πρώτη θέση στην πυραμίδα των σουπερμάρκετ καταλαμβάνει σταθερά ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές-Σκλαβενίτης, με τζίρο 4,48 δισ. ευρώ, αυξημένο σχεδόν κατά 12,29% έναντι του 2021 –ποσοστό που αντιστοιχεί σχεδόν σε 490 εκατομμύρια ευρώ. Καθώς o τζίρος όλων των σουπερμάρκετ αυξήθηκε συνολικά κατά 870 εκατ. ευρώ, σημαίνει ότι ο Σκλαβενίτης καρπώθηκε περίπου το 56% αυτής της αύξησης. Η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε τζίρο 1,98 δισ. ευρώ, οριακά αυξημένο κατά 0,78%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Metro-My Market με σημαντική αύξηση πωλήσεων (9,49%) και ετήσιο τζίρο 1,5 δισ. ευρώ.

Εντονα ανοδικά κινείται ο όμιλος Μασούτη με ρυθμό ανάπτυξης 9,5% και πωλήσεις 940,22 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023 εκτιμάται ότι θα φτάσουν το 1,1 δισ. Ο Μασούτης συνεχίζει τις εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, ενώ το 2022 απέκτησε το 50% της συνεταιριστικής αλυσίδας ΣΥΝ.ΚΑ. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Πέντε (Γαλαξίας), με μικρή αύξηση πωλήσεων κατά 1,96%, στα 513,512 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής η ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός με εντυπωσιακή άνοδο πωλήσεων 18,58% και ετήσιο τζίρο στα 497 εκατ. ευρώ, έχοντας πραγματοποιήσει σημαντικές εξαγορές τη διετία 2021-2022.

Οι επιπτώσεις του πληθωρισμού στο εισόδημα των καταναλωτών αποτυπώθηκαν στη μείωση του όγκου πωλήσεων, με τους δέκα μεγαλύτερους ομίλους και εταιρείες να παρουσιάζουν μειωμένα κέρδη κατά 28% στα 144,35 εκατ. ευρώ από 200,69 το 2021. Ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας διαμορφώθηκε στο 1,34%, από 2,03%, ενώ ο δείκτης μικτού κέρδους παρέμεινε σχετικά σταθερός στο 26,84%.

tps://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/412919_ayxisi-tziro

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος