ΜΑΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΜΑΥΡΕΣ ΜΕΡΕΣ

ΜΑΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΜΑΥΡΕΣ ΜΕΡΕΣ

  • |

 

Ένα τρικ “μεγάλων εκπτώσεων” κυρίως σε προϊόντα τεχνολογίας, που ξεκίνησε το 1952 από τις ΗΠΑ για να προσελκύει μεγάλο αριθμό δυνητικών αγοραστών, έχει έρθει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Ένα τρικ που έχει εργαλειοποιηθεί με το χείριστο τρόπο από πολυεθνικές και μεγάλες αλυσίδες στο λιανικό εμπόριο.

Βομβαρδισμός τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών, διαδικτυακών, εντύπων σποτ και μηνυμάτων από τους μεγάλους παίχτες αναστατώνουν την αγορά όχι μόνο την τελευταία Παρασκευή (Black Friday) ή την τελευταία Δευτέρα (Cyber Monday), αλλά ολόκληρο το Νοέμβρη και μέρος του Δεκέμβρη.

Εταιρείες που συλλέγουν πρόστιμα από μονάδες ελέγχου της αγοράς για πλασματικές εκπτώσεις και εξαπάτηση καταναλωτών ( τα πληρώνουν άραγε ποτέ;;;)  μάχονται λυσσαλέα για το ποια θα αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου της αγοράς.

Χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο αποπροσανατολίζουν τον καταναλωτή.

Έχοντας πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, στο ταμείο ανάκαμψης, σε κρατικές επιχορηγήσεις, σε ΕΣΠΑ ξοδεύουν εκατομμύρια για να διαφημίσουν τις “προσφορές”.

Και φοροαπαλλάσονται.

Και κάπου εκεί σε αυτή τη ζούγκλα προσπαθεί να επιβιώσει και να ζήσει την οικογένειά του ο αυτοαπασχολούμενος έμπορος.

Σε ένα περιβάλλον που αναγκαστικά έχει περιορίσει στο ελάχιστο το ποσοστό κέρδους του, ακούει για Μαύρη Παρασκευή από τα τέλη Οκτώβρη μέχρι να τελειώσουν οι εκπτώσεις τα τέλη Φλεβάρη.

Και πρέπει να παλέψει με νύχια και με δόντια απέναντι στα θηρία για να καλύψει τις ανελαστικές του δαπάνες.

Σε μια εποχή που τον στιγματίζει η Κυβέρνηση ως φοροφυγά, παρόλο που στην καμπούρα του έχουν δοκιμάσει κάθε ψηφιακό πείραμα ελέγχου των συναλλαγών.

Σε μια εποχή που του έχουν επιβάλλει συμμέτοχο ανά συναλλαγή τις τράπεζες και συμμέτοχο τους εμπόρους ενέργειας.

Δεν αρκούν όμως αυτά.

Πρέπει να εξαφανιστεί γιατί αποτελεί αγκάθι στα πόδια των ολιγοπωλίων που θέλουν τον πλήρη έλεγχο της αγοράς για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.

Και τότε μην περιμένει κανείς Μαύρη Παρασκευή.

Θα είναι όλες οι μέρες μαύρες για τον καταναλωτή που θα πληρώνει 2,3 και 10 φορές περισσότερο απ’ ότι πληρώνει σήμερα αυτά που χρειάζεται να αγοράσει.

 

Υ.Γ: Το Δελτίο Τύπου σκόπιμα διακινείται αμέσως μετά τη  Black Friday και όχι πριν, για να μην μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι επηρέασε την κίνηση.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Ε.Σ.Α.

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος