Δεν χρειαζόμαστε άλλες στημένες δημοσκοπήσεις

Δεν χρειαζόμαστε άλλες στημένες δημοσκοπήσεις

Στο ΣΥΡΙΖΑ επιμένουν να κάνουν πολιτική με στημένες δημοσκοπήσεις, χωρίς εγκυρότητα και τεκμηρίωση.

Η τρομερή εταιρεία Vox Pop αποφάσισε να ξαναχτυπήσει με νέα δημοσκόπηση την οποία δημοσίευσε, όπως ήταν αναμενόμενο, η εφημερίδα Documento του Κώστα Βαξεβάνη και στη συνέχεια αναμετάδωσε όλος ο απαραίτητος στρατός των τρολ του Μαξίμου.

Στην εταιρεία αυτή, για την ακρίβεια στο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που κατά βάση τη στελεχώνει, είχε ασκηθεί έντονη κριτική και την προηγούμενη φορά που είχε κάνει έρευνα.

Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος

Η εταιρεία χρησιμοποιεί μια αμφιλεγόμενη μέθοδο, που έρχεται κυρίως από τις έρευνες αγορές, που αξιοποιεί το διαδίκτυο «ψαρεύοντας απαντήσεις», χωρίς στάθμιση και έλεγχο του δείγματος.

Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα έγκυρο το αποτέλεσμα.

Όπως είχε γραφτεί και τότε, η εταιρεία αυτή εντάσσεται σε ένα πλαίσιο συνεργασιών του υπουργού Επικρατείας και επίσημου δημοσκόπου του ΣΥΡΙΖΑ, του Χριστόφορου Βερναδάκη, που σε συνέντευξή του έχει παραδεχτεί ότι συνεργάζεται με νέους ερευνητές και χρησιμοποιεί τα πορίσματά τους.

Μόνο που ο Χριστόφορος Βερναδάκης από μια τέτοια έρευνα δεν θα έβγαζε το συμπέρασμα ότι η διαφορά έφτασε στο… 3,5%.

Μπορεί να εντόπιζε μια τάση ανοδική, κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά, σημεία που μπορεί να αφορούν τον πολιτικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ, όχι όμως ένα τέτοιο συμπέρασμα.

Όμως, φαίνεται ότι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν τους φτάνει αυτό.

Θέλουν και τα πρωτοσέλιδα για να ταΐσουν αισιοδοξία ένα κομματικό κοινό.

Και βέβαια δεν θα περίμενε κανένας από τον Κώστα Βαξεβάνη να σκεφτεί ότι με τέτοιες δημοσκοπήσεις, με νούμερα τραβηγμένα από τα μαλλιά ή με υπερτονισμένα τα αυτονόητα (χρειάζεται δημοσκόπηση για να ξέρεις ότι όποιον και να ρωτήσεις θετικά θα αντιμετωπίσει τη μείωση του ΕΝΦΙΑ;), ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει, ούτε πολύ περισσότερο η δημοσιογραφία.

Γιατί το πρόβλημα που δημιουργούν τέτοιες πρακτικές είναι ότι διαλύουν στην πραγματικότητα την ενημέρωση.

Γιατί οδηγούν σε μία κατάσταση όπου δεν υπάρχει κανένα αντικειμενικό έδαφος στη συζήτηση παρά μόνο συγκρουόμενες επικοινωνιακές κατασκευές.

Γιατί κάνουν τα ΜΜΕ να είναι ο παράδεισος των fake news και εθίζουν την κοινωνία στην αντίληψη ότι πολιτική σημαίνει ανταλλαγή κατασκευασμένων αφηγήσεων και ουσιαστικά την εξωθούν στην αποπολιτικοποίηση ή σε μια τηλεοπτική σχέση με τα πράγματα, ως εάν η πολιτική να είναι απλώς «θέαμα».

Γιατί επεκτείνουν τελικά μια «οπαδική» λογική που μπορεί να είναι αναπόφευκτη έως και αναγκαία στο ποδόσφαιρο, αλλά στην πολιτική μόνο καταστροφική για τη δυνατότητα ουσιαστικής συζήτησης είναι.

Ακόμη χειρότερα, αυτή η αμιγώς επικοινωνιακή αντίληψη της πολιτικής και μάλιστα με στοιχεία έντονου κυνισμού γίνεται όλο και περισσότερο πλευρά της πολιτικής στρατηγικής του ΣΥΡΙΖΑ και δη του στενού κύκλου γύρω από το Μαξίμου.

Δεν είναι τυχαίο ότι λίγες μέρες πριν είχαμε διασπορά ψευδούς είδησης από το κρατικό ΑΠΕ, με διαρροή από το Μαξίμου για δήθεν συμφωνία με τους θεσμούς για μη μείωση των συντάξεων, που αναγκάστηκε αργότερα να τη διαψεύσει ο αρμόδιος υπουργός, μόνο και μόνο για να κερδηθούν λίγες ώρες «θετικής» δημοσιότητας.

Ούτε είναι τυχαίο, ότι λίγους μήνες πριν, ενώ μετρούσαμε ακόμη θύματα στο Μάτι, είχαμε τον Τζανακόπουλο να συντονίζει τη «συνέντευξη της ντροπής» με τις δήθεν δορυφορικές αποδείξεις για οργανωμένο σχέδιο και συνωμοσία.

Στο ΣΥΡΙΖΑ μπήκαν στα «μεγάλα σαλόνια» της πολιτικής σχετικά αργά.

Και παίρνουν διαρκώς τα λάθος μαθήματα, γιατί στην πολιτική, ακόμη και σήμερα, δεν είναι όλα υπόθεση «κόλπων» και «μαγικών τρικ».

Αυτά είναι για τις ταινίες και τα σήριαλ, δεν είναι για το πώς πείθεις ή δεν πείθεις μια κοινωνία.

Και εάν κάνεις το λάθος να υπερεκτιμήσεις την αξία των τρικ, στο τέλος πέφτεις ο ίδιος στην παγίδα που έστησες.

Γιατί πάντα κάποιος μπορεί να πει καλύτερα ψέματα από σένα.

Ιδίως εάν έχουν έστω και μικρή σχέση με την πραγματικότητα.

Αυτό το μάθημα οι αυτόκλητοι spin doctors του Μαξίμου καλό είναι να το χωνέψουν.

sioualtec.blogspot.com