Επιχείρηση υποκριτικού εντυπωσιασμού ο μεγάλος περίπατος, του Δημήτρη Χατζηπαναγιώτου

Επιχείρηση υποκριτικού εντυπωσιασμού ο μεγάλος περίπατος, του Δημήτρη Χατζηπαναγιώτου

  • |

Είναι πολύ εύκολο για τον εκάστοτε Δήμαρχο Αθηναίων να ανακοινώνει προγράμματα ανάπλασης της Αθήνας, αλλά πολύ δύσκολο να τα υλοποιεί σύμφωνα με τις εξαγγελίες του και κυρίως να αποτρέπει παραβάσεις και καταστρατηγήσεις εις βάρος των πεζών, αλλά προς όφελος των οικονομικών συμφερόντων που εκφράζουν διαφόρων ειδών επιχειρηματίες.
Η εξαγγελία από το Δήμαρχο Κ. Μπακογιάννη του προγράμματος που φέρει την ονομασία «Μεγάλος Περίπατος στην Αθήνα» μας θυμίζει άλλα προγράμματα αναπλάσεων από τους προκατόχους του. Ας αρχίσουμε από τα «έργα και τις ημέρες» της μητέρας του και πρώην Δημάρχου Ντ. Μπακογιάννη η οποία είχε εξαγγείλει την περιβόητη μετεγκατάσταση του γηπέδου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού, που έφερε την ονομασία «Διπλή Ανάπλαση» και είχε χαρακτηριστεί από τη Δήμαρχο τον Ιούλιο 2006 ως «η κορυφαία παρέμβαση της μεταολυμπιακής περιόδου»!

 

Μήπως όμως αυτή η «ανάπλαση» υποκρύπτει δωρεάν παραχώρηση δημοτικών εκτάσεων στους επιχειρηματίες-αφεντικά του Παναθηναϊκού; Υπενθυμίζουμε ότι η έκταση που βρίσκεται σήμερα το γήπεδο του ΠΑΟ ανήκει στο Δήμο Αθηναίων από τον οποίο έχει παραχωρηθεί στην ποδοσφαιρική ομάδα και μάλιστα δωρεάν μετά το 1972! Και ενώ η πρώην Δήμαρχος διατυμπάνιζε ότι θα παρέμενε σ’ αυτή τη θέση την εγκατέλειψε για να μεταπηδήσει στη θέση της Υπουργού Εξωτερικών. Ταυτόχρονα εγκατέλειψε και τη «Διπλή Ανάπλαση». Τι υποκρισία!

 

Μια άλλη εξαγγελία με την ονομασία «Χάρτα Πρασίνου της Αθήνας» είχε γίνει από τον επόμενο Δήμαρχο Νικήτα Κακλαμάνη με στόχο να εξασφαλιστούν 7,25 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο που και αυτά όμως υπολείπονται σημαντικά από τα μεγέθη που υπάρχουν σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Είχε εξαγγείλει επίσης την απαλλοτρίωση 248 στρεμμάτων προκειμένου να εξασφαλιστούν χώροι πράσινου, καθώς και τη δημιουργία της λεγόμενης «Πρασινοδομίας»! Και οι δύο εξαγγελίες έμειναν στα χαρτιά! Μια τρίτη εξαγγελία ήταν αυτή τη φορά όχι από το Δήμαρχο, αλλά από το «Ίδρυμα Ωνάση» για την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και τμήματος της οδού Πατησίων που έφερε την ονομασία «Rethink Athens». Γιατί δεν υλοποιήθηκε;

 

Τώρα έρχεται η σειρά του σημερινού Δημάρχου. Ο λεγόμενος «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει: Πρώτον την πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Β. Όλγας και την ενοποίηση του Ζαππείου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, και δεύτερον την μετατροπή της οδού Ηρώδου Αττικού σε οδό ελεύθερη από ΙΧ. Σ’ αυτήν θα έχουν πρόσβαση μόνον ορισμένα οχήματα (π.χ. υπηρεσιακά αυτοκίνητα, τροφοδοσίας, εξυπηρέτησης κατοίκων κ.λπ.).

 

Ο ίδιος ο Δήμαρχος μάλιστα εμφανίστηκε την περασμένη Τρίτη στη Λεωφόρο Β. Όλγας για τις σχετικές δηλώσεις. Δεν έκανε όμως τον κόπο να περπατήσει στο χώρο του Ζαππείου. Τότε θα έβλεπε δεκάδες ΙΧΕ αυτοκίνητα σταθμευμένα παράνομα στους διαδρόμους του Ζαππείου!

 

Μερικά απ’ αυτά κυκλοφορούσαν παράνομα (λόγω αναχώρησης ή άφιξης) απειλώντας με τραυματισμό τις μητέρες που έκαναν περίπατο με τα μωρά τους και ήταν στα καροτσάκια ή τα μικρά παιδιά που έτρεχαν ανέμελα παίζοντας. Δηλαδή μέσα στο ζωτικό χώρο τους οι πεζοί κινδυνεύουν από τροχαίο! Εάν σ’ αυτά προσθέσουμε και τα δίκυκλα μηχανοκίνητα που διασχίζουν το Ζάππειο και μάλιστα με υψηλές ταχύτητες, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάσταση δεν είναι απλώς εξωφρενική αλλά και άκρως επικίνδυνη. Μα από πού μπαίνουν όλα αυτά τα τροχοφόρα στο Ζάππειο; Η κυριότερη παράνομη είσοδος (οι άλλες δύο είναι από την Ηρώδου Αττικού και την Αμαλίας) είναι από τη Λεωφόρο Β. Όλγας. Εκεί που στάθηκε ο Δήμαρχος για να κάνει δηλώσεις. Έκανε πως δεν την βλέπει… Τι υποκρισία! Καθημερινά (στην προ κορωνοΐου περίοδο) δεκάδες ΙΧΕ αυτοκίνητα και ταξί οδηγούν τους επιβάτες στο πολυτελές καφεζαχαροπλαστείο «Αίγλη», διασχίζοντας το Ζάππειο!!

 

Έχει τοποθετηθεί μάλιστα εντός του Ζαππείου φυλάκιο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας τους! Τόσους μήνες Δήμαρχος και δεν μπορούσε με μια απλή κίνηση, να απαγορεύσει την παράνομη και προκλητική είσοδο τόσων τροχοφόρων; Και ισχυρίζεται τώρα ότι θα το κάνει με το νέο σχέδιο; Τι υποκρισία! Ας κάνει αυτό το ελάχιστο κι ας αφήσει τις μεγαλοστομίες. Του υπενθυμίζουμε ότι από την είσοδο του Ηρώδου Αττικού οι εισερχόμενοι, παράνομα, οδηγοί χρησιμοποιούν τηλεχειριστήριο για την άρση της οριζόντιας μεταλλικής δοκού! Ποιος τους έχει δώσει τα τηλεχειριστήρια; Δεν τους γνωρίζει ο Δήμαρχος; Τι υποκρισία!

 

Δυστυχώς όλες οι κυβερνήσεις προωθούν το δόγμα «Προτεραιότητα στην οδική και μηχανοκίνητη κυκλοφορία».

 

Γι’ αυτό οι κάτοικοι στις γειτονιές της Αθήνας πρέπει να περάσουν στην αντεπίθεση, οργανώνοντας τη λαϊκή τους αντίσταση στην επίθεση της κυβέρνησης, του κεφαλαίου και της υποκριτικής ΕΕ, που αντιμετωπίζουν το Περιβάλλον ως εμπόρευμα. Η μετωπική λαϊκή αντεπίθεση σ’ επίπεδο πόλης και γειτονιάς μπορεί να εκφραστεί με την οργάνωση και ανάπτυξη των Μαχητικών Κινήσεων Πόλης, οι οποίες θα επεξεργαστούν ένα σχετικό ενιαίο πρόγραμμα πάλης. Το πρόγραμμα αυτό από τη μια θ’ αποτελεί εργαλείο εξειδίκευσης και ανάπτυξης της δράσης κατά τόπους, και από την άλλη θα μπορεί να ενοποιεί τις τοπικές δράσεις σε ενιαία μέτωπα είτε γενικής φύσης (εργασιακά, συγκοινωνιακά, περιβαλλοντικά) είτε ειδικής φύσης (κεραίες κινητής τηλεφωνίας, ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι). Κύρια επιδίωξη θα είναι μια δράση που δεν θα μείνει στην αποκάλυψη και σ’ έναν γενικά καταγγελτικό λόγο, αλλά θα οργανώνει και θα ενισχύει κινηματικές διαδικασίες.

kommon.gr

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.