Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι

Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι

  • |

Είναι αποδεδειγμένο, από όσα γνωρίζουμε έως τώρα, ότι δεν μπορεί εύκολα να τα βάλει κανείς με το ιερατείο, με τις θρησκείες γενικότερα καθώς και με αυτούς που ίδρυσαν τις θρησκείες. Για να φανταστούμε: ιδρυτής θρησκειών. Δεν είπαμε να μην πιστεύει κανείς όπου θέλει και με όποιον τρόπο θέλει. Αλλά για να φανταστούμε και τούτο: πιστός μέσω αντιπροσώπου; Εδώ όμως που τα λέμε: και πολίτες όσοι νομίζουμε ότι είμαστε, μέσω αντιπροσώπων δεν είμαστε;

Γιώργος Σταματόπουλος

Ακούω στα κανάλια αρκετούς αντιπροσώπους του Θεού στη γη -και ειδικά στην Ελλάδα- να υπερασπίζονται τη θεία μετάληψη. Δεν έχουν τον θεό τους οι αθεόφοβοι. Επιμένουν ότι δεν υφίσταται κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού και ότι αυτό έχει αποδειχτεί (παρακαλώ;) εδώ και πολλούς αιώνες [βάσει εκκλησιαστικών στατιστικών] -και ας λένε ακριβώς το αντίθετο οι επιστήμονες της ιατρικής, ότι, βρε άνθρωποι του θεού, μεταδίδεται ακαριαία διά μέσου του σιέλου μας.

Απτόητοι αυτοί και ολιγόφρονες και υποκριτές όσοι τους καλούν στις εκπομπές τους και τους δίνουν λόγο, χωρίς να εγείρουν τις οπωσδήποτε γνωστές σε αυτούς ιατρικές ενστάσεις. Μας σερβίρουν μάλιστα κάτι ωραίες δικαιολογίες, του τύπου ο καθείς είναι ελεύθερος να αποφασίζει και να εκφράζει την πίστη του κατά το δοκούν. Μάλιστα. Ο καθείς είναι ελεύθερος να βάλει το κεφάλι του στο στόμα του λύκου και η κοινωνία να μην αντιδρά, να τον αφήνει να οδηγείται στον αφανισμό του. Ο καθείς δηλαδή είναι ελεύθερος [καημένη ελευθερία] να οδηγείται στον θάνατό του.

Μερικοί δημοσιογράφοι, αλλά και γιατροί είναι ανεκδιήγητοι. Ερωτώμενοι, μεταξύ τους δε, εάν οι ίδιοι θα προέβαιναν στη θεία μετάληψη, αρνούνται βεβαίως, αλλά «κάθε πιστός μπορεί να εκφράσει την πίστη του όπως θέλει», αρνούνται δηλαδή να πουν ευθαρσώς ότι υπάρχει μέγας κίνδυνος μετάδοσης του ιού διά της θείας κοινωνίας. Ηθελα να ήξερα: δεν νιώθουν ηλίθιοι υπερασπιζόμενοι αυτήν την ανοησία;

Και καλά οι δημοσιογράφοι, είμαστε οι πλείστοι επιρρεπείς στην εκφορά ανοησιών [παντός τύπου]· εκείνοι οι δόλιοι οι γιατροί τι λόγο έχουν να μην τα βάλουν με την αδιαλλαξία των αντιπροσώπων του θεού; Αυτή η αδιαλλαξία αποτελεί όνειδος για την κοινωνία και την επιστήμη, για τον πολιτισμό και την παιδεία μας [για τον κοινό νου, επιτέλους]. Πραγματικά δεν έχουν τον θεό τους οι παπάδες. Από τη μια μεριμνούν, λένε, για την τήρηση των αποστάσεων και την απολύμανση των εικόνων στις εκκλησίες και από την άλλη επιτρέπουν τη θεία ευχαριστία [η χάρις μάς μάρανε].

Αμα λοιπόν η κυβέρνηση Μητσοτάκη θέλει να επιδείξει πυγμή και όχι να στέλνει τα ένστολα τσακάλια της στις πλατείες, ας απαγορεύσει ρητά τη θεία αυτή πώς τη λένε πράξη [διότι έχει και πολλά προσηγορικά]. Να πει [παρότι οι απαγορεύσεις υποκρύπτουν άλλου είδους κινδύνους]: Απαγορεύεται η θεία αυτή «λειτουργία» -τελεία και παύλα. Και ας ξελαρυγγιαστούν μετά οι ιερείς και σύμπαντο το ιερατείο, ας βγουν στους δρόμους να διαδηλώσουν -μόνοι τους θα είναι, αυτοί και μερικοί αμετανόητοι πιστοί καθώς και εκείνοι οι δημοσιογράφοι που υπερασπίζονται μεν το δικαίωμα (;) των πιστών να μεταλαβαίνουν αλλά οι ίδιοι αποφεύγουν τη μετάληψη όπως ο διάολος το λιβάνι. Τι να πει κανείς.

efsyn.gr