«H διαχείριση των δικαιωμάτων των καταναλωτών υστερεί δραματικά στην Ελλάδα»

«H διαχείριση των δικαιωμάτων των καταναλωτών υστερεί δραματικά στην Ελλάδα»

  • |

Απόστολος Ραυτόπουλος πρόεδρος Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ)
1 «Οι αλλεπάλληλες κρίσεις, οικονομική, υγειονομική και ακρίβειας, διαμόρφωσαν έναν πιο συνειδητοποιημένο καταναλωτή, ο οποίος απευθύνεται στις ενώσεις καταναλωτών για καθοδήγηση και προστασία. H διαρκής ενημέρωση του καταναλωτή, η ανάδειξη παθογενειών στη λειτουργία του εμπορίου, ξεκινώντας από τον πρωτογενή τομέα και την εκμετάλλευση των παραγωγών έως την πώληση των προϊόντων στα ράφια, η παροχή πληροφοριών και η υποβολή καταγγελιών για συμπεριφορές αισχροκέρδειας, είναι μερικές από τις ενέργειες των ενώσεων καταναλωτών που ενισχύουν την καταναλωτική συνείδηση».

2 «Θα ξεχωρίσω τρεις δράσεις οι οποίες προστατεύουν το εισόδημα καθώς και την κύρια κατοικία και την περιουσία του καταναλωτή. Στη διαχείριση των “κόκκινων” δανείων, ρυθμίσαμε με πιστωτικά ιδρύματα, funds και εισπρακτικές συνολικό ποσό οφειλής 3,5 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό αποπληρώνεται το 64,67% και διεγράφη το 35,33% των οφειλών. Επιπλέον, παρείχαμε συμβουλευτική υποστήριξη σε καταναλωτές με συνολικό ποσό οφειλής σχεδόν 30 εκατ. ευρώ. Στη διαχείριση των καταγγελιών πετύχαμε την επίλυση διαφορών υπέρ του καταναλωτή σε ποσοστό 99,2%. Στο ζήτημα της αντιμετώπισης της ακρίβειας, αναδείξαμε τη μείωση της ποσότητας και την παράλληλη αύξηση των τιμών των προϊόντων, με αποτέλεσμα την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Επιβλήθηκαν πρόστιμα μετά τις υποδείξεις της ΕΕΚΕ στο υπουργείο Ανάπτυξης για τις τιμές των προϊόντων εντός και εκτός καλαθιού».

3 «Το νομικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή, όπως άλλωστε επιβάλλουν οι Οδηγίες και οι Κανονισμοί της Ε.Ε., είναι ισχυρό αλλά το ζήτημα είναι κατά πόσο εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα. Το ζητούμενο είναι η επίλυση των καταναλωτικών ζητημάτων να γίνεται άμεσα, αποτελεσματικά και με το ελάχιστο δυνατό κόστος (ή χωρίς κανένα κόστος) για τον καταναλωτή, πράγμα που εγγυώνται οι ενώσεις καταναλωτών».

4 «Η διαχείριση των δικαιωμάτων των καταναλωτών εκ μέρους της πλειονότητας των ενώσεων καταναλωτών υστερεί δραματικά στην Ελλάδα σε σχέση με τη σχετική εμπειρία στην Ευρώπη με συνέπεια τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεών τους. Η δικτύωση και εξειδίκευση των ενώσεων καταναλωτών σε πλαίσιο εθνικών και διεθνών συνεργασιών αποτελεί μονόδρομο στην επανατοποθέτηση του καταναλωτικού κινήματος στις νέες συνθήκες»

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος