Πρόστιμα μέχρι και 1 εκατ. ευρώ σε όσους βοηθούν μετανάστες

Πρόστιμα μέχρι και 1 εκατ. ευρώ σε όσους βοηθούν μετανάστες

Πρόστιμο μέχρι και ένα εκατομμύριο ευρώ θα επιβάλλεται στα πλοία των ΜΚΟ που μπαίνουν χωρίς άδεια σε ιταλικά λιμάνια. Ο υπ. Εσωτ. θα μπορεί να απαγορεύει την είσοδο σε σκάφη που μεταφέρουν παράτυπους μετανάστες.

Ο ίδιος θα μπορεί να αποφασίζει απαγόρευση εισόδου για πλοία που μεταφέρουν μετανάστες, ενώ ο πλοίαρχός που θα παραβιάσει τον νόμο θα συλλαμβάνεται και το πλοίο θα κατάσχεται – Ο γραμματέας της Λέγκα του Βορρά ευχαρίστησε την Παρθένο μετά την ψηφοφορία στην ιταλική Γερουσία

Ο Ματέο Σαλβίνι εξασφάλισε με ψήφο εμπιστοσύνης της γερουσίας την έγκριση νέων μέτρων κατά της παράτυπης μετανάστευσης, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της αντιπολίτευσης.

Θα επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι και ένα εκατομμύριο ευρώ στα πλοία των μη κυβερνητικών οργανώσεων και σε όσα άλλα σκάφη μπαίνουν χωρίς άδεια στα ιταλικά λιμάνια. Ο καπετάνιος τους, σύμφωνα με τους νέους νόμους, θα μπορεί να συλλαμβάνεται και το πλοίο να κατάσχεται.

Ο υπουργός Εσωτερικών της χώρας (δηλαδή ο Σαλβίνι, σε αυτή τη φάση) θα μπορεί να απαγορεύει την είσοδο και τη διέλευση στα ιταλικά χωρικά ύδατα σε όλα τα σκάφη που μεταφέρουν παράτυπους μετανάστες.

Ο γραμματέας της Λέγκα, μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στην γερουσία, ευχαρίστησε την Παρθένο για το αποτέλεσμα. Αναμένονται προσφυγές στη δικαιοσύνη Πολλές εθελοντικές οργανώσεις της Καθολικής Εκκλησίας αλλά όχι μόνο – όπως και τα μεγαλύτερα ιταλικά συνδικάτα- έδωσαν μάχη κατά των μέτρων αυτών και δεν αποκλείεται να υπάρξουν προσφυγές για αντισυνταγματικότητα.

Σύμφωνα με όσα έγραψε χτες η ιταλική εφημερίδα Λα Ρεπούμπλικα, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Σέρτζιο Ματαρέλα θα επικυρώσει μάλλον με την υπογραφή του τον σχετικό νόμο αλλά είναι πολύ πιθανό να αποστείλει στην κυβέρνηση μια «επιστολή συστάσεων» σχετικά με την εφαρμογή του. Διότι οι σύμβουλοι του ιταλού προέδρου φέρονται να πιστεύουν ότι οι προβλεπόμενες ποινές είναι υπερβολικά αυστηρές σε σχέση με τα υποτιθέμενα αδικήματα.

Παράλληλα, προβλέπονται και αυστηρότερες ποινές για όποιον συμμετέχει σε διαδηλώσεις με καλυμμένο πρόσωπο ή πετά μολότοφ, λοστούς και άλλα αντικείμενα κατά των αστυνομικών δυνάμεων σε διαδηλώσεις.

Προς το παρόν η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε συνεχίζει την πορεία της. Αλλά στον ορίζονται υπάρχει ένα νέο, κρίσιμο θέμα: η Λέγκα πιέζει για να εγκριθεί άμεσα η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας η οποία θα συνδέει την Ιταλία και την Γαλλία. Τα Πέντε Αστέρια επισήμως, συνεχίζουν να την απορρίπτουν αλλά ο Σαλβίνι επαναλαμβάνει με προειδοποιητικό τόνο τη γνωστή του φράση: «Αν δεν μπορούμε να δουλέψουμε όπως θέλουμε και όπως πρέπει, τότε καλύτερα να πάμε σε πρόωρες εκλογές».

Η ψήφιση του ιταλικού μέτρου για υπέρογκα πρόστιμα σε μκο, θα αποτρέψει τη διάσωση ανθρώπινων ζωών, προειδοποιεί η Ύπατη Αρμοστεία

Η έγκριση του διατάγματος από την ιταλική Γερουσία που προβλέπει τεράστια αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται σε πλοία μη κυβερνητικών οργανώσεων, μπορεί να αποτρέψει τη διάσωση ανθρώπινων ζωών στην Μεσόγειο, προειδοποίησε σήμερα η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR).

Προχθές το βράδυ, η ιταλική άνω βουλή με 160 ψήφους υπέρ έναντι 57 κατά, ενέκρινε την πολύ πιο σκληρή εκδοχή του λεγόμενου «διατάγματος ασφαλείας», που είχε ψηφίσει η ιταλική βουλή, το οποίο προβλέπει τεράστια αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται σε πλοία μκο, αν αφού διασώζουν μετανάστες στη Μεσόγειο εισέρχονται χωρίς την έγκριση των αρχών σε λιμάνια της Ιταλίας. Από πρόστιμα μεταξύ 10 και 50 χιλιάδων ευρώ, πλέον θα ανέρχονται σε ποσά ύψους έως και 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Η ψήφιση του διατάγματος, που χρειάζεται ακόμη να επικυρωθεί από τον Ιταλό πρόεδρο Σέρτζιο Ματαρέλα, αποτελεί μεγάλη νίκη για τον Ιταλό αντιπρόεδρο Ματτέο Σαλβίνι.

«Οι μκο διαδραματίζουν έναν ανεκτίμητο ρόλο στη διάσωση ζωών προσφύγων και μεταναστών που επιχειρούν το επικίνδυνο θαλάσσιο πέρασμα στην Ευρώπη», δήλωσε ο εκπρόσωπος της UNHCR Τσάρλι Γιάξλει σε ενημέρωση των δημοσιογράφων στην Γενεύη. Ενώ πρόσθεσε ότι «η αφοσίωση και η ανθρωπιά που τους κινητοποιεί δεν θα πρέπει να ποινικοποιείται, ούτε να στιγματίζεται».

Η επιβολή οικονομικών και άλλων προστίμων σε πλοιάρχους μπορεί να αποθαρρύνει ή να εμποδίσει τις επιχειρήσεις θαλάσσιας διάσωσης», σημείωσε, τονίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν σε μεγάλο βαθμό σταματήσει τις διασωστικές προσπάθειες στη διαδρομή της κεντρικής Μεσογείου, κυρίως μεταξύ Λιβύης και Ιταλίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλύσει το νέο νομοσχέδιο της Ιταλίας και θα «εξακριβώσει τη συμβατότητα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία», ανέφερε από τις Βρυξέλες ο εκπρόσωπος Κάρλος Μαρτίν Ρουίζ ντε Γκορντεχουέλα.

Σύμφωνα με τον τελευταίο της απολογισμό που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ), 840 άνθρωποι έχουν πεθάνει ή αγνοούνται από την αρχή του χρόνου, ανάμεσά τους 576 στην κεντρική Μεσόγειο.

enallaktikos.gr