Ένα στα δύο ασθενοφόρα δεν λειτουργούν λόγω βλαβών

Ένα στα δύο ασθενοφόρα δεν λειτουργούν λόγω βλαβών

  • |
«Κλείνεται για κρεμαγιέρα. 26 Νοεμβρίου 2015», διαβάζουμε σε ένα χαρτί που έχει αφεθεί στο ταμπλό ασθενοφόρου. Για όσους γνωρίζουν από αυτοκίνητα, η κρεμαγιέρα είναι το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι). Ο σημερινός στόλος οχημάτων του ΕΚΑΒ έχει αποκτηθεί το 2004 και τα οχήματα έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα. Οι εργαζόμενοι λένε πάλι καλά που άντεξαν τόσο, καθώς η διαδικασία αντικατάστασής τους καθυστερεί. Σε ένα απλό αυτοκίνητο, η αντικατάσταση ή η επισκευή της δεν απαιτεί πάνω από μία μέρα. Για το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, οι χρόνοι είναι διαφορετικοί: έχουν περάσει δυόμισι μήνες και ακόμη το όχημα παραμένει ακινητοποιημένο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Έθνους». Κάθε καθυστέρηση στην επισκευή μπορεί να κοστίζει σε ανθρώπινες ζωές. Ανθρωποι περιμένουν έως και πάνω από μία ώρα μέχρι να ακούσουν τη σειρήνα. Για να ανταποκριθεί, όμως, το «166» έγκαιρα απαιτείται πλήρης αλλαγή του σκηνικού που επικρατεί σήμερα. Το ΕΚΑΒ Αττικής διαθέτει 135 οχήματα, από τα οποία τα μισά είναι ακινητοποιημένα λόγω βλάβης. Ολόκληρες περιοχές -27 τον αριθμό- παραμένουν ακάλυπτες ή καλύπτονται από ασθενοφόρα γειτονικών τομέων. Το αν θα σωθεί, δηλαδή, ή όχι ένας άνθρωπος είναι θέμα ευνοϊκής ή αρνητικής συγκυρίας: Τα μισά ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα στους χώρους του Κέντρου, είτε επειδή έχουν υποστεί βλάβες είτε επειδή δεν υπάρχει απόθεμα ανταλλακτικών, προκειμένου να επισκευαστούν έγκαιρα «Η Καλλιθέα, με πληθυσμό πάνω από 100.000 κατοίκους, μπορεί να μη διαθέτει ασθενοφόρο και οι κάτοικοί της να καλύπτονται από τον τομέα της Νέας Σμύρνης», σχολιάζει στο «Εθνος» ο Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ. Η κρίση έχει κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη. Το συνεργείο του Κέντρου ενδέχεται να μη διαθέτει απόθεμα από τακάκια για τα φρένα. Για να τα προμηθευτεί, χρειάζεται διαγωνισμός μέσω της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (ΥΠΕ). Δηλαδή, προκήρυξη 15 μέρες πριν, αξιολόγηση των προσφορών και κατακύρωση. Η αλλαγή τους δηλαδή -που σε ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο απαιτεί μισή ώρα- μπορεί να ξεπεράσει τις 20 μέρες! Η επιγραφή στο ταμπλό αναφέρει τη βλάβη η οποία έχει ακινητοποιήσει το συγκεκριμένο όχημα. Μέχρι να βρεθεί το κατάλληλο ανταλλακτικό ή τα ανταλλακτικά, θα παραμείνει στην κατάσταση αυτή, την ώρα που ασθενείς περιμένουν… Παρά τις προσπάθειες του προσωπικού, τα ασθενοφόρα παραμένουν το «βαρίδι» του ΕΚΑΒ. Εχουν βγάλει τα ψωμιά τους, καθώς αγοράστηκαν το 2004. Εχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα και είναι φυσιολογικό να βγάζουν ζημιές. «Ενα στα δύο ασθενοφόρα δεν λειτουργούν λόγω βλαβών», αναφέρει ο κ. Μαθιόπουλος στο «Έθνος», για να εξηγήσει: «Ακόμη και ασθενοφόρα που έχουν απλές βλάβες δεν επισκευάζονται έγκαιρα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Το τελευταίο διάστημα, η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο». Το βάρος της διακομιδής των ασθενών -σημειώνει- έχει επιβαρύνει τα λίγα οχήματα που κυκλοφορούν, με επιπλέον καθυστερήσεις στην ανταπόκριση του ΕΚΑΒ, ακόμη και σε επείγοντα περιστατικά. Σε καθημερινή βάση, το «166» δέχεται έως και 5.000 κλήσεις και πραγματοποιεί έως 900 διακομιδές μόνον στην Αττική. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου, ο χρόνος προσέλευσης ενός ασθενοφόρου μπορεί να φτάσει έως και τη μιάμιση ώρα για μη επείγοντα περιστατικά.

www.dikaiologitika.gr