Αθωώθηκαν 11 μέλη του Κινήματος ενάντια στα διόδια

Αθωώθηκαν 11 μέλη του Κινήματος ενάντια στα διόδια

  • |

Απαλλάχθηκαν σήμερα Τρίτη από όλες τις κατηγορίες που τους είχαν αποδοθεί 11 πολίτες – μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής φορέων και κατοίκων βορειοανατολικής Αττικής ενάντια στα διόδια. Η αθωωτική δικαστική απόφαση αφορά τις κινητοποιήσεις στο σταθμό διοδίων Αφιδνών κατά τα έτη 2009, 2010, για τις οποίες οι 11 κατηγορούνταν ως φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί.

 

Η δίκη είχε ξεκινήσει στις 3 Φεβρουαρίου και είχε διακοπεί για σήμερα Τρίτη, λόγω απουσίας των μαρτύρων κατηγορητηρίου. Η σημερινή διαδικασία διεξήχθη στο αμφιθέατρο των δικαστηρίων της Ευελπίδων, το οποίο ήταν κατάμεστο από πλήθος αλληλέγγυων, κατοίκων του Ωρωπου, μελών και φίλων του Κινήματος «Δεν πληρώνω». του Συλλόγου δανειοληπτών και δημοτικών συμβούλων της ευρύτερης περιοχής του δήμου Ωρωπού.

Ανάμεσα στους μάρτυρες υπεράσπισης περιλαμβάνονταν οι Μανώλης Γλέζος, Χρήστος Καραμάνος, Άγγελος Χάγιος, Σπύρος Σπίρτζης αλλά και εκπρόσωποι της περιφέρειας και πρώην δήμαρχοι.

«Η αθωωτική αυτή η απόφαση, μας δίνει νέα ορμή τόσο για τις πολλές δικές που έχουμε μπροστά μας, όσο και στο συνολικότερο αγώνα για την κατάργηση των διοδίων. Η δύναμη της αλληλεγγύης φάνηκε εμφατικά και σε αυτή τη δίκη και το ίδιο πρέπει να γίνει και στις επόμενες δίκες, προκειμένου να πετύχουμε νέες νίκες», επισημαίνουν  οι «Επιτροπές Διόδια Στοπ».

Ο Μανώλης Γλέζος στην κατάθεσή του ανέφερε ότι του κάνει εντύπωση γιατί δεν είναι κατηγορούμενος ο ίδιος, αφού πρωτοστάτησε στο κλείσιμο των διοδίων, όπως αποδεικνύεται από δημοσιεύματα εκείνης της εποχής, εκτελώντας εντολή Λαϊκών Συνελεύσεων. Επισήμανε μάλιστα, ότι οι κατηγορούμενοι έκλεισαν τα διόδια, χωρίς να προκαλέσουν καμία απολύτως ζημιά, με βάση το δημοκρατικό τους χρέος, προσθέτοντας ότι ο κάθε οδηγός αυτοκινήτου πληρώνει για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων όταν αγοράζει το αυτοκίνητο του, όταν πληρώνει τα ασφάλιστρά του, όταν πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας, όταν πληρώνει τα καύσιμά του. Γιατί λοιπόν πρέπει να πληρώνει και τα διόδια.

Εκτός αυτού οι δρόμοι συγκοινωνίας ως κοινωνικό αγαθό περνούν από όπου πρέπει να περάσουν, ενώ τα κτήρια των διοδίων κατέχουν υπερδιπλάσιο χώρο του αναγκαίου για τον αυτοκινητόδρομο. Αυτός ο χώρος δεν είναι υπέρ του κοινού συμφέροντος, άρα το κράτος με τη βία τον καταπατά υπέρ των κατασκευαστικών εταιρειών, τόνισε.

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος