Τι εποποιία, τι χρεοκοπία

Τι εποποιία, τι χρεοκοπία

  • |

Το ζήτημα είναι με ποιον συνομιλείς. Παίρνεις στα σοβαρά αυτόν που θέλει την ελευθερία να κάνει κουμάντο με χρήμα που ανήκει στο κοινό ταμείο, αλλά ζητάς την ψήφο από αυτούς που καταστράφηκαν και ζητούν στοιχειώδη προστασία από το κοινό ταμείο. Είναι αλήθεια ότι στη θεωρία μεταξύ δικαιοσύνης/ισότητας και ελευθερίας αναπτύχθηκαν μύριες δυο ενστάσεις. Η βασικότερη, εις βάρος της δικαιοσύνης/ισότητας, έχει να κάνει με την απώλεια της ελευθερίας στην πολιτική ποικιλομορφία.

Θανάσης Βασιλείου

Στην πραγματική ζωή δεν ισχύει, γιατί η δικαιοσύνη/ισότητα δεν αντιστρατεύεται την ελευθερία. Απεναντίας, αμφισβητεί κάποιος την ελευθερία όταν προκρίνει την άδικη/άνιση πρόσβαση στους κοινούς πόρους. Επιπλέον, καταστρατηγείται η ελευθερία από την απεριόριστη ελευθερία ενός ορισμένου πολιτικού είδους. Αυτό το είδος είναι ο «επιτελικός» στην Ελλάδα. Το μητσοτακικό σχήμα ιδιοκτησίας και ελέγχου κράτους και δημόσιων πόρων εμπλέκεται βαθιά στη δημιουργία ποικίλων μορφών ανισότητας και αποκλεισμών που -όλες, μα όλες- αγγίζουν και ακυρώνουν τους αναβαθμούς της πολιτικής ελευθερίας και απειλούν την ουσία της δημοκρατίας. Ομως, το δημόσιο ταμείο ως μέσο πολιτικού καταναγκασμού ή ως κριτήριο επιλογής από το «πολιτικό καλάθι» έχει ένα όριο.

Οταν ξεπερνιέται το όριο αυτό, αυτοί που αδιαφορούν για τον τόπο και τους ανθρώπους του, το ονομάζουν εποποιία. Δεν πλήρωσαν κάτι από το πορτοφόλι τους και ανέβασαν τα εκλογικά ποσοστά τους. Στη συνέχεια παρέδωσαν ό,τι είχε απομείνει από τα «δημόσια ασημικά» στον πρώτο μειοδότη που εμφανίστηκε ως εταίρος-σωτήρας. Το τελευταίο ο λαός το ονόμασε χρεοκοπία και το ένιωσε στην αξιοπρέπειά του. Αυτοί που θέλουν να το επαναλάβουν, το βαφτίζουν «επιτυχία» και το ονειρεύονται ωσάν νέο «πολιτικό έπος».

efsyn.gr