Στάχτη και Burberry- Η διάσημη μάρκα προτιμά να κάψει τα ρούχα της παρά να τα δώσει στους φτωχούς

Στάχτη και Burberry- Η διάσημη μάρκα προτιμά να κάψει τα ρούχα της παρά να τα δώσει στους φτωχούς

Γιατί καλό το κοινωνικό προφίλ, αλλά σαν το κέρδος δεν έχει

Η αναλγησία των μεγάλων κολοσσών μπροστά στην κοινωνική καταστροφή, την φτώχεια και την ανέχεια δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Δυστυχώς δεν είναι καν κάτι που ξαφνιάζει. Ίσως όμως, μέσα στις συνθήκες που βιώνουμε, τέτοιες ειδήσεις να σταθούν σαν ένδειξη ότι την κρίση όχι μόνο δεν την βιώνουμε όλοι αλλά και κάποιοι βρίσκουν τις ευκαιρίες να κερδοσκοπήσουν ή και να τρίψουν στις μούρες μας τα υπερκέρδη τους.

Μία τέτοια περίπτωση είναι η διαβόητη βρετανική εταιρεία/μάρκα Burberry, η οποία δε δίστασε να καταστρέψει ρούχα και κοσμήματα αξίας άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για να μην φτάσουν στην αγορά σε χαμηλότερες τιμές. Γιατί σιγά μη δώσουν στους  πληβείους Burberry!  Σύμφωνα με τους Times, η εταιρεία έχει καταστρέψει τα τελευταία πέντε χρόνια προϊόντα αξίας άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ.

Η εν λόγω τακτική εμφανίζεται μάλιστα και ως «απαραίτητη για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και την αποτροπή της παράνομης παραποίησης» των προϊόντων, εννοώντας την αντιγραφή τους σε προϊόντα «μαϊμού». Ωστόσο εδώ μιλάμε για τα κανονικά προϊόντα της εταιρείας, το κόστος παραγωγής των οποίων είναι αρκετές φορές κάτω από την τιμή πώλησης τους. Ενδεικτικά μόνο, σύμφωνα με τον Guardian, ένα ανδρικό πουκάμισο πωλείται για πάνω από 250 ευρώ, ενώ, πάνω από 1.500 ευρώ πωλούνται τα παλτά της.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε συγκεκριμένα για το ζήτημα  ότι «η Burberry έχει εφαρμόσει προσεχτικές διαδικασίες για να ελαχιστοποιήσει την ποσότητα των πλεοναζόντων αποθεμάτων που παράγει. Στις περιπτώσεις όπου η διάθεση των προϊόντων είναι απαραίτητη, το πράττουμε υπεύθυνα και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους μείωσης και επανεκτίμησης των πλεονασμάτων μας». Πάντως, παρά  την φριχτή σπατάλη πόρων, εργασίας και δυνατοτήτων, η οποία έχει ξεσηκώσει περιβαλλοντικές οργανώσεις, η εταιρεία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% στις 13 εβδομάδες έως τις 30 Ιουνίου, με τα έσοδα να αυξάνονται σχεδόν στο μισό δισ. ευρώ για το ίδιο διάστημα. Επομένως οι φτωχοί μπορούν να κρυώνουν όσο θέλουν.

toperiodiko.gr