«Προπαγάνδα»;

«Προπαγάνδα»;

  • |

Λάθος του Γραφείου Τύπου; Παρεξήγηση; Ή λαθροχειρία; Ο,τι κι αν συνέβη, το αποτέλεσμα ήταν η παραποίηση εκ μέρους του ελληνικού ΥΠΠΟ του επίσημου εγγράφου της Διακήρυξης της Συνόδου του υπουργών Πολιτισμού, Οπτικοακουστικών Μέσων και Μέσων Ενημέρωσης της Ε.Ε.

Ναταλί Χατζηαντωνίου

Κι ενώ πουθενά στο σχετικό κείμενο δεν υπήρχε η φράση πως «στη Διακήρυξή τους οι υπουργοί τόνισαν ότι πρέπει να διακοπούν οι σχέσεις της Ε.Ε. με πολιτιστικούς οργανισμούς της Ρωσίας, καθώς η τέχνη χρησιμοποιείται ως όργανο προπαγάνδας», στο κείμενο που μας απέστειλε το ΥΠΠΟ υπήρχε έτσι ακριβώς. Αυτός ήταν και ο λόγος που η υπουργός Πολιτισμού προέβη σε κάτι πρωτοφανές για την ίδια: έστειλε απάντηση στο avgi.gr (!) αναφέροντας ότι από «λάθος συνεργάτη του Γραφείου Τύπου εστάλη αρχικό draft του κειμένου». Δείτε και το εξαιρετικό ρεπορτάζ της Βάσως Τζεβελέκου στη σελίδα 3. Ομως:

● Η κ. Μενδώνη δεν έστειλε διάψευση σε όλους όσοι είχαν λάβει και δημοσιεύσει το αρχικό κείμενο με το «λάθος». Ετσι δεν υπήρξε διόρθωση στα περισσότερα Μέσα, οι αναγνώστες των οποίων έμειναν με την εντύπωση ότι πράγματι οι Ευρωπαίοι υπουργοί διακήρυξαν ότι η ρωσική «τέχνη χρησιμοποιείται ως όργανο προπαγάνδας».

● Η κ. Μενδώνη παραμένει η μοναδική υπουργός Πολιτισμού της Ε.Ε. που έδωσε επισήμως οδηγία για τη διακοπή των συνεργασιών με ρωσικούς πολιτιστικούς φορείς. Εχει μάλιστα κοινοποιήσει την οδηγία μόνον στο facebook του ΥΠΠΟ, αλλά κάτω από το ποστ έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα προσθήκης σχολίων των χρηστών και αυτό γιατί είχε εισπράξει καταιγισμό αντεπιχειρημάτων.

● Η κ. Μενδώνη χρωστά μια δημόσια «συγγνώμη» για την παραποίηση του ευρωπαϊκού εγγράφου.

● Αφού η κ. Μενδώνη άρχισε να απαντάει, ας απαντήσει και σε εμάς αυτό: Στο πλαίσιο της οδηγίας της απαγορεύoνται π.χ. οι συναυλίες εφεξής και του Θόδωρου Κουρεντζή με τη MusicAeterna ή θα κρίνουν η ίδια και η κ. Παναγιωταρέα ποια τέχνη είναι «προπαγάνδα» και ποια όχι;

efsyn.gr