Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κλείνει φέτος τα 70 του χρόνια. Ουσιαστικά, αποτελεί μετεξέλιξη του Φεστιβάλ Αθηνών και των Επιδαυρίων, που ξεκίνησαν το 1955 ως θεσμός. Και λέμε «ως θεσμός», καθώς πρώτη παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, μετά την αναστήλωσή του, ήταν ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη, από το Εθνικό Θέατρο, στις 11 Ιουλίου του 1954, δηλαδή έναν χρόνο πριν.
Νόρα Ράλλη
Σκηνοθέτης ήταν ο Δημήτρης Ροντήρης, η μουσική ήταν του Δημήτρη Μητρόπουλου, η υπέροχη Ελσα Βεργή πρωταγωνιστούσε ως Φαίδρα και ο νεαρός Αλέκος Αλεξανδράκης ήταν στον ομώνυμο ρόλο. Γι’ αυτό και η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, αποφάσισε να σκηνοθετήσει την ίδια παράσταση πέρυσι, ξαναβάζοντας τον «Ιππόλυτο» στην Επίδαυρο (πολύ καλή σκηνοθεσία πράγματι, αν εξαιρέσεις το γυμνό που δεν καταλάβαμε γιατί υπήρξε όπως υπήρξε, καθώς και τους δύο κύριους ανδρικούς ρόλους: τον Ιππόλυτο τον παρουσίασε ως τελείως βλαμμένο, που όχι θεά δεν μας έπεισε πως θα τον είχε υπό την προστασία της, αλλά ούτε με τα Μεσογειακά Επιδοτούμενα Προγράμματα δεν θα πήγαινες μαζί του, ενώ ο πατέρας του, Θησέας, παρουσιάστηκε ως κυρ-Παντελής, με ρούχα χουντικού εισπράκτορα λεωφορείου. Κατά τα άλλα, όμως, ήταν πολύ καλή παράσταση). Αλλες εποχές σίγουρα. Για τα ήθη δεν είμαι σίγουρη.
Τα οικονομικά ήθη, πάντως, ήταν επίσης σίγουρα διαφορετικά. Εξηγούμαστε: Το Φεστιβάλ λαμβάνει 2 εκατομμύρια ευρώ περίπου από το ΥΠΠΟ, ενώ χρειάζεται 4 περίπου για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και 6 για λειτουργικά έξοδα. Πέραν των εσόδων του, έχει και μεγάλους χορηγούς, μεταξύ αυτών και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Σε σχετική ερώτησή μας στην κ. Ευαγγελάτου για το πόσο «βοηθάει» το Ιδρυμα, μας απάντησε πως αυτά απαγορεύεται να τα πει. Γιατί όμως; Εξαιρετικά περίεργο μας ακούστηκε (και όχι μόνο σε μας) αυτό.
Ο λόγος που αναφερόμαστε σε όλα αυτά, είναι, προσώρας, ένας: όταν πας να βγάλεις ηλεκτρονικά εισιτήρια για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ από την πλατφόρμα more, τότε υπάρχει μία προμήθεια γύρω στο 1 με 2 ευρώ περίπου ανά εισιτήριο. Γιατί; Είναι δυνατόν να μην έχει το ίδιο το Φεστιβάλ δική του πλατφόρμα; Γιατί να επιτρέπει αυτά τα ποσά προμήθειας ανά εισιτήριο; Πολύ κυρ-Παντελίδικο μας ακούγεται και αυτό και δεν υπάρχει κανένας λόγος.
https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/477264_kyr-pantelidismos
Σχόλια (0)