Υπόθεση Πάτρας: Μιντιακός βούρκος & κι ένα κοινό που τον καταναλώνει

Υπόθεση Πάτρας: Μιντιακός βούρκος & κι ένα κοινό που τον καταναλώνει

  • |

Σήμερα, 9 Απριλίου είδαμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες κάτι που ξεπερνούσε κάθε φαντασία. Η εντολή για διάνοιξη του τάφου της Τζωρτζίνας για να ανασυρθεί το τάμπλετ πραγματοποιήθηκε σήμερα με τις κάμερες να το μεταδίνουν σε ζωντανή σύνδεση. Τηλεοπτικές εκπομπές και sites έχουν πρώτο θέμα έναν ανοιγμένο τάφο που από μέσα οι ειδικοί ανασύρουν το τάμπλετ της 9χρονης. Κι αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα. Μια τούρτα με μπόλικη αντιδεοντολογική δημοσιογραφία, ανούσιες πληροφορίες, ανηθικότητα. Μια τούρτα που δυστυχώς μεγάλη μερίδα του κόσμου γεύεται.

Γεωργία Κριεμπάρδη

Η υπόθεση της Πάτρας έχει φέρει στην επιφάνεια όλα τα αντιδεοντολογικά στοιχεία της δημοσιογραφίας κι όλη την ανηθικότητα  της ανθρώπινης ύπαρξης. Τα ΜΜΕ που αρέσκονται στην κλειδαρότρυπα, διψάνε για αίμα και τρόμο βρήκαν την υπόθεση της Πάτρας ιδανική για ξεχείλωμα. Μια μάνα, ένας πατέρας, τρία νεκρά παιδιά, μία νεκρή σπιτονοικοκυρά. Η Ρούλα Πισπιρίγκου κατηγορείται, μέχρι στιγμής, για ανθρωποκτονία από πρόθεση, που αφορά το ένα παιδί του ζευγαριού, τη Τζωρτζίνα. Απ’ όταν ο φάκελος των νεκρών παιδιών άνοιξε ξανά και οι έρευνες ξεκίνησαν εκ νέου και το θέμα έλαβε δημοσιότητα, όλη η κοινωνία συγκλονίστηκε, γεννήθηκαν ερωτηματικά, στα social media ξεκίνησαν να γράφονται απόψεις του καθενός για το τι μπορεί να έχει συμβεί, Ρούλα Πισπιρίγκου και Μάνος Δασκαλάκης έκαναν τηλεοπτικές εμφανίσεις, έδιναν συνεντεύξεις και σύντομα σε όλα -σχεδόν- τα ΜΜΕ η είδηση παραμένει στο νούμερο ένα του ενδιαφέροντος για τους δημοσιογράφους, τι κι αν συμβαίνουν πόλεμοι, έχουμε πανδημία, το κύμα ακρίβειας έχει εκτοξευθεί…

Η είδηση είναι ότι ο φάκελος για τα τρία νεκρά παιδιά της οικογένειας άνοιξε, όπως και της σπιτονοικοκυράς, και την υπόθεση από εκεί και πέρα έχουν αναλάβει οι ειδικοί. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία με τα οποία από το πρωί ως το βράδυ όλες οι εκπομπές ασχολούνται, δεν αποτελούν ενημέρωση, δεν προσφέρουν κάτι στο κοινό. Ωστόσο, αν το κοινό είχε αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει νόημα στο να παρακολουθούν πότε και τι χρώμα έβαψε τα νύχια της η κατηγορούμενη, δε θα έδινε σημασία σ’ αυτό το περιεχόμενο. Οι τηλεθεάσεις άλλο δείχνουν. Με τα μηχανάκια της AGB να σπάνε, οι δημοσιογράφοι συνεχίζουν την ανήθικη και κίτρινη δουλειά τους.

Και δε μας εντυπωσιάζει το γεγονός ότι και ο κόσμος αρέσκεται σε αυτό το θέαμα. Είναι οι ίδιοι που πήραν τα παιδιά τους και πήγαν έξω από το σπίτι της Ρούλας φωνάζοντας «ψόφα, σκύλα, μάγισσα». Είναι οι ίδιοι που έβλεπαν, υποψιάζονταν και δε μιλούσαν. Οι ίδιοι που προσπαθούν να καλύψουν τα κενά τους, θέλοντας να δείξουν πόσο καλοί οικογενειάρχες είναι. Και σ’ ένα γενικότερο τηλεοπτικό πλαίσιο, είναι οι ίδιοι που επί χρόνια καταναλώνουν περιεχόμενο βασισμένο στο κουτσομπολιό, που καμία σχέση δεν έχει με ψυχαγωγία. Ποιος θα ξεχάσει άλλωστε την τηλεόραση προηγούμενης δεκαετίας όπου δημοσιογράφοι έψαχναν τα σκουπίδια διασήμων (Ελένης Μενεγάκη) κι έτσι έκαναν τηλεθέαση. Διότι αν το κοινό γυρίσει την πλάτη σε αυτό το ανούσιο περιεχόμενο που πουλιέται χυδαία, θα σταματήσει να πουλιέται.

Το κοινό φαίνεται πως αρέσκεται σε τέτοιες πληροφορίες. Είναι οι ίδιοι που σε άλλα περιστατικά βίας, εγκλημάτων, αίματος περιμένουν να ρουφήξουν από την τηλεόραση κάθε λεπτομέρεια …κλειδαρότρυπας. Και δωσ’ του κοντινά πλάνα σε ανθρώπους που θρηνούν, σε νεκρούς… Κι ύστερα συνεχίζουν τη ζωή τους.

Όμως, η «δημοσιογραφία» της κλειδαρότρυπας ξεπέρασε πολύ γρήγορα κάθε όριο ανηθικότητας. Τα ΜΜΕ κατακλείστηκαν από “ειδήσεις” όπως: Στα δικαστήρια με γυαλιά Rayban ο Μάνος Δασκαλάκης, Ο φύλακας έξω από το κελί της ανάβει το τσιγάρο, Ρούλα Πισπιρίγκου: Τι έλεγε στην Τατιάνα Στεφανίδου για το “μαλλί κομμωτηρίου” και το “βαμμένο νύχι” εν μέσω πένθους, Πάτρα: Λίγο πριν πεθάνει η Ίριδα, ο Μάνος Δασκαλάκης δήλωνε συμμετοχή και σε άλλο μουσικό ριάλιτι με εγκλεισμό, Tι συμβαίνει με τον Μάνο Δασκαλάκη; Την ημέρα του θανάτου της Τζωρτζίνας ανέβασε βίντεο στο tik tok με Κότσιρα, Το ολόγραμμα της νεκρής Τζωρτζίνας στην εκπομπή του στο Mega, Ρούλα Πισπιρίγκου: Αυτή είναι η ταινία που την συγκλόνισε – Οι σκηνές που «ανέβαζε» στο Facebook, Πάτρα: Η Ρούλα Πισπιρίγκου εμφανιζόταν ως μάνατζερ του Μάνου Δασκαλάκη – Έστειλε μήνυμα σε γνωστή παρουσιάστρια, Πάτρα: Τι λέει η χαρτορίχτρα που επισκεπτόταν η Ρούλα Πισπιρίγκου, Η καφετζού της Πισπιρίγκου αποκαλύπτει, Η μητέρα της Πισπιρίγκου με μαλλιά κομμωτηρίου, Πήγε σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες; Τι απαντά η Ρούλα Πισπιρίγκου, Το βίντεο δείχνει τους δυο γονείς να λιώνουν στο γυμναστήριο 90 μέρες αφότου πέθανε η Μαλένα.

Σήμερα, 9 Απριλίου είδαμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες κάτι που ξεπερνούσε κάθε φαντασία. Ξεπερνούσε κάθε ανηθικότητα. Η εντολή για διάνοιξη του τάφου της Τζωρτζίνας για να ανασυρθεί το τάμπλετ πραγματοποιήθηκε σήμερα με τις κάμερες να το μεταδίνουν σε ζωντανή σύνδεση. Τηλεοπτικές εκπομπές και sites έχουν πρώτο θέμα ένα ανοιγμένο τάφο που από μέσα οι ειδικοί ανασύρουν το τάμπλετ της 9χρονης.

Η ελληνική δημοσιογραφία νοσεί κι αυτό δεν είναι κάτι που λέγεται μόνο στις παρέες, αλλά έχει αποδειχθεί παγκοσμίως με δείκτες, μετρήσεις και αναλύσεις. Όλο αυτό που αναπαράγεται για τη συγκεκριμένη υπόθεση δεν είναι δημοσιογραφία. Ούτε ενημέρωση. Η είδηση ξεκινάει με τα βασικά στοιχεία της υπόθεσης, τις κατηγορίες κι έπειτα εντός αστυνομικού ή δικαστικού ρεπορτάζ εντάσσονται στοιχεία βασικά για τη ροή της υπόθεσης, σχόλια δικηγόρων, βασικές εξελίξεις και τέλος το αποτέλεσμα. Όλα τ’ άλλα υποτιμούν αυτό που λέγεται δημοσιογραφία, υποτιμούν το κοινό που καταναλώνει αυτό το περιεχόμενο και καλό είναι να μην του δώσουμε άλλο χώρο…

thepressproject.g

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος