Οι ηλικιωμένοι, η Εκκλησία, ο φόβος, η υγεία

Οι ηλικιωμένοι, η Εκκλησία, ο φόβος, η υγεία

  • |

Οπωσδήποτε η ανθρωπότητα θα εξαγάγει πολύτιμα και υγιή συμπεράσματα εφόσον κοπάσει η διασπορά του κορονοϊού, ασφαλώς θα προβεί σε γενναία επαναξιολόγηση των βεβαιοτήτων της και του ηθικού άμα τε και κοινωνικού κώδικα που συντάσσουν οι κοινωνίες σιωπηρά και οι πολιτείες βίαια. Θα φτάσει σε τέτοιο σημείο η ανθρωπότητα [τα πληγέντα κράτη] διότι προβάλλει άμεσος [τι προβάλλει, που τον αντικρίζουμε ήδη] ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ολοκληρωτικά καθεστώτα στα οποία θα κυβερνούν ο φόβος και ο τρόμος που θα απορρέουν από την αδίστακτη επιβολή αχαλίνωτων αστυνομικών, κατασταλτικών δυνάμεων – ήδη σε πολλές χώρες έχουν αρχίσει οι συγκρούσεις μεταξύ ένστολων και νέων κυρίως αλλά και άλλων, που αδυνατούν να ζήσουν πλέον λόγω απώλειας θέσεων εργασίας και έκρηξης της ανεργίας.

Γιώργος Σταματόπουλος

Ποιος είναι ένας πρόχειρος -αλλά θλιβερός- απολογισμός;

Πρώτον: στην κορύφωση του υλικού-τεχνικού-πνευματικού (sic) πολιτισμού οι ηλικιωμένοι είναι περιττοί και ουδείς γνοιάζεται για το αν πεθάνουν ή όχι· οι πιο κυνικοί ομολογούν αδιάντροπα ότι το ξεκλήρισμα αυτών των ανθρώπων ήταν ανακουφιστικό, κυρίως για την οικονομία αλλά και γιατί είναι «βάρος» σε κάθε σπίτι και καλό είναι να φεύγουν από τούτη τη ζωή το συντομότερο δυνατόν. Φρικιαστικές είναι οι εικόνες στα γηροκομεία ανεπτυγμένων υποτίθεται χωρών με τους ηλικιωμένους να έχουν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους, να «πετάγονται» σαν σκουπίδια στην άβυσσο, στην ανυπαρξία και νωρίτερα στην περιφρόνηση εκ μέρους όλης σχεδόν της κοινωνίας [της εξουσίας και του πολιτισμού – με την ευκαιρία, να χαιρόμαστε και τις εξουσίες μας και τον πολιτισμό μας αλλά και τον εαυτούλη του ο καθείς εξ ημών].

Δεύτερον: να γίνει άμεσα ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας και το ιερατείο να αρκεστεί στα του ποιμνίου του διότι πολλοί από την εκκλησιαστική Ιεραρχία είναι επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία και ο λόγος τους ποινικά κολάσιμος, ακριβώς διότι προτρέπει σε εγκλήματα, όπως π.χ. η μανία τους να πείσουν τους πιστούς να προσέρχονται στη θεία [τους] κοινωνία, μετάληψη ή όπως την αποκαλούν. Τα δόγματα να μείνουν στους δογματικούς. Η Εκκλησία να πάψει να παρεμβαίνει στα της επιστήμης και της διακυβέρνησης [να «αφοριστεί» πολιτικά]. Να φύγει η ξένη προς τον Ελληνισμό θρησκεία από πάνω μας και από μέσα μας και ο Χριστός να ξαναβρεί τη θέση του [άκρως σεβαστή, ενδιαφέρουσα και υπολήψιμη στον χώρο των ιδεών και της ηθικής].

Τρίτον: ανάγκη πάσα να ενισχυθεί το εθνικό σύστημα υγείας και να καταπιούν [ή να «κόψουν»] τη γλώσσα τους όλοι εκείνοι οι δήθεν φιλελεύθεροι που εξακολουθούν να προπαγανδίζουν και να έχουν σημαία τους την ιδιωτικοποίηση στον κρίσιμο τομέα της Υγείας. Είδαμε πόσα θύματα μετρά η περίφημη για το σύστημα υγείας Σουηδία, αφού, την τελευταία δεκαετία, αποφάσισε να ιδιωτικοποιήσει τα νοσοκομεία της – για περισσότερο κέρδος, τι άλλο;

Τέταρτον: ο φόβος και ο τρόμος να εκδιωχθούν από τις κοινωνίες – η αλληλεγγύη να επανακάμψει στις σχέσεις και στην καθημερινότητα· να κοιταχτεί κατάματα από τον καθένα η εξουσία μπας και γίνει αντιληπτό πόσο τυραννική είναι και ας είναι ενδεδυμένη με δημοκρατικούς τάχα μανδύες.

Λίγα από τα πολλά, που καλούμαστε να επαναξιολογήσουμε, εάν βέβαια δεν έχουν χαθεί το σθένος και η πίστη στον άνθρωπο.

efsyn.gr

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.