Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου σας ενημερώνει ότι άνοιξε ο 5ος κύκλος της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου σας ενημερώνει ότι άνοιξε ο 5ος κύκλος της επιστρεπτέας προκαταβολής.

  • |

 

Ειδικότερα, από την Τρίτη 5 Ιανουαρίου έως και την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, οι δικαιούχοι του 5ου κύκλου της επιστρεπτέας μπορούν να υποβάλουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα “myBusinessSupport” της ΑΑΔΕ αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη χορήγηση της ενίσχυσης.

Το συνολικό ύψος της διαθέσιμης χρηματοδοτικής ενίσχυσης προβλέπεται να ανέλθει στα 1,5 δισ. ευρώ. Έτσι, η συνολική απευθείας στήριξη του κράτους προς τις επιχειρήσεις, και ιδίως τις μικρές και μικρομεσαίες, μέσω των πέντε κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής, θα φθάσει τα 7 δισ. ευρώ.

Στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5, όπως και στον προηγούμενο κύκλο, το 50% της ενίσχυσης είναι μη επιστρεπτέο. Προϋπόθεση είναι η διατήρηση του ίδιου επιπέδου απασχόλησης έως και την 30η Ιουνίου 2021.

Με επόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα εκδοθεί μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής αιτημάτων, θα προσδιοριστούν ο τρόπος υπολογισμού του ύψους της ενίσχυσης και άλλα σχετικά ζητήματα.

Η κοινή υπουργική απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζει δικαιούχους της επιστρεπτέας προκαταβολής 5 τις επιχειρήσεις που επλήγησαν την περίοδο Σεπτέμβριο ως και Δεκέμβριο 2020, ως εξής :

α)  Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και οι Οργανισμοί Λιμένων.
β)  ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), με εξαίρεση μόνον των εξής κατηγοριών:

·         επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Νοεμβρίου 2020,

·         επιχειρήσεις που είναι σε αδράνεια από την 1η Ιουλίου του 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή.

·         Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα,

·         επιχειρήσεις που δεν είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων,

·         επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 31η Οκτωβρίου 2020.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις που δεν αποκλείονται με βάση  τα ανωτέρω, θα πρέπει να υποβάλλουν στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα εξής στοιχεία για τους μήνες Ιανουάριο έως και Δεκέμβριο 2020:

α) Επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, συμπληρώνουν τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ (κωδ. 312 της δήλωσης ΦΠΑ) διακριτά για κάθε μήνα.

β) Επιχειρήσεις μη υποκείμενες σε ΦΠΑ, απαλλασσόμενες και ειδικών καθεστώτων ΦΠΑ, συμπληρώνουν

·         τα ακαθάριστα έσοδα διακριτά για κάθε μήνα,

·         το σύνολο των ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 του εντύπου Ε3) του φορολογικού έτους 2019,

·         το σύνολο των εξόδων του φορολογικού έτους 2019.

Πλέον, στις αιτήσεις προ – συμπληρώνονται  τα στοιχεία τα οποία διαθέτει η ΑΑΔΕ βάσει των δηλώσεων (ΦΠΑ ή Εισοδήματος) των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων.  Τα παραπάνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν μπορούν να τροποποιούνται από την επιχείρηση μετά την οριστικοποίησή τους.  Τα ανωτέρω στοιχεία που συμπληρώνονται από την επιχείρηση, επαληθεύονται από τις δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος, στις αντίστοιχες φορολογικές χρήσεις, όταν αυτές υποβληθούν.

Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προκειμένου να διενεργηθεί αυτοματοποιημένος έλεγχος προϋποθέσεων χορήγησης και υπολογισμός του ύψους ενίσχυσης.

Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet, η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

 

TO Δ.Σ..

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.