Έχει ξεκινήσει μια μεγάλη φασαρία με το θέμα των υπηρεσιών κλήσης ταξί, όπως η taxibeat, η taxiplon κλπ. Ακούμε, διαβάζουμε για τη φασαρία, χωρίς πολλή λεπτομέρεια, δεν την ξέρουμε εξ άλλου τη λεπτομέρεια.
- του Σταμάτη Πάρχα
Ακούμε ότι περνάει ένα νομοσχέδιο ο κ. Σπίρτζης που περιορίζει τη λειτουργία τους, μετά ακούμε ότι τις κλείνει, μετά ότι κάτι τις κάνει. Οι περισσότεροι μετακινούμενοι «καταναλωτές» εξανίστανται, γιατί αυτές οι υπηρεσίες (και από προσωπική εμπειρία επιβεβαιώνω) είναι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ φιλικές και χρήσιμες, ειδικά όταν έχεις λίγο εξοικειωθεί με το περιβάλλον το ηλεκτρονικό.
Ακούω ότι στην «επίθεση» κατά της taxibeatκλπ πρωτοστατεί και ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, των ταξιτζήδων δηλαδή. Εδώ ανασηκώνω το φρύδι με περιέργεια. Μα αφού οι συνεργαζόμενοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες κλήσης ταξι είναι οι ίδιοι οι ταξιτζήδες, άρα μέλη του ΣΑΤΑ, και υπόκεινται στους νόμους περί ταξί, αυτός γιατί αντιδρά; Αντιδρά σε κάτι που εξυπηρετεί πελάτες ΚΑΙ τα μέλη του; Πραγματικά αξιοπερίεργο.
Πολλοί βολεύονται να πουν να ο ΣΥΡΙΖΑ που χτυπάει (πάλι) την επιχειρηματικότητα. Διαφωνώ προφανώς όχι ως αριστερός που δεν θέλει την επιχειρηματικότητα – η επιχειρηματικότητα είναι ανεξάρτητη ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα-, αλλά επειδή βλέπω ότι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες και οι επόμενες, μια χαρά συνεργάζονται με επιχειρηματίες της δικής της προτίμησης. Μοιάζουν (μοιάζουν, επιμένω) αντίπαλοι με το Μαρινάκη πχ, μοιάζουν όμως πολύ σύμμαχοι με τον Μελισσανίδη, αντίπαλοι με τον Αλαφούζο, φίλοι του Σαββίδη (μοιάζουν, ξαναλέω, ιερά τέρατα όπως ο Μπόμπολας δεν τα αναφέρω καν, για να μην γίνουμε γραφικοί).
Άσε που οι του ΣΑΤΑ παραδοσιακά είναι ΠΑΣΟΚ. Και καλά, η ΝΔ βολεύεται να λέει, “να όλοι αυτοί είναι εναντίον της καινοτομίας”, το ΠΑΣΟΚ αποκτά όμως υπαρξιακή κρίση όταν επιτίθεται στο ΣΥΡΙΖΑ, αφού έτσι κι αλλιώς κατά 90% ο κυβερνητικός μηχανισμός παλιοί ΠΑΣΟΚοι είναι.
Πάμε πάλι λοιπόν. Δείτε αυτή την όμορφη αναφορά στις εφαρμογές κλήσης ταξί: ΕΔΩ
Τι παρατηρείτε; Ότι στις εφαρμογές taxiplon, taxibeatκλπ έχει προστεθεί μία, η www.iqtaxi.gr, που συμμετέχει ο ΣΑΤΑ. Μόνο που, από ό,τι λέει και στο άρθρο και γνωρίζουμε όλοι οι, έστω περιστασιακοί χρήστες ταξί, δεν έχει μπορέσει να ανταγωνιστεί τις άλλες. Άρα τι έχουμε εδώ; Τον σύλλογο να προωθεί δική του εφαρμογή, υποθέτω σε συνεργασία με κάποια εταιρεία άλλη, και να θέλει να κλείσουν οι υπόλοιποι. Λογικό, δεν είναι; Και βλέπουμε μια κυβέρνηση που όχι μόνο δεν ανταγωνίζεται την επιχειρηματικότητα, αλλά μάλλον παίζει συνεταιρικά μαζί της. Γιατί επιχειρηματικότητα δεν σημαίνει να επενδύω μόνο, σημαίνει και να καταστρέφω τους ανταγωνιστές. Έτσι είναι ο καπιταλισμός, έτσι ήταν πάντα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι η κυβέρνηση και ο ΣΑΤΑ δρουν κρατιστικά, το πρόβλημα είναι ότι δρουν σαν ιδιώτες.