Κατακραυγή για τις συλλήψεις μαθητών στη Γαλλία

Κατακραυγή για τις συλλήψεις μαθητών στη Γαλλία

  • |

Δημόσια κατακραυγή έχουν προκαλέσει οι εικόνες από τη Γαλλία που δείχνουν 146 μαθητές, που συνελήφθησαν χθες μπροστά μπροστά στο λύκειο Μαντ-λα-Ζολί, να είναι γονατισμένοι στο έδαφος με τα χέρια πίσω από το κεφάλι ή την πλάτη.

Οι αστυνομικές αρχές φέρεται να συνέλαβαν περίπου 700 νέους, ενώ τα παρακάτω πλάνα, που διαδόθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλούν ανησυχία για τη βίαιη στάση της αστυνομίας, ενόψει των νέων κινητοποιήσεων των « κίτρινων γιλέκων» αύριο.

Ο υπουργός Παιδείας, Ζαν-Μισέλ Μπλανκιέ, δήλωσε «σοκαρισμένος», αλλά δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι «το πλαίσιο» των βίαιων επεισοδίων που οδήγησαν σε αυτήν την επιχείρηση της αστυνομίας.

«Βρισκόμαστε σε ένα εξαιρετικό κλίμα βίας. (…) Θα πρέπει να προσέξουμε πολύ και τις αποκομμένες εικόνες. Θα πρέπει να ξέρουμε τι συνέβη προηγουμένως, το πλαίσιο μέσα στο οποίο βρίσκονται», δήλωσε ο υπουργός στο δίκτυο France Inter.

«Όταν είδα τις εικόνες αυτές, σοκαρίστηκα. Αλλά ζητώ, στον κόσμο αυτόν στον οποίο βλέπουμε τα πράγματα με έναν πολύ μεροληπτικό τρόπο, να εντάξουμε τα πράγματα στο πλαίσιό τους», επέμεινε ο Μπλανκιέ.

«Δεν λέω ότι είναι κάτι το καλό, είναι κάτι το κακό και βεβαίως θα εξετάσουμε ενδεχόμενες συνέπειες. Όμως την ώρα που οι δυνάμεις της τάξης είναι σε απόλυτη κινητοποίηση σε όλη τη Γαλλία, με τεράστιες δυσκολίες, αναλαμβάνοντας απίστευτο ρίσκο, θα πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους» σημείωσε.

Ο δικηγόρος Ζαν-Πιερ Μινάρ ανακοίνωσε με μήνυμά του στο Twitter ότι σκοπεύει να προσφύγει στην ανώτατη αστυνομική αρχή IGPN  και στον Υπέρμαχο των Δικαιωμάτων γι αυτή τη «σκηνή πολέμου».

Μαθητές λυκείου και φοιτητές συμμετέχουν εδώ και μερικές ημέρες στις κινητοποιήσεις των «κίτρινων γιλέκων» προβάλλοντας τις δικές τους διεκδικήσεις κατά των μεταρρυθμίσεων για το λύκειο, για τις εξετάσεις στο τέλος του λυκείου (μπακαλορεά) και του νόμου που εγκρίθηκε πέρυσι για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

efsyn.gr

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος