Αληθεύει ή όχι…;

Αληθεύει ή όχι…;

  • |

Επειδή η σιωπή είναι συνενοχή και επειδή οι νεκροί είναι ξανά πολλοί, ας κάνουμε μερικές ενοχλητικές ερωτήσεις με αφορμή τη φρικτή και προδιαγεγραμμένη τραγωδία στα Τέμπη.

1. Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι η γνω­στή γερ­μα­νι­κή εται­ρεία τη­λε­πι­κοι­νω­νιών που είχε, απο­δε­δειγ­μέ­να και δε­δη­λω­μέ­να, μαύρα τα­μεία που διο­χέ­τευαν άφθο­νο μαύρο χρήμα δια­φθο­ράς και εκ­μαυ­λι­σμού στα αντί­στοι­χα τα­μεία των κομ­μά­των εξου­σί­ας στην Ελ­λά­δα, στις δε­κα­ε­τί­ες του 1990 και 2000, είναι η αρχή της κα­τα­στρο­φής και ο θε­μέ­λιος λίθος του με­γά­λου και δια­χρο­νι­κού σκαν­δά­λου για την τε­λι­κή (αυτο)δια­λυ­τι­κή τύχη και του Ορ­γα­νι­σμού Σι­δη­ρο­δρό­μων Ελ­λά­δας;

Γιάννης Νικολόπουλος

2. Τι πραγ­μα­τι­κά πε­ριε­λάμ­βα­νε ο συμ­βι­βα­σμός με­τα­ξύ της γερ­μα­νι­κής εται­ρεί­ας τη­λε­πι­κοι­νω­νιών και του ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου που ορι­στι­κο­ποι­ή­θη­κε επί μνη­μο­νια­κής και δια­κομ­μα­τι­κής κυ­βέρ­νη­σης Λουκά Πα­πα­δή­μου με υπουρ­γό Με­τα­φο­ρών τον γνω­στό ‘’τσε­κου­ρο­φό­ρο­’’ δι­κη­γό­ρο της Άκρας Δε­ξιάς που σή­με­ρα είναι υπουρ­γός Εσω­τε­ρι­κών στην κυ­βέρ­νη­ση της ΝΔ; Ήταν ο συμ­βι­βα­σμός αυτός ένας επι­πρό­σθε­τος λόγος για να δια­λυ­θεί η κυ­βέρ­νη­ση του ΠΑΣΟΚ με τον τρόπο που έγινε η αλ­λα­γή της εξου­σια­στι­κής σκυ­τά­λης τον Νο­έμ­βριο του 2011;

3. Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι η γνω­στή ιτα­λι­κή (κρα­τι­κή;) εται­ρεία με­τα­φο­ρι­κού σι­δη­ρο­δρο­μι­κού έργου είχε απα­ξιω­θεί πα­νευ­ρω­παϊ­κά ως πα­ντε­λώς ανα­ξιό­πι­στη, ανα­πο­τε­λε­σμα­τι­κή και επι­κίν­δυ­νη, έως τη στιγ­μή που ανέ­λα­βε το 2008, αρ­μό­διος επί­τρο­πος Με­τα­φο­ρών στην Κο­μι­σιόν, ο Ιτα­λός δη­μο­σιο­γρά­φος, πο­λι­τι­κός φίλος του Σίλ­βιο Μπερ­λου­σκό­νι και σή­με­ρα αντι­πρό­ε­δρος της Τζόρ­τζια Με­λό­νι, Αντό­νιο Τα­γιά­νι; Ποιες ‘’α­ό­ρα­τε­ς’’ δυ­νά­μεις ώθη­σαν από εκεί­νη τη στιγ­μή και μετά τον Τα­γιά­νι έως την προ­ε­δρία του Ευ­ρω­παϊ­κού Κοι­νο­βου­λί­ου; Γιατί από το 2010 και μετά, αρ­μό­διοι επί­τρο­ποι Με­τα­φο­ρών ανα­λαμ­βά­νουν (κατά σύμ­πτω­ση…;) πο­λι­τι­κοί προ­ερ­χό­με­νοι από χώρες όπου η ιτα­λι­κή εται­ρεία με­τα­φο­ρι­κού έργου σι­δη­ρο­δρό­μων έχει αυ­ξη­μέ­να επι­χει­ρη­μα­τι­κά συμ­φέ­ρο­ντα;

4. Γιατί η γνω­στή ιτα­λι­κή εται­ρεία σι­δη­ρο­δρό­μων επι­λέ­γει να ‘’χτυ­πά­ει­’’ σι­δη­ρο­δρο­μι­κές γραμ­μές , δρο­μο­λό­για και δί­κτυα που αρ­χί­ζουν ή κα­τα­λή­γουν σε λι­μά­νια όπου (κατά σύμ­πτω­ση…;) υπάρ­χουν επι­θε­τι­κές εξα­γο­ρές σε εμπο­ρευ­μα­τι­κούς σταθ­μούς και προ­βλή­τες από την εξί­σου γνω­στή κι­νε­ζι­κή εται­ρεία που δρα­στη­ριο­ποιεί­ται και στην Ελ­λά­δα; Ποια είναι η πραγ­μα­τι­κή με­το­χι­κή σύν­θε­ση της ιτα­λι­κής εται­ρεί­ας σι­δη­ρο­δρό­μων; Υπάρ­χουν άραγε στα επι­χει­ρη­μα­τι­κά πα­ρα­μύ­θια, ‘’κι­νε­ζι­κοί δρά­κοι­’’ με ιτα­λι­κή ‘’μο­τσα­ρέ­λα­’’;

5. Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι στα μέσα της δε­κα­ε­τί­ας του 2000, όπως δι­η­γεί­ται στο βι­βλίο του, Γό­μορ­ρα, ο ερευ­νη­τής δη­μο­σιο­γρά­φος, Ρο­μπέρ­το Σα­βιά­νο και σε του­λά­χι­στον μία πε­ρί­πτω­ση που ήταν αυ­τό­πτης μάρ­τυ­ρας, ένα κο­ντέι­νερ, που κα­τέ­φθα­νε με εμπο­ρι­κό βα­γό­νι της ιτα­λι­κής εται­ρεί­ας σι­δη­ρο­δρό­μων και θα με­τα­φε­ρό­ταν δια­μέ­σου προ­βλή­τας που έλεγ­χε και δια­χει­ρι­ζό­ταν η κι­νε­ζι­κή εται­ρεία στο λι­μά­νι της Νά­πο­λης, άνοι­ξε διά­πλα­τα την ώρα που ανυ­ψω­νό­ταν από τον γε­ρα­νό και από μέσα έπε­φταν βροχή τα ακρω­τη­ρια­σμέ­να πτώ­μα­τα θυ­μά­των της Κα­μό­ρας; Υπάρ­χει ομ­φά­λιος λώρος ανά­με­σα στο ιτα­λι­κό κρά­τος και την Κα­μό­ρα που κα­λύ­πτει και το σκέ­λος των σι­δη­ρο­δρό­μων και των λι­μα­νιών;

6. Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι ανώ­τα­τος αξιω­μα­τι­κός της ιτα­λι­κής κα­ρα­μπι­νε­ρί­ας που είχε φθά­σει μά­λι­στα να είναι και αρ­χη­γός της προ­ε­δρι­κής αστυ­νο­μι­κής φρου­ράς, όταν πρό­ε­δρος ήταν ο Οσκαρ Λουί­τζι Σκάλ­φα­ρο, ομο­λό­γη­σε στις σχε­τι­κές ανα­κρι­τι­κές δια­δι­κα­σί­ες των ‘’Κα­θα­ρών Χε­ριώ­ν’’ πως ήταν ταυ­τό­χρο­να και ‘’κάπο ρε­ζί­με­’’ στην Κα­μό­ρα και μετά την έκτι­ση της ποι­νής του βρέ­θη­κε ‘’βο­λε­μέ­νο­ς’’ σε γνω­στή ιτα­λι­κή εται­ρεία της ει­δη­σε­ο­γρα­φι­κής επι­και­ρό­τη­τας έχο­ντας κα­θή­κο­ντα διευ­θυ­ντή ασφα­λεί­ας;

7. Τι ακρι­βώς συμ­βαί­νει στη Γερ­μα­νία με τους σι­δη­ρο­δρό­μους, ει­δι­κά όταν στις δια­πραγ­μα­τεύ­σεις εμπλέ­κο­νται και οι κρα­τι­δια­κές κυ­βερ­νή­σεις και υπάρ­χει αυ­ξη­μέ­νο εν­δια­φέ­ρον από ιτα­λι­κές εται­ρεί­ες σι­δη­ρο­δρό­μων; Τι συ­νέ­βη πριν με­ρι­κά χρό­νια στην πό­λη-κρα­τί­διο του Αμ­βούρ­γου, όταν το­πι­κός κα­γκε­λά­ριος ήταν ο Όλαφ Σολτς, στις τρι­γω­νι­κές δια­πραγ­μα­τεύ­σεις ανά­με­σα στην κρα­τι­δια­κή κυ­βέρ­νη­ση, την ιτα­λι­κή εται­ρεία και (κατά σύμ­πτω­ση…;) την κι­νε­ζι­κή εται­ρεία που θέλει με­ρί­διο από την εμπο­ρευ­μα­τι­κή κί­νη­ση στο τρίτο με­γα­λύ­τε­ρο από αυτή τη σκο­πιά λι­μά­νι της Βό­ρειας Ευ­ρώ­πης – μετά από εκεί­να της Αμ­βέρ­σας και του Ρό­τερ­νταμ; Τι συμ­βαί­νει σή­με­ρα που ο Όλαφ Σολτς είναι ομο­σπον­δια­κός κα­γκε­λά­ριος ολό­κλη­ρης της Γερ­μα­νί­ας;

8. Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι οι διά­φο­ροι ‘’ει­δι­κοί­’’ που πα­ρέ­λα­σαν και από ελ­λη­νι­κούς τη­λε­ο­πτι­κούς σταθ­μούς και το ελ­λη­νι­κό δια­δί­κτυο, σας λένε μπούρ­δες και πλα­σά­ρουν φύκια για με­τα­ξω­τές κορ­δέ­λες και δια­φη­μί­ζουν τρί­χες κα­τσα­ρές για την πραγ­μα­τι­κή κα­τά­στα­ση των σι­δη­ρο­δρό­μων σε χώρες όπως η Ολ­λαν­δία, η Γερ­μα­νία, το Λου­ξεμ­βούρ­γο ή η Γαλ­λία; Αντα­πο­κρί­νε­ται ο πραγ­μα­τι­κός ση­με­ρι­νός αριθ­μός ερ­γα­ζο­μέ­νων στις πο­λυ­δια­σπα­σμέ­νες εται­ρεί­ες (αλλού το με­τα­φο­ρι­κό έργο, αλλού οι συμ­βά­σεις, αλλού η έγ­γεια ιδιο­κτη­σία, αλλού οι υπο­δο­μές) με τα τά­χα­μου και δήθεν ‘’συ­μπλη­ρω­μέ­να και ανε­λα­στι­κά ορ­γα­νο­γράμ­μα­τα­’’ που υφί­στα­νται μόνο στα χαρ­τιά και στις πο­λι­τι­κές δια­βε­βαιώ­σεις; Πόσες απο­λύ­σεις ερ­γα­ζο­μέ­νων σε σι­δη­ρο­δρό­μους έγι­ναν μέσα στην παν­δη­μία; Υπάρ­χουν όντως ‘’δύο σταθ­μάρ­χες ΣΕ ΚΑΘΕ ΒΑΡ­ΔΙΑ σε όλους τους σι­δη­ρο­δρο­μι­κούς σταθ­μού­ς’’ πχ της Δυ­τι­κής Ευ­ρώ­πης; Είναι το ίδιο από κάθε επαγ­γελ­μα­τι­κή, με­τα­φο­ρι­κή και πραγ­μα­τι­κή διά­στα­ση και άποψη να είσαι ερ­γα­ζό­με­νος στον σι­δη­ρό­δρο­μο και τον σταθ­μό πχ στο Ρό­τερ­νταμ ή τη Φραν­κφούρ­τη και το ίδιο να είσαι στο Τεν Μποστ (χωριό της Ανα­το­λι­κής Ολ­λαν­δί­ας) ή τη Βρέμη;

9. Πόσα χρή­μα­τα κα­τα­νά­λω­σαν από τους κρα­τι­κούς προ­ϋ­πο­λο­γι­σμούς στον καιρό της παν­δη­μί­ας και οι σι­δη­ρο­δρο­μι­κές εται­ρεί­ες επι­κα­λού­με­νες απώ­λειες εσό­δων και επι­χει­ρη­μα­τι­κές ζη­μί­ες με πρό­σχη­μα τα λο­κντά­ουν ή τη μειω­μέ­νη επι­βα­τι­κή κί­νη­ση; Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι το ποσό μπο­ρεί και να ξε­περ­νά τα 50 δις ευρώ; Πόσα είναι τα πραγ­μα­τι­κά κε­φά­λαια που θα κα­τα­να­λω­θούν από το Τα­μείο Ανά­καμ­ψης για τον ‘’εκ­συγ­χρο­νι­σμό και την εναρ­μό­νι­ση­’’ του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου και τον ‘’ψη­φια­κό έλεγ­χο της κυ­κλο­φο­ρί­ας και των αμα­ξο­στοι­χιώ­ν’’ στα κρά­τη-μέ­λη της Ευ­ρω­παϊ­κής Ενω­σης;

10. Άραγε είναι τυ­χαίο ότι σή­με­ρα, επί­τρο­πος Εσω­τε­ρι­κής Αγο­ράς, καθ’ ύλην αρ­μό­διος για τη δια­νο­μή του Τα­μεί­ου Ανά­καμ­ψης είναι Γάλ­λος, πρώην διευ­θύ­νων σύμ­βου­λος της Φρανς Τέ­λε­κομ με εξαι­ρε­τι­κές προ­σω­πι­κές και εται­ρι­κές σχέ­σεις τόσο με τη Ντόι­τσε Τέ­λε­κομ όσο και με τη γερ­μα­νι­κή εται­ρεία που άφησε πίσω της στην Ελ­λά­δα κατά το πα­ρελ­θόν, το παρόν (;) ίσως και το μέλ­λον, ‘’Χρι­στο­φο­ρά­κου­ς’’ και ‘’μαύ­ρα τα­μεί­α­’’;

11. Γιατί η ιτα­λι­κή εται­ρεία σι­δη­ρο­δρό­μων επέ­λε­ξε να κάνει crisis management για το δυ­στύ­χη­μα στα Τέμπη απευ­θυ­νό­με­νη απο­κλει­στι­κά και μόνο, με σχε­τι­κή ανα­κοί­νω­ση της και συ­να­κό­λου­θες διαρ­ρο­ές, στο Γαλ­λι­κό Πρα­κτο­ρείο Ει­δή­σε­ων; Αλη­θεύ­ει ή όχι ότι αν συ­ντε­λε­στεί για απροσ­διό­ρι­στο χρο­νι­κό διά­στη­μα και για οποιο­δή­πο­τε λόγο, ανα­στο­λή δρο­μο­λο­γί­ων, είτε επι­βα­τη­γών είτε εμπο­ρι­κών τρέ­νων, στον ελ­λη­νι­κό σι­δη­ρό­δρο­μο, τότε η ιτα­λι­κή εται­ρεία με­τα­φο­ρι­κού έργου απο­ζη­μιώ­νε­ται από το ελ­λη­νι­κό Δη­μό­σιο με με­ρι­κές δε­κά­δες εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ; Είναι βαλ­τοί ή ηλί­θιοι, στην υπη­ρε­σία της ιτα­λι­κής εται­ρεί­ας ίσως και στο payroll της, εκεί­νοι που προ­πα­γαν­δί­ζουν στην Ελ­λά­δα, την ‘’πλή­ρη ανα­στο­λή δρο­μο­λο­γί­ων έως ότου φτια­χτεί η τη­λε­διοί­κη­ση­’’ δη­λα­δή φέξε μου και γλί­στρη­σα; Είναι δυ­να­τόν αντί να απο­ζη­μιω­θούν τα θύ­μα­τα και οι οι­κο­γέ­νειες των νε­κρών, η κυ­βέρ­νη­ση Μη­τσο­τά­κη να απο­ζη­μιώ­σει την εται­ρεία για δια­φυ­γό­ντα κέρδη; Πότε θα δη­μο­σιευ­τούν οι πλή­ρεις συμ­βά­σεις ανά­με­σα στην εται­ρεία, το ΤΑΙ­ΠΕΔ ή και τον ΟΣΕ που έγι­ναν επί κυ­βέρ­νη­σης ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ-ΑΝΕΛ και εν­δε­χο­μέ­νως έχουν τρο­πο­ποι­η­θεί επί τα χείρω για το δη­μό­σιο συμ­φέ­ρον από την κυ­βέρ­νη­ση της ΝΔ;

12 και τε­λευ­ταίο : Είχα επι­λέ­ξει για προ­σω­πι­κούς και πο­λι­τι­κούς λό­γους, να σιω­πή­σω εδώ και δύο πε­ρί­που χρό­νια. Το πα­ρα­πά­νω κεί­με­νο δε­σμεύ­ει απο­κλει­στι­κά και μόνο τον συ­ντά­κτη του και κα­νέ­ναν άλλον, εφό­σον δη­μο­σιευ­τεί ολό­κλη­ρο, χωρίς λο­γο­κρι­σία, πε­ρι­κο­πές και δια­στρε­βλώ­σεις. Έχω επι­λέ­ξει συ­νει­δη­τά μια προ­σω­πι­κή αποχή και ‘’α­που­σί­α­’’ από όσα γί­νο­νται στην Ελ­λά­δα για λό­γους που δεν είναι της πα­ρού­σης να ανα­λυ­θούν. Ευ­χα­ρι­στώ για τη φι­λο­ξε­νία εφό­σον δη­μο­σιευ­τεί, αν δεν κρί­νε­ται σκό­πι­μη η δη­μο­σί­ευ­ση δεν ‘’τρέ­χει κά­στα­νο­’’. Ομως αυτή τη στιγ­μή, κάθε σιωπή όπως και κάθε δια­στρέ­βλω­ση της πραγ­μα­τι­κό­τη­τας είναι συ­νε­νο­χή στο έγκλη­μα και ανε­πί­τρε­πτη στάση για κάθε υπεύ­θυ­νο πο­λί­τη και άν­θρω­πο. Και ορι­σμέ­νοι στην ΕΣΗΕΑ, όχι απα­ραί­τη­τα στο διοι­κη­τι­κό συμ­βού­λιο, αλλά ει­δι­κά ανά­με­σα στα διά­φο­ρα ‘’μέλη της Ενω­ση­ς’’ που βλέπω ότι ξι­φουλ­κούν μαι­νό­με­νοι στο δια­δί­κτυο και υπο­θέ­τω ότι κά­νουν το ίδιο και στις τη­λε­ο­ρά­σεις, κα­λύ­τε­ρα να σιω­πή­σουν και να απο­συρ­θούν από το ‘’γυα­λί­’’ και το πλη­κτρο­λό­γιο – η γνω­στή γερ­μα­νι­κή εται­ρεία τη­λε­πι­κοι­νω­νιών που κό­ντε­ψε να γε­μί­σει την Ελ­λά­δα με ‘’χρι­στο­φο­ρά­κου­ς’’ γνω­ρί­ζει γιατί κά­ποιοι ‘’δη­μο­σιο­γρά­φοι­’’ δεν τί­μη­σαν τόσα χρό­νια την κοι­νω­νι­κή απο­στο­λή του ‘’λει­τουρ­γή­μα­το­ς’’ και στο ζή­τη­μα των σι­δη­ρο­δρό­μων…

Κλεί­νο­ντας, η πραγ­μα­τι­κή εθνι­κή τρα­γω­δία είναι πως θα πάτε ξανά σε με­ρι­κές εβδο­μά­δες, να ψη­φί­σε­τε ΝΔ και ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, Μη­τσο­τά­κη και Τσί­πρα, Κί­νη­μα Αλ­λα­γής και Κόμμα Πε­ρισ­σού ή ό,τι άλλο έχετε (προ)επι­λέ­ξει για να ‘’βγά­λε­τε την υπο­χρέ­ω­ση­’’ την ώρα που κάθε μέρα πλέον παί­ζε­ται η ζωή σας, κο­ρώ­να – γράμ­μα­τα. Άραγε αντέ­χε­τε και άλλο δού­λε­μα και άλλη κο­ροϊ­δία πάνω πλέον στα πτώ­μα­τα των παι­διών σας, για το επό­με­νο ρου­σφε­τά­κι και την επό­με­νη εξυ­πη­ρε­τη­σού­λα;

Αυτά είχα να πω και να ρω­τή­σω. Ας επι­στρέ­ψω στη σιωπή  και την αποχή μου…

rproject.gr/

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος