Κορωνοϊός: Αυτές είναι όλες οι αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Νέα δρομολόγια, βοηθοί επιβατών

Κορωνοϊός: Αυτές είναι όλες οι αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – Νέα δρομολόγια, βοηθοί επιβατών

  • |

Χαρακτηριστικά… μονιμότητας τείνουν να πάρουν και για τη φετινή χρονιά οι έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορωνοϊού, το δεύτερο κύμα της οποίας βιώνει ήδη η χώρα. Μεταφορές και μετακινήσεις είναι ένας από τους κλάδους που αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» του συστήματος καθώς από τη φύση τους προϋποθέτουν μαζική συνύπαρξη ατόμων, ενώ σε αυτό πρέπει να προστεθούν οι ελλείψεις δεκαετιών σε οχήματα και προσωπικό στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας αλλά και το γεγονός ότι η Αττική σε επίπεδο κρουσμάτων βρίσκεται στο κόκκινο εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Στην κατεύθυνση αυτή και ενώ τα σχολεία έχουν ήδη ανοίξει, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξακολουθούν να ισχύουν οι κανόνες της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας προστασίας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με κάθε μέσο, αλλά και το μέτρο του μέγιστου ποσοστού πληρότητας στο 65% σε οχήματα και συρμούς, το οποίο ωστόσο σε επίπεδο αστικής συγκοινωνίας ήταν εξαρχής πρακτικά ανεφάρμοστο καθώς είναι αδύνατο να τηρηθεί και να ελεγχθεί.

Αποτέλεσμα είναι ο συνωστισμός στα λεωφορεία κυρίως σε δημοφιλείς γραμμές κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής να παραμένει μεγάλος, ενώ όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι και επιβάτες υπάρχουν περιπτώσεις που το λεωφορείο καθυστερεί ακόμα και πάνω από μισή ώρα. Ταυτόχρονα παρατάθηκε έως τις 30 Απριλίου το μέτρο του μειωμένου κομίστρου, το οποίο αρχικά είχε θεσπιστεί έως τις 30 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συγκεκριμένης ρύθμισης το ενιαίο εισιτήριο κοστίζει 1,20 από 1,40 ευρώ, ενώ αντίστοιχες είναι και οι μειώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου.

Επιπλέον, όπως έχει ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, θα επανέλθουν σε αποβάθρες και οχήματα λεωφορείων οι περίπου 300 «βοηθοί επιβατών», οι οποίοι την περασμένη άνοιξη βρίσκονταν στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης μετρό με λεωφορεία, υπενθυμίζοντας στο επιβατικό κοινό  την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων. Ως βοηθοί επιβατών είχαν χρησιμοποιηθεί περίπου 100 εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι 200 προέρχονταν από δύο ιδιωτικές εταιρίες με το αρχικό κόστος της απευθείας ανάθεσης να ανέρχεται σε 372.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

.topontiki.gr