Εξοντωτικός – εργασιακός μαραθώνιος 31 ωρών σε πλοίο με 10 + 10 λιμάνια!

Εξοντωτικός – εργασιακός μαραθώνιος 31 ωρών σε πλοίο με 10 + 10 λιμάνια!

  • |

Τι αποκάλυψε έλεγχος της ΠΕΝΕΝ

Στις 3 Νοέμβρη 2022 με απόφαση του ΔΣ, κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ πραγματοποίησε αιφνιδιαστικό ταξίδι στο πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» (εν πλω) προκειμένου να καταγράψει ιδίοις όμμασι και σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες εργασίας, τα ωράρια και την ανάπαυση των συναδέλφων Ναυτεργατών.

Το προγραμματισμένο δρομολόγιο περί των 31 ωρών διάρκειας έχει αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά τελικό προορισμό την Θήρα με οκτώ ενδιάμεσα λιμάνια των Κυκλάδων και επιστροφή.

«Πειραιάς, Κύθνος, Σέριφος, Σίφνος, Μήλος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος, Σαντορίνη».

Σαντορίνη, Ίος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Κίμωλος, Μήλος, Σίφνος, Σέριφος, Κύθνος, Πειραιάς.

Από την ώρα της αναχώρησης από τον Πειραιά στις 15:00 μέχρι την άφιξη στο λιμάνι προορισμού την Σαντορίνη που λόγω αυξημένης κίνησης έγινε με 1,5 ώρα καθυστέρηση αντί για 03:30- 05:00 καταγράφηκαν όλες οι κινήσεις της εργασίας των Ναυτεργατών που συμμετείχαν στην φόρτωση – εκφόρτωση, πρόσδεσή και απόδεση του πλοίου!

Γνωρίζοντας εκ των προτέρων των αριθμό των μελών του πληρώματος καταστρώματος διαπιστώθηκε πως σε όλους τους λιμένες εργαζόταν το 90% του συνόλου, όλες οι βάρδιες εργάζονταν 2 ώρες πριν και 2 ώρες μετά από την καθορισμένη ανάληψη φυλακής πράγμα που σημαίνει πως σε καμία των περιπτώσεων δεν προκύπτει ούτε ο μισός χρόνος ανάπαυσης του 6ωρου που προβλέπεται από τη νομοθεσία και τους διεθνείς κανονισμούς αφού οι χρόνοι αφίξεων και αναχωρήσεων μεταξύ των λιμένων είναι πολύ σύντομοι και δεν υπερβαίνουν τη μια ώρα.

Επίσης μετά την εκφόρτωση στο τελικό λιμάνι προορισμού την Σαντορίνη ξεκίνησε άμεσα η φόρτωση γιατί λόγω των καθυστερήσεων ο χρόνος παραμονής του πλοίου ήταν μόλις δυο ώρες.

Πολλοί από τους συναδέλφους παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας να κοιμούνται εξαντλημένοι πάνω στους κάβους προσπαθώντας να ξεκουραστούν μερικά λεπτά έως το επόμενο λιμάνι.

Οι απάνθρωπες συνθήκες εργασίας στις σύγχρονες γαλέρες που πλέουν στις θάλασσες εν έτη 2022 συνιστούν άμεση απειλή πρόκλησης ατυχήματος, βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των Ναυτεργατών και των επιβατών και σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν την ομαλή εκτέλεση του πλού.

Ταυτόχρονα το κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ που παρέμεινε άγρυπνο σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού διαπίστωσε σύμφωνα με τα ωράρια εργασίας του πληρώματος ότι οι καταβαλλόμενες υπερωρίες σε αυτό απέχουν έτη φωτός από τις πραγματικές δεδουλευμένες!!

Επίσης υπάρχει κατάφορη παραβίαση και αυτών των ελάχιστων ωρών που προβλέπει για ανάπαυση η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας!!!

Πολύ νωπές είναι ακόμα οι μνήμες τραγικών συμβάντων σε πλοία στη θάλασσα που στοίχισαν ανθρώπινες ζωές σε δυστυχήματα που προκλήθηκαν εκτός των άλλων λόγω μειωμένων συνθέσεων και υπερβολικής κούρασης των Ναυτεργατών.

Καλούμε τα αρμόδια όργανα να πράξουν τα δέοντα, να εφαρμόσουν το νόμο, να σταματήσουν να συγκαλύπτουν την εφοπλιστική ασυδοσία κα να μεριμνήσουν εδώ και τώρα να αποδοθούν στους Ναυτεργάτες όλες οι αποδοχές που προκύπτουν από την απαράδεκτη υπερεργασία και να προσαρμόσουν τις συνθέσεις των πλοίων βάσει των πραγματικών αναγκών.

Ο ενδελεχής και απόλυτα τεκμηριωμένος έλεγχος της ΠΕΝΕΝ αποκάλυψε όχι μόνο ένα επικίνδυνο καθεστώς υπερεργασίας αλλά και τον απαράδεκτο ρόλο των αρμόδιων λιμενικών αρχών οι οποίοι σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις βρίσκουν τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών καλώς καμωμένα!!

Ο ΥΕΝ Γ. Πλακιωτάκης ουδόλως ασχολείται με την συστηματική καταστρατήγηση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων και στην πράξη ο ίδιος και οι αρμόδιες λιμενικές αρχές συγκαλύπτουν σκανδαλωδώς την εφοπλιστική παραβατικότητα.

Από την άλλη το αποκαλούμενο τμήμα ελέγχου που σκάρωσε και έστησε ο Γ.Γ. της ΠΝΟ αποδεικνύεται ότι αποτελεί το μηχανισμό νομιμοποίησης της εφοπλιστικής αυθαιρεσίας αλλά και το εργαλείο να σπαταλούνται ασύστολα τα χρήματα (έσοδα από συνδρομές Ναυτεργατών) και να διατίθονται υπέρογκες απολαβές που καρπώνονται αυτοί που διενεργούν τους ελέγχους μαϊμού, πρωτοστατούντος του διορισμένου επικεφαλής του τμήματος ελέγχου!

Για του λόγου το αληθές επισημαίνουμε ότι αυτό το τμήμα έκανε έλεγχο (πριν 7 μέρες από αυτόν που έκανε η ΠΕΝΕΝ) στο ίδιο αυτό πλοίο και από το κοινό πόρισμα ΥΕΝ- ΚΛΠ- ΠΝΟ δεν κατέγραψαν το παραμικρό Ναυτεργατικό πρόβλημα όσον αφορά τις εργασιακές παραβιάσεις οι οποίες είναι οφθαλμοφανείς από το ίδιο το δρομολόγιο του πλοίου για το οποίο να προσθέσουμε ότι για όλη την περίοδο του καλοκαιριού γίνονταν 7 μέρες την εβδομάδα, 30 μέρες τον μήνα.

Τέλος, για την ενημέρωση των Ναυτεργατών αναφέρουμε ότι το κλιμάκιο της ένωσης μας δεν πήρε σε αυτό τον έλεγχο ούτε ένα cents του ευρώ για τα έξοδα αποστολής και ακριβώς το ίδιο κάναμε στους δεκάδες ελέγχους που έγιναν από την ΠΕΝΕΝ όλο το καλοκαίρι!

Καθιστούμε σαφές σε αντίθεση με το υποταγμένο και το «πεθαμένο» συνδικαλιστικό δυναμικό της ΠΝΟ ότι η ΠΕΝΕΝ δεν πρόκειται να αφήσει ανέγγιχτο αυτό το άθλιο καθεστώς εργασιακής γαλέρας.

Έπεται και συνέχεια..

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

.kommon.gr