Ολυμπιακό μάθημα

Ολυμπιακό μάθημα

  • |

Σε αντίθεση με την άποψη πολλών, ο γράφων βρίσκει τη φετινή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι άκρως ενδιαφέρουσα, γιατί, για πρώτη φορά, ανακύπτουν τόσα ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες ανθρώπινες κοινωνίες.

Κώστας Πετρωτός

Η περίπτωση της Αλγερινής πυγμάχου Κελίφ ανέδειξε την άγνοιά μας για τη διαφορά intersex και τρανς ατόμων, η τελετή έναρξης μας έδωσε ένα ερέθισμα να ανοίξουμε τη συζήτηση για το τι είναι αιρετικό και τι βλάσφημο, συνολικά πρόκειται για μία διοργάνωση που μας έδωσε να καταλάβουμε ότι η παιδεία μας και οι γνώσεις πρέπει να περνούν από ένα διαρκές update.
Σε αυτήν ακριβώς την παιδεία θέλω να σταθώ και να υπογραμμίσω την ανάγκη επιτέλους να φύγουμε από το μότο «οι Ελληνες διδάσκαμε πολιτισμό στα αρχαία χρόνια και, μετά, στην εποχή των ηρώων του ’21 και του ’40» και να δούμε λίγο και τη σημερινή εποχή.

Δεν μειώνει σε τίποτα την πρότερη ιστορία μας να παραδεχθούμε ότι υπάρχουν και στις μέρες μας συμπατριώτες μας που η ζωή τους και η καθημερινότητά τους μπορούν να γίνουν μάθημα στα σχολεία. Δεν είναι καθόλου κακό για τους μαθητές στα σχολεία, να μάθουν λεπτομέρειες για τη ζωή του Πετρούνια, του Καραλή και του Αντετοκούνμπο. Να μελετήσουν τη φιλοσοφία ζωής του Τεντόγλου, της Ντρισμπιώτη, της Στεφανίδου και τόσων αθλητών και αθλητριών μας που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από εκείνον του μέσου ανθρώπου.

Θα είναι καλό να βάλουμε τη νέα γενιά… μέσα στις ζωές των ολυμπιονικών μας για να αντιληφθούν πού μπορεί να κρύβεται η ευτυχία μέσα από τον ασκητικό τρόπο ζωής που ακολουθούν και αυτή τη μονότονη πειθαρχία της καθημερινότητας, που τους δίνει όμως τη δυνατότητα να εισπράττουν αυτές τις στιγμές χαράς που παρακολουθούμε στους Ολυμπιακούς του Παρισιού.

https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/442666_olympiako-mathima

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος