Σε ένα άνευ προηγουμένου όργιο πειθαρχικών διώξεων, απειλών, καθαιρέσεων από θέσεις ευθύνης και αποκλεισμών από διαδικασίες επιλογής για θέσεις ευθύνης έχει επιδοθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη απέναντι σε όσους/ες εκπαιδευτικούς επιμένουν να μη συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις για μια δήθεν αξιολόγηση, να εκφράζονται ελεύθερα και να διεκδικούν δικαιώματα κατοχυρωμένα εδώ και πολλά χρόνια (συμμετοχή σε απεργία).
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το Υπουργείο Παιδείας που άλλοτε θεωρεί τους εκπαιδευτικούς «μοχλό» (βλ. πανδημία) κι άλλοτε «εμπόδιο» για τις εκάστοτε επιδιώξεις της οφείλουν να σταματήσουν άμεσα κάθε δίωξη ή απειλή εκπαιδευτικών (μέχρι και απειλητικά τηλεφωνήματα μέσω διευθυντών δέχτηκαν εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια ανατροφής και κύησης, στα οποία τις καλούσαν να διακόψουν την άδειά τους και να αξιολογηθούν!). Η κυβέρνηση καλείται, αντί να ασκεί αυταρχικές μεθόδους άλλων εποχών, να αντιμετωπίσει τη θεσμική και συμβολική κρίση που η ίδια προκαλεί με τις πολιτικές της, κατανοώντας πως ο σχολικός θεσμός δεν μπορεί να λειτουργεί με τους νόμους και τους κανόνες της επιχειρησιακής αποδοτικότητας. Αντί να επιδίδεται σε απειλές, διώξεις, παρακολουθήσεις, εκβιασμούς, κ.λπ., να αντιμετωπίσει εδώ και τώρα τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης: υποχρηματοδότηση, ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές, γραφειοκρατία, μισθολογική εξαχρείωση των εκπαιδευτικών, πραγματική και συμβολική απαξίωση της εργασίας τους, κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαιώματα, όπως όλοι οι εργαζόμενοι, και το δικαίωμα να τα διεκδικούν.
Στηρίζουμε τους/τις εκπαιδευτικούς που, εκτός από «κατάθεση ψυχής», κάνουν και κατάθεση πνεύματος ελευθερίας, αξιοπρέπειας και συλλογικότητας. Τα αδιέξοδα του θεσμού δεν είναι προσωπική τους υπόθεση. Είναι αποτέλεσμα των επιλογών της κυβέρνησης που το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η καθυπόταξη κάθε κριτικής σκέψης, κάθε κινήματος ελεύθερης έκφρασης και δημοκρατικού διαλόγου. Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για την αλλαγή αυτού του συστήματος υπερασπιζόμενοι την αξιοπρέπειά τους και καταθέτοντας τις ανησυχίες τους για τα αδιέξοδα ενός συστήματος που είθισται να τους τα μεταθέτει ως «προσωπική αποτυχία». Στηρίζουμε τους/τις εκπαιδευτικούς που εξακολουθούν να αγωνίζονται για την ελευθερία και την αξιοπρέπειά τους, για ένα δωρεάν δημόσιο σχολείο που να καταπολεμά τις ανισότητες, να προωθεί τη συλλογικότητα και να απελευθερώνει αντί να σκλαβώνει τους νέους ανθρώπους.
Τομέας Παιδείας
https://mera25.gr/oi-ekpaideftikoi-echoun-to-dikaioma-na-diekdikoun-ta-dikaiomata-tous/
Σχόλια (0)