Μήπως φταις και εσύ ανθρωπάκο;

Μήπως φταις και εσύ ανθρωπάκο;

  • |

Άκουσες για γενικευμένες κυρώσεις στην Ρωσία και χάρηκες ανθρωπάκο! Και όταν λέμε Ρωσία εννοούμε όχι μόνο Πούτιν και Ολιγάρχες (που να πάει στα κομμάτια, θα ‘χες κάποιο δίκιο) αλλά οτιδήποτε αρχίζει από Ρω!

Αεροπλάνα γεμάτα Καλάσνικωφ για το Κίεβο; Ναι! Μπλοκάρισμα ρωσικών λογαριασμών παγκοσμίως; Ναι! Απαγόρευση πτήσεων της Αεροφλότ στον εναέριο χώρο σου; Ναι! Ματαίωση παραγγελιών από ρωσικούς παραγωγούς προϊόντων; Ναι! Διώξιμο ρώσων φοιτητών από αγγλικά Πανεπιστήμια; Ναι! Απαγόρευση ανάπηρων ρώσων αθλητών στους Παρα-Ολυμπιακούς αγώνες; Ναι! Ματαίωση εκτέλεσης έργων του Τσαϊκόφσκι; Ναι! Απόσυρση γατών ρωσικής ράτσας (!) από καλλιστεία ζώων συντροφιάς; Ναι!

Κώστας Κάππας

Θα σε εφοδιάσω με ένα ισχυρό επιχείρημα για να δικαιολογήσεις το ξέσπασμα χαράς σου: “Οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν!”. Μπορείς επίσης να ισχυρίζεσαι ότι “Ο Πούτιν και οι Ολιγάρχες δεν προήλθαν από παρθενογένεση! Ο ρωσικός λαός τους ψήφισε, άρα αυτοί εκτελούν εντολές του λαού και εάν ο λαός (μαζί και οι αγρότες του, οι φοιτητές του, οι ανάπηροι αθλητές του και οι γάτες του) διαφωνεί με την επίθεση στην Ουκρανία, ας αποσύρει την εμπιστοσύνη του και ας τους ανατρέψει!”.

Το κακό με αυτό το ατράνταχτο επιχείρημα είναι ότι σπέρνεις ιστορικές θύελλες και προβάλλεις δικές σου κοινωνικές ευθύνες… χωρίς να το συνειδητοποιείς ανθρωπάκο.

Δικαιώνεις όλους εκείνους στην Ιστορία της Ανθρωπότητος που είτε λόγω πραγματικής αφορμής, είτε κατασκευάζοντας αφορμές, χρέωσαν ολόκληρους λαούς (π.χ. Εβραίους, μαύρους, Ρομά, κ.α.) με τρομακτικές συνέπειες για αυτούς αλλά και για όλη την Ανθρωπότητα.

Το επιχείρημά σου όμως φωνάζει ότι έχεις και εσύ σοβαρές ευθύνες.

Τα πλουμιστά ρούχα και παπούτσια σου φτιάχνονται από σκλάβους (και ανήλικα) σε πάμπτωχες χώρες οι οποίοι πληρώνονται με πενταροδεκάρες από τις εταιρείες της Ευρώπης σου για την οποία και τις οποίες είσαι υπερήφανος. Εξ αιτίας σου, αυτοί οι άνθρωποι ενός κατώτερου Θεού, είτε πεινάνε, είτε εγκαταλείπουν την χώρα τους και έρχονται εδώ όπου εσύ τους κλωτσάς τις βάρκες για να γυρίσουν πίσω στα κάτεργα. Για να έχεις φτηνό πετρέλαιο και αέριο, αιματοκύλησες, μέσω των αντιπροσώπων σου, την Λιβύη, το Ιράκ, την Υεμένη και την Συρία. Με την εμμονή σου να ψηφίζεις φιλονατοϊκές κυβερνήσεις, έχουν φυτευτεί πολεμικές βάσεις στην χώρα μας, γίναμε ορμητήριο για γειτονικές χώρες και την Ρωσία (το ΝΑΤΟ σου, ήδη αιματοκύλισε την Γιουγκοσλαβία) και είμαστε στο στόχαστρό τους ανά πάσα στιγμή… Εάν εσύ θέλεις να αυτοκτονήσεις ή αποφεύγεις να ψάξεις και να καταλάβεις τι γίνεται γύρω σου, εμείς τι σου φταίμε να γίνουμε ολοκαύτωμα;

Μήπως, στην λογική “όχι στα δύο μέτρα και δύο σταθμά”, θα πρέπει να αποδεχθείς και εσύ αγόγγυστα ακριβώς τις ίδιες κυρώσεις που επιβάλεις στον Ιβάν που είναι τσαγκάρης στο Ροστώφ και στην Σβετλάνα την φιλόλογο στην Μόσχα;

“Σε πήρα από τα μούτρα” αλλά δεν επεδίωκα αυτό βασικά. Να σε ταρακουνήσω ήθελα.

Εάν θέλεις την γνώμη μου, εσύ, εγώ, ο ρώσος, ο ουκρανός και όλοι οι υπόλοιποι απλοί πολίτες είμαστε συνάδελφοι στον πόνο, στην εκμετάλλευση και στην εξαπάτηση από το Κεφάλαιο που ΔΕΝ έχει πατρίδα. Όλοι οι πόλεμοι, το trafficking ανθρώπων, οι εξευτελιστικές συνθήκες εργασίας, το αχόρταγο ρούφηγμα των πόρων της Γης και η καταστροφή του Περιβάλλοντος έχουν ΑΦΟΡΜΕΣ την θρησκεία, το χρώμα του δέρματος, το sex, τις ενδοκοινοτικές και φυλετικές σχέσεις, κ.α. και ΑΙΤΙΑ την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και τελικά την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής και το χρήμα.

Δεν είμαστε όμως τελείως ανεύθυνοι. Αυτό που μας αναλογεί, μας υποχρεώνει πάνω απ’ όλα να έχουμε Παιδεία. Να είναι το βασικό μας εργαλείο. Για να ερευνούμε ποιος μας παραπλανά και ποιος όχι και για ποιο λόγο, στα καθημερινά αλλά και στα μεγάλα εθνικά και διεθνή ζητήματα. Για να κατατάσσουμε ορθολογικά, κοινωνικά και ταξικά τον εαυτό μας με βασικό κριτήριο “ζω και βιοπορίζομαι με βάση την προσωπική μου προσφορά εργασίας ή εκμεταλλεύομαι άλλους;”.

Με βάση τα δύο αυτά στοιχεία θα καταλήγουμε νομοτελειακά στο ερώτημα που βάζει ο ποιητής: Συμβιβάζομαι ψευδόμενος στο ίδιο μου τον εαυτό ή ανατρέπω με ότι αυτό συνεπάγει στην βολή μου;

http://artinews.gr