Γυαλιά. Φακός. Σπίρτα. Εγγραφα σε αδιάβροχη θήκη. Σουγιάς σε πολυεργαλείο 18 σε 1. Νερό. Κονσέρβες. Φάρμακα. Πιστωτική κάρτα. Φορτιστής. Ραδιόφωνο. Το βίντεο της Επιτρόπου Ετοιμότητας και Διαχείρισης Κρίσεων, Ατζά Λαμπίμπ, για το «κιτ επιβίωσης» που πρέπει να έχουν οι Ευρωπαίοι για να επιβιώσουν τις πρώτες 72 ώρες μιας καταστροφής ή ενός πολέμου είναι μια δυστοπική διαφήμιση κινδύνου, που φτάνει να συστήνει τραπουλόχαρτα για να περνά η ώρα, λες κι αν ξεσπάσει ένας πόλεμος το πρώτο που θα σκεφτείς είναι να ρίξεις πασιέντζες.
Χριστίνα Πάντζου
Το βίντεο, στη λογική του lifestyle των διασημοτήτων, «ερμηνεύει» μια από τις 30 προτάσεις που παρουσίασε η Κομισιόν στις 26 Μαρτίου στο πλαίσιο του Σχεδίου Στρατηγικής Ετοιμότητας για την ενίσχυση της ικανότητας της Ευρώπης στην αποτροπή και αντιμετώπιση νέων απειλών και πολέμων σε μια εποχή γεωπολιτικών ανακατατάξεων και εντάσεων.
Εδώ και εβδομάδες, όταν έγινε σαφές πως ο Τραμπ δεν δίνει δεκάρα για την Ευρώπη και την ασφάλειά της, ακούγονται πολλά περί απεξάρτησης από τις ΗΠΑ και αμυντικής «χειραφέτησης» της Ε.Ε. Πρώτα ήρθε το σχέδιο «Επανεξοπλισμός» (800 δισ. ευρώ για αμυντική θωράκιση της Ευρώπης, που θα βγουν από τους προϋπολογισμούς των κρατών-μελών και τη συνακόλουθη αύξηση των χρεών τους), το οποίο προκάλεσε τόσες αντιδράσεις, ώστε πλέον θα ονομάζεται «Ετοιμότητα 2030»: αναφορά στη χρονολογία μέχρι την οποία η Ρωσία θα μπορούσε να εξαπολύσει επίθεση εναντίον κράτους-μέλους της Ε.Ε. ή του ΝΑΤΟ, γράφει το Euronews.
Επειτα η Στρατηγική Ετοιμότητας. Και τώρα το βίντεο της Λαμπίμπ, το οποίο αυτό που βασικά λέει είναι πως οι Ευρωπαίοι πρέπει να ζούμε σε έναν ατέρμονο φόβο απέναντι σε μια πανταχού παρούσα απειλή.
Το ερώτημα είναι αν είμαστε πράγματι αντιμέτωποι με έναν επικείμενο πόλεμο ή πρόκειται για μια επιχείρηση μάρκετινγκ υπέρ του επανεξοπλισμού μέσω του εκφοβισμού.
https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/467626_marketingk-exoplismon
Σχόλια (0)