Νέο δόγμα της κυβέρνησης στα σχολεία: Πειθαρχία, τιμωρία και υπακοή

Νέο δόγμα της κυβέρνησης στα σχολεία: Πειθαρχία, τιμωρία και υπακοή

  • |

Είναι γνωστό ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις φοβούνται το πολύμορφο, ζωντανό και δυναμικό μαθητικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του.

Οι κα­τα­λή­ψεις σχο­λεί­ων, οι μα­θη­τι­κές πο­ρεί­ες και οι πα­ρα­στά­σεις δια­μαρ­τυ­ρί­ας στο Υπουρ­γείο Παι­δεί­ας εκ­θέ­τουν ανε­πα­νόρ­θω­τα τη «στι­βα­ρή» και «ακ­μαία» ει­κό­να τους. Αυτός είναι και ο λόγος που με την πρώτη ευ­και­ρία επι­χει­ρούν να πε­ριο­ρί­σουν την ελευ­θε­ρία δρά­σης και έκ­φρα­σης των μα­θη­τών αξιο­ποιώ­ντας κυ­ρί­ως πει­θαρ­χι­κά μέτρα και προ­σπα­θώ­ντας να δη­μιουρ­γή­σουν ρωγ­μές στις σχέ­σεις μα­θη­τών-κα­θη­γη­τών. Κάτι τέ­τοιο συ­νέ­βη και με τα νέα κυ­βερ­νη­τι­κά μέτρα για τη νέα σχο­λι­κή χρο­νιά.

Νικόλας Κολυτάς

Κι­νη­τά τη­λέ­φω­να

Στο επί­κε­ντρο της συ­ζή­τη­σης βρέ­θη­κε εκ νέου η κα­το­χή κι­νη­τών τη­λε­φώ­νων από μα­θη­τές. Η κυ­βέρ­νη­ση με το άλ­λο­θι της αύ­ξη­σης του bullying στα σχο­λεία, δη­μο­σιο­ποί­η­σε ΦΕΚ στο οποίο προ­βλέ­πο­νται ποι­νές μο­νο­ή­με­ρης έως πεν­θή­με­ρης απο­βο­λής σε πε­ρί­πτω­ση κα­το­χής και χρή­σης κι­νη­τού τη­λε­φώ­νου από μα­θη­τές εντός της σχο­λι­κής μο­νά­δας. Πρό­κει­ται για ένα ακραίο και αυ­ταρ­χι­κό μέτρο που για ακόμη μια φορά επι­χει­ρεί να κρύ­ψει ένα υπαρ­κτό πρό­βλη­μα κάτω από το χαλί και όχι να το χτυ­πή­σει στη ρίζα του. Η αύ­ξη­ση φαι­νο­μέ­νων κα­κο­ποι­η­τι­κών συ­μπε­ρι­φο­ρών σε νέους και εφή­βους δεν είναι απο­τέ­λε­σμα των… smartphones αλλά ενός συ­στή­μα­τος που ανα­πα­ρά­γει το ρα­τσι­σμό, το σε­ξι­σμό και τις δια­κρί­σεις εις βάρος κάθε δια­φο­ρε­τι­κού, κάθε αδύ­να­μου.

Η αντι­με­τώ­πι­ση του σχο­λι­κού εκ­φο­βι­σμού και της εν­δο­σχο­λι­κής βίας δεν βρί­σκε­ται στην πει­θαρ­χι­κή τι­μώ­ρη­ση των μα­θη­τών για χρήση κι­νη­τών τη­λε­φώ­νων αλλά στην εδραί­ω­ση ενός νέου εκ­παι­δευ­τι­κού μο­ντέ­λου που δεν θα απο­κλεί­ει και πε­ρι­θω­ριο­ποιεί όσους δεν αντα­πο­κρί­νο­νται στην κα­νο­νι­κό­τη­τα που ορί­ζει το σύ­στη­μα. Ήδη η εφαρ­μο­γή του νέου μέ­τρου με την επι­βο­λή μο­νο­ή­με­ρων απο­βο­λών σε μα­θη­τές έχει φέρει ανα­στά­τω­ση στη σχο­λι­κή κοι­νό­τη­τα, προσ­δί­δο­ντας στους κα­θη­γη­τές το ρόλο του μπα­μπού­λα και στους μα­θη­τές το ρόλο του υπά­κουου σκύ­λου. Γο­νείς και κα­θη­γη­τές δια­μαρ­τυ­ρή­θη­καν έντο­να για την πρώτη εφαρ­μο­γή του μέ­τρου στην Πάτρα. Η αλή­θεια είναι ότι πρό­κει­ται για κα­θα­ρή υπο­κρι­σία και απο­προ­σα­να­το­λι­σμό της συ­ζή­τη­σης εκ μέ­ρους της κυ­βέρ­νη­σης. Τη στιγ­μή που τα σχο­λεία κα­ταρ­ρέ­ουν, που υπάρ­χουν ελ­λεί­ψεις σε εκ­παι­δευ­τι­κούς, που πέ­φτουν τα­βά­νια σε σχο­λι­κές μο­νά­δες λόγω ελ­λι­πούς συ­ντή­ρη­σης και που συσ­σω­ρεύ­ε­ται τε­ρά­στιος αριθ­μός μα­θη­τών σε κάθε τμήμα, η επι­κέ­ντρω­ση της συ­ζή­τη­σης στα κι­νη­τά τη­λέ­φω­να είναι… του­λά­χι­στον προ­κλη­τι­κή.

Κα­τα­λή­ψεις

Όπως αντί­στοι­χα προ­κλη­τι­κή είναι η στάση της κυ­βέρ­νη­σης απέ­να­ντι στις κι­νη­το­ποι­ή­σεις των μα­θη­τών. Συ­γκε­κρι­μέ­να νέα από­φα­ση του υπουρ­γού Παι­δεί­ας Κυ­ριά­κου Πιερ­ρα­κά­κη, προ­βλέ­πει πε­ρι­κο­πή εκ­δρο­μών και αρ­γιών, τόσων ημε­ρών όσων κρα­τά­ει η κα­τά­λη­ψη, ακόμη και αν έγινε τη­λεκ­παί­δευ­ση (σ.σ. η οποία είναι υπο­χρε­ω­τι­κή για τους μα­θη­τές που δεν συμ­με­τέ­χουν στην κι­νη­το­ποί­η­ση) στη διάρ­κεια που το σχο­λείο είναι κα­τει­λημ­μέ­νο. Πρό­κει­ται για εκ­δι­κη­τι­κά μέτρα που επι­χει­ρούν να συ­ντη­ρη­τι­κο­ποι­ή­σουν τη μα­θη­τι­κή κοι­νό­τη­τα, που επι­διώ­κουν να με­τα­τρέ­ψουν τα σχο­λεία σε απο­στει­ρω­μέ­να κτί­ρια αρι­στεί­ας, πει­θάρ­χη­σης και βαθ­μο­θη­ρί­ας και όχι σε ζω­ντα­νούς χώ­ρους μά­θη­σης, συ­ζή­τη­σης και έκ­φρα­σης.

Ει­δι­κό­τε­ρα, η νέα υπουρ­γι­κή από­φα­ση ορί­ζει τα εξής: «Σε πε­ρί­πτω­ση έκτα­κτου ή απρό­βλε­πτου γε­γο­νό­τος, το οποίο κα­θι­στά αδύ­να­τη ή ιδιαι­τέ­ρως δυ­σχε­ρή τη διε­ξα­γω­γή της εκ­παι­δευ­τι­κής δια­δι­κα­σί­ας σε τμήμα/τμή­μα­τα σχο­λι­κής μο­νά­δας ή σε ολό­κλη­ρη σχο­λι­κή μο­νά­δα, οι σχο­λι­κές μο­νά­δες δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης υπο­χρε­ού­νται να πα­ρέ­χουν σύγ­χρο­νη εξ απο­στά­σε­ως εκ­παί­δευ­ση, όπου τόσο οι μα­θη­τές/τριες όσο και οι εκ­παι­δευ­τι­κοί συμ­με­τέ­χουν απο­κλει­στι­κά εξ απο­στά­σε­ως στην εκ­παι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία». Αν δη­λα­δή η μα­θη­τι­κή κοι­νό­τη­τα μέσα από τα 5μελή και 15με­λή συμ­βού­λιά της έχει απο­φα­σί­σει πλειο­ψη­φι­κά να αντι­δρά­σει σε κάτι αξιο­ποιώ­ντας το αγω­νι­στι­κό μέτρο της κα­τά­λη­ψης ή της απο­χής, η κυ­βέρ­νη­ση δη­μιουρ­γεί το θε­σμι­κό πλαί­σιο ώστε να πα­ρα­κάμ­πτο­νται οι συλ­λο­γι­κές απο­φά­σεις των μα­θη­τών και να συ­νε­χί­ζε­ται η εκ­παι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία μέσω τη­λεκ­παί­δευ­σης.

Πρό­κει­ται για μέτρα αντι­δρα­στι­κά και αυ­ταρ­χι­κά που σε καμία πε­ρί­πτω­ση δεν ται­ριά­ζουν σε μια εκ­παι­δευ­τι­κή κοι­νό­τη­τα συ­μπε­ρί­λη­ψης, δια­λό­γου και αγώνα, αλλά πε­ρισ­σό­τε­ρο ται­ριά­ζουν σε ιδιω­τι­κή επι­χεί­ρη­ση ή στρα­τώ­να. Η κυ­βέρ­νη­ση Μη­τσο­τά­κη εκ­με­ταλ­λεύ­ε­ται την υπο­χώ­ρη­ση των κι­νη­μά­των και της πο­λι­τι­κής συ­ζή­τη­σης προ­κει­μέ­νου να εγκα­θι­δρύ­σει μια νέα συν­θή­κη στο δη­μό­σιο σχο­λείο. Είναι χρέος των μα­θη­τών, των κα­θη­γη­τών και των γο­νέ­ων να την εμπο­δί­σουν.

https://rproject.gr/article/neo-dogma-tis-kyvernisis-sta-sholeia-peitharhia-timoria-kai-ypakoi

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.