Άνοιγμα σχολείων: Μάσκες για γίγαντες, παγουρίνο για σπουργίτια και άλλα τραγικά…

Άνοιγμα σχολείων: Μάσκες για γίγαντες, παγουρίνο για σπουργίτια και άλλα τραγικά…

  • |

 

Με το πρώτο κουδούνι της χρονιάς, εκπαιδευτικοί, μαθητές-τριες και γονείς ήρθαν αντιμέτωποι με ένα ακόμη φιάσκο της κυβέρνησης. Μετά το «Σκόιλ ελικικού» (και άλλα, διαφόρων ειδών, όπως τον «Μεγάλο Περίπατο»), ήρθαν οι μάσκες για γίγαντες και τα παγουρίνο για σπουργίτια.

Εύα Δημοκωστούλα, αδιόριστη αναπληρώτρια εκπαιδευτικός

Το ίντερνετ από τη Δευτέρα 14/9 που άνοιξαν τα σχολεία έχει γεμίσει με εικόνες παιδιών που είναι καλυμμένα ολόκληρα τα πρόσωπα τους από τις μάσκες που μοιράστηκαν στα σχολεία και με τα παγουρίνο χωρητικότητας όσο ένα ποτήρι νερό και πλήθος σχολίων και εικόνων που σατιρίζουν το γεγονός. Έχουμε μάθει σαν κοινωνία να αντιμετωπίζουμε με χιούμορ ακόμη και τις πιο δύσκολες καταστάσεις και θα ήταν όντως ένα ακόμα αστείο εάν δεν αφορούσε την ασφάλεια και την υγεία της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικογενειών τους σε μια περίοδο αύξησης της μετάδοσης του ιού.

Η κυβέρνηση πέταξε 6,2 εκατομμύρια για την κατασκευή ακατάλληλων μασκών, με μια εκ των 3 εταιριών κατασκευής, τη βιομηχανία αλουμινίου Exalco[1],να ανήκει – όλως τυχαίως;– στον Γιάννη Καντώνια, οικογενειακό και προσωπικό φίλο του Μητσοτάκη.

Εύλογα λοιπόν τα λαϊκά στρώματα υποψιάζονται πως την κυβέρνηση την ενδιαφέρει περισσότερο το να πλουτίζουν οι φίλοι της επιχειρηματίες της απ’ το να κάνει αυτό που έχει ως υποχρέωση, να εξασφαλίσει με σοβαρότητα και κατάλληλο σχεδιασμό τις απαραίτητες συνθήκες ασφάλειας για τη λειτουργία των σχολείων. Ενδιαφέρον όμως έχει κι ένα άλλο σημείο: αυτοί που κατασκεύασαν τις μάσκες, φίλοι ή όχι και τόσο φίλοι του πρωθυπουργού, όταν πήραν την παραγγελία δεν πρόσεξαν πως τα μεγέθη ήταν αδιανόητα μεγάλα; Ή μήπως το μόνο που σκεφτόντουσαν ήταν να τσεπώσουν τα χρήματα, προβλέποντας μάλιστα πως σε περίπτωση που οι μάσκες ήταν άχρηστες τότε μάλλον θα τσέπωναν κι άλλο χρήμα;

Υπουργείο α(χ)ρί(ή)στων
Το υπουργείο παιδείας είχε 2 ολόκληρους μήνες να προετοιμαστεί για το άνοιγμα των σχολείων και να χαράξει έναν σχεδιασμό για να επαναλειτουργήσουν με όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας. Το υπουργείο ανήγαγε ως μέγιστη ασπίδα προστασίας την υποχρεωτική μάσκα και την χρήση προσωπικού παγουριού, που έφτασαν στα σχολεία μόλις μια μέρα πριν το άνοιγμα. Παράβλεψε τη σημασία της μείωσης του συνωστισμού στις σχολικές τάξεις, της πληρότητας εκπαιδευτικού και προσωπικού καθαριότητας από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθώς και τη διενέργεια τεστ σε προσωπικό και μαθητές.

Υπερπληθείς σχολικές αίθουσες
Τη στιγμή που έχουμε τριψήφιο αριθμό κρουσμάτων καθημερινά και ραγδαία αύξηση των διασωληνωμένων, είναι απαράδεκτο να λειτουργούν τάξεις με κανονική πληρότητα και μαθητές να κάθονται στο ίδιο θρανίο, τη στιγμή που στα αστικά κέντρα αλλά ακόμη και σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις, η πλειοψηφία των τμημάτων έχει πάνω από 20 άτομα με πολλά να αγγίζουν τα 27-28 άτομα.

Τα σχολεία θα έπρεπε να λειτουργήσουν με μάξιμουμ 15 μαθητές ανά τμήμα, και ένα άτομο ανά θρανίο και να αξιοποιηθούν άδειοι χώροι σχολείων αλλά και δημοτικών και δημοσίων κτιρίων και στις περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό να υπάρξει λειτουργία πρωί-απόγευμα.

Η Κεραμέως απάντησε πως θα χρειαζόντουσαν εκατομμύρια ευρώ που δεν μπορούν να διατεθούν. Μια κυβέρνηση που έχει δώσει 80 εκατομμύρια ευρώ για τα προγράμματα τηλεκατάρτισης «μαϊμού» και 2 εκατομμύρια ευρώ για κακόγουστες ζαρντινιέρες που εν τέλει ξηλώθηκαν, θα έπρεπε το λιγότερο να προσέχει τα λόγια της.

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας
Όσον αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό[2] μπορεί να έγιναν εγκαίρως 24.000 προσλήψεις και από 1 Σεπτεμβρίου να βρίσκονται στις σχολικές μονάδες, τα εναπομείναντα κενά όμως αγγίζουν τις 20.000 υπολογίζοντας τις συνταξιοδοτήσεις και τις άδειες των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, κάτι που έχει αναγκάσει πολλές σχολικές μονάδες να ενώσουν τμήματα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες.

Αντίστοιχα, το προσωπικό καθαριότητας είναι ανεπαρκές, καθώς ένα άτομο είναι υπεύθυνο για μια ολόκληρη σχολική μονάδα, ενώ υπάρχουν σχολεία όπου μέχρι την Παρασκευή 11/9 δεν είχε πάει καμία καθαρίστρια ή καθαριστής. Είναι προφανές πως υπάρχει ανάγκη για καθαριότητα των χώρων τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα και ακόμη συχνότερη σε χώρους όπως οι αίθουσες πληροφορικής και τεχνολογίας και οι τουαλέτες, πράγμα που απαιτεί περίπου τον διπλασιασμό του προσωπικού καθαριότητας.

Ούτε ένα τεστ
Για δωρεάν μαζικά τεστ σε προσωπικό και μαθητές με τακτούς επανελέγχους δεν γίνεται ούτε λόγος. Εξ’ ου και υπήρξαν παραδείγματα όπως στον Πειραιά όπου σε εξεταστικό κέντρο που διενεργούνταν επαναληπτικές εξετάσεις με παρουσία πλήθους μαθητών, καθηγητών και γονέων, ένας εκ των βαθμολογητών βρέθηκε θετικός με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διασπορά του ιού.

Ακόμα, το γεγονός ότι υπήρξαν ήδη κρούσματα εκπαιδευτικών σε σχολεία πριν καν ανοίξουν τα σχολεία, αλλά και μαθητών τις πρώτες μέρες των μαθημάτων, ενώ υπάρχουν αναφορές ότι ο ΕΟΔΥ αδυνατεί να ανταποκριθεί σε κλήσεις από διευθυντές σχολείων για ελέγχους, δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος[3].

Εργαζόμενοι λάστιχο και κάμερες στις σχολικές αίθουσες
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η θεσμοθέτηση για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών για κάλυψη τυχόν αναγκών που προκύπτουν λόγω covid και η υπουργική απόφαση για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, που νομιμοποιούν ακόμη ελαστικότερες σχέσεις εργασίας και την είσοδο των καμερών στην τάξη.

Κίνδυνος περαιτέρω εξάπλωσης του ιού
Το άνοιγμα των σχολείων στη σημερινή του μορφή πιθανότατα θα οδηγήσει σε μια ακόμη μεγαλύτερη εξάπλωση του ιού, πριν ακόμη φτάσουμε στους φθινοπωρινούς μήνες κατά τους οποίους εκτιμάται ότι οι συνθήκες θα είναι πιο ευνοϊκές για τη διάδοση της νόσου λόγω κρύου.

Η στάση της κυβέρνησης, που αντί να αλλάξει την πολιτική της συνεχίζει να κουνά το δάχτυλο και να ρίχνει τις ευθύνες στην ατομική στάση των απείθαρχων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, δείχνει ότι δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα.

Ο μόνος τρόπος για να αποτραπεί αυτό το σενάριο είναι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαζί με τους συλλόγους γονέων να οργανωθούμε για να προασπίσουμε την υγεία και ασφάλειά μας αλλά και την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία και να φέρουμε την κυβέρνηση προ των ευθυνών της, διεκδικώντας όλα τα παραπάνω.

Με κινητοποιήσεις, αποχές, καταλήψεις, απεργίες κι ένα οργανωμένο σχέδιο για την σωστή λειτουργία των σχολικών μονάδων να στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση πως δεν είμαστε αναλώσιμοι.

Τα συλλαλητήρια της Πέμπτης 17 Σεπτέμβρη, σε όλες τις πόλεις, πρέπει να είναι το πρώτο βήμα σ’ αυτή την κατεύθυνση.

http://net.xekinima.org

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.