Οταν χαζεύεις τηλεόραση -κι έχοντας χαζέψει αληθινά απ’ όσα μας συμβαίνουν πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, αναπόφευκτα χαζεύουμε περισσότερο, ανεξάρτητα από τα αντιτηλεοπτικά μας αισθήματα- αναγκαστικά πέφτεις πάνω σε κείνα τα διαφημιστικά μηνύματα που ανά δέκα λεπτά διακόπτουν την τηλεθέασή σου. Εκείνα που σου λένε πόσο κοινωνικά ευαίσθητη είναι εκείνη ή η άλλη επιχείρηση, ώστε έχει αναλάβει να βοηθήσει εκείνη ή την άλλη ευάλωτη κοινωνική ομάδα: παιδιά με αναπηρία, οργανώσεις ενδυνάμωσης ευάλωτων γυναικών, περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, εύθραυστα περιβάλλοντα που χρειάζονται αποκατάσταση είναι στα ανθρωπιστικά ραντάρ τους.
ΚΙΜΠΙ
Οι φωνές που συνοδεύουν τις εικόνες στοργής, φροντίδας, μέριμνας είναι τρυφερές, σχεδόν βελούδινες, σε πλήρη αντίθεση με τις γκαρίδες και τις εκκωφαντικές κραυγές εκείνων που μας φωνάζουν να σπεύσουμε για τις ευκαιρίες αγορών Black Friday. Μια επιμελέστερη τηλεοπτική σκηνοθεσία ίσως να φρόντιζε η εναλλαγή διαφημιστικών χαδιών και χαστουκιών να γίνεται με τον κατάλληλο ρυθμό, ώστε να μην προκαλεί σοκ, απέχθεια ή αμφιβολία για τις προθέσεις.
Ωστόσο, αυτή η αμφιβολία είναι αναπόφευκτη. Κι είναι απίθανο να υπερνικηθεί ακόμη και από την πιο καλά σχεδιασμένη διαφημιστική πρακτική, που απευθύνεται στο βαθύ ασυνείδητο. Αίφνης, όταν ακούς ότι η «Χ» ενεργειακή εταιρεία προσφέρει φτηνό ρεύμα στην τάδε περιοχή ή κοινωνική ομάδα, ευλόγως αναρωτιέσαι: και γιατί δεν προσφέρει φτηνότερο ρεύμα γενικώς;
Δεν ξέρω αν η διαφημιστική πρακτική τού «να σε κάψω, Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι» έχει μετρηθεί σε απόδοση ή απλώς επενδύει στη μοιρολατρική χαύνωσή μας. Αλλά επειδή ειδικά αυτή την προ-χριστουγεννιάτικη περίοδο η ανθρωπιά πωλείται σε υπερβολικές για να καταναλώσουμε και να πιστέψουμε δόσεις, παρακαλώ τους υπερ-φιλάνθρωπους: όχι άλλη ανθρωπιά, πλιζ! Μας σκοτώνει!
https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/454495_ohi-alli-anthropia-pliz
Σχόλια (0)