Ζητούνται επειγόντως οδηγοί φορτηγών στη Γερμανία

Ζητούνται επειγόντως οδηγοί φορτηγών στη Γερμανία

  • |

Η Γερμανία έχει ήδη έλλειψη περίπου 80.000 οδηγών – ειδικά στη Βαυαρία. Άδεια ράφια σούπερ μάρκετ, άδεια πρατήρια καυσίμων – οι εικόνες από τη Μεγάλη Βρετανία μας άφησαν έκπληκτους στη Γερμανία.

Είναι όμως η έλλειψη οδηγών φορτηγών πραγματικά μόνο ένα βρετανικό πρόβλημα;

Λόγω της έλλειψης ειδικευμένων εργαζομένων, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η Γερμανία θα στερηθεί σύντομα έως και 80.000 οδηγούς φορτηγών. Οι καιροί είναι δύσκολοι για τους μεταφορείς στη Βαυαρία – γι’ αυτό πρέπει να γίνουν δημιουργικοί.

από Αλίκη Μαχαίρα

Χαμηλοί μισθοί και δύσκολες συνθήκες εργασίας στη Γερμανία
Η εταιρεία μεταφορών Amenda στην περιοχή Pfaffenhofen an der Ilm αισθάνεται επίσης την πίεση. Το αφεντικό, Sebastian Amenda, δεν έχει προς το παρόν οδηγούς φορτηγών. Όποιος έχει άδεια οδήγησης και μπορεί να οδηγήσει, θα οδηγεί, λέει.

Η έλλειψη οδηγών φορτηγών οφείλεται στους χαμηλούς μισθούς και τις δύσκολες συνθήκες εργασίας, λέει η διευθύντρια Petra Amenda.

Η δουλειά του οδηγού φορτηγών είναι σκληρή δουλειά, λέει ένας από τους οδηγούς από την Ουκρανία. Πρέπει να κοιμούνται στο φορτηγό και η συνεχής συγκέντρωση κατά την οδήγηση είναι εξαντλητική.

Ένας άλλος από την Πολωνία το επιβεβαιώνει αυτό και λυπάται που ο ίδιος και οι συνάδελφοί του έχουν κακή εικόνα – παρόλο που τα φορτηγά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά όλων των ειδών αγαθών.

Επιπλέον, πολλοί οδηγοί θα συνταξιοδοτηθούν σύντομα. Οι οικογένεια Amenda αναζητά επί του παρόντος 20 οδηγούς και δελεάζει τους ενδιαφερόμενους με ελεύθερη επιλογή δρομολογίων. Η αγορά είναι άδεια εδώ και μήνες.

Φορτηγό με πολλά εξτρά ως δέλεαρ στη Γερμανία
Η εταιρεία μεταφορών Dischner στο Weiding κοντά στο Cham αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα. Επειδή οι ντόπιοι δεν ήθελαν να εργαστούν ως οδηγοί φορτηγών για μεγάλο χρονικό διάστημα, η εταιρεία αναζητούσε για χρόνια οδηγούς στην Τσεχία. Αλλά και εκεί, επίσης, πρέπει να ανταγωνιστεί για νέο προσωπικό.

Ο διευθύνων σύμβουλος Josef Dischner φροντίζει ιδιαίτερα τους οδηγούς. Παίρνουν πολύ σύγχρονα οχήματα με πολλή τεχνολογία και το πρακτορείο μεταφορών εκπληρώνει σχεδόν όλες τις επιθυμίες εξοπλισμού.

Επιπλέον, οι οδηγοί έχουν ένα ελεύθερο Σαββατοκύριακο με τις οικογένειές τους – έτσι τα φορτηγά είναι αδρανή δύο ημέρες την εβδομάδα. Οι Dischner προσέλαβαν επίσης έναν μεταφραστή.

Οι οδηγοί επιτρέπεται να πηγαίνουν στο σπίτι τους με το φορτηγό, λέει ο άλλος διευθυντής, Wolfram Dischner. Διαφορετικά, πιστεύει ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν θα ήταν πλέον μαζί τους.

Οι Amenda στο Hohenwart της Άνω Βαυαρίας (περιφέρεια Pfaffenhofen a.d. Ilm) έχτισαν ακόμη και το δικό τους κτήριο για τους υπαλλήλους τους από την Ανατολική Ευρώπη.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι με μικρή γνώση της γερμανικής γλώσσας δυσκολεύονται ιδιαίτερα να βρουν δωμάτιο στην περιοχή.

Χρεώνουν το πολύ 380 ευρώ ενοίκιο για τα 40 δωμάτια και διαμερίσματα. Αντί να περνούν τις περιόδους ανάπαυσής τους άβολα σε ένα φορτηγό σε έναν χώρο στάθμευσης, οι οδηγοί συνήθως επιστρέφουν εδώ κάθε μέρα.

Υπάρχει επίσης μια κουζίνα για κοινόχρηστο μαγείρεμα – με άφθονο χώρο για τις προμήθειες που έφεραν μαζί τους από τις πατρίδες τους, τη Σερβία και τη Ρουμανία.

Μόνο υψηλότεροι μισθοί μπορούν να βοηθήσουν στη Γερμανία
Οι Amenda διαθέτουν ακόμη και δικό τους προσωπικό υποστήριξης για τους οδηγούς, οι οποίοι συχνά μιλούν ελάχιστα γερμανικά – για παράδειγμα, όταν πρέπει να ασχοληθούν με θέματα που αφορούν τις αρχές ή τα μαθήματα γερμανικών.

Το προσωπικό υποστήριξης βοηθά επίσης τους οδηγούς όταν οι γυναίκες τους αναζητούν εργασία.

Ο Wolfram Dischner της Spedition Dischner στο Weiding φοβάται ότι η έλλειψη οδηγών φορτηγών θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη και ελπίζει ότι οι μέρες των φθηνών μεταφορών θα τελειώσουν κάποια στιγμή. Επειδή μόνο οι καλύτεροι μισθοί μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν, πιστεύει.

grland.info