Έτσι Ψωνίζουν οι Έλληνες στο Black Friday

Έτσι Ψωνίζουν οι Έλληνες στο Black Friday

Τι αγοράζουν, ποιες ώρες και με ποιο τρόπο, την ημέρα των προσφορών.

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από πλατφόρμα που παρακαλουθεί την καταναλωτική συμπεριφορά των αγοραστών, κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής». Το Black Friday Global παρατηρεί τι αγοράζουν οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, ποιες ώρες και με ποιον τρόπο. Ανάμεσα στις χώρες παρατήρησης βρίσκεται και η Ελλάδα, που τα τελευταία χρόνια συμμετέχει σταθερά σε αυτήν την ημέρα προσφορών.

Κείμενο VICE Staff

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 85% του ελληνικού πληθυσμού γνωρίζει τι είναι το Black Friday, ενώ οι δύο στους πέντε δηλώνουν ότι συμμετείχαν στο παρελθόν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας, οι πωλήσεις στην Ελλάδα την ημέρα αυτή αυξήθηκαν κατά 1.141% το 2018.

Στην Ελλάδα, παρότι η μέρα είναι εργασίμη -σε αντίθεση με το εξωτερικό που αποτελεί μέρα αργίας- η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και στις 2-3 μμ.

1575022721877-3-drastiriotita-tou-katanaloti-kata-ti-diarkeia-tis-black-friday

Κατά τη διάρκεια του Black Friday, οι Έλληνες αγοράζουν κατά μέσο όρο τέσσερα προϊόντα και το ποσό που σκοπεύουν να διαθέσουν για τις αγορές τους είναι 242 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο της Γερμανίας (211€), της Σιγκαπούρης (232€) και της Ισπανίας (210€) και οριακά χαμηλότερο από εκείνο της Ιρλανδίας (300€), αλλά και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (257 €).

Ένα ακόμη στοιχείο που προκύπτει από τις μετρήσεις, είναι ότι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, οι καταναλωτές προσδοκούν μεγαλύτερες εκπτώσεις από αυτές που τελικά προσφέρουν τα καταστήματα. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένουν εκπτώσεις ύψους 62%, ενώ στην πραγματικότητα η μέση έκπτωση δεν ξεπερνά το 52%.

1575022797833-4-pososta-ton-ekptoseon-kai-prosdokies-tou-agorasti

Ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών στην Ελλάδα (62%) φαίνεται να ξέρει τι θα αγοράσει πριν την Black Friday και στοχεύει σε συγκεκριμένα προϊόντα. Την ημέρα των προσφορών, οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν ρούχα. Ακολουθούν τα παπούτσια, τα ηλεκτρονικά είδη και στη συνέχεια οι οικιακές συσκευές και τα καλλυντικά.

Τέλος, από το σύνολο των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούνται, οι περισσότερες γίνονται μέσω κινητού και όχι ηλεκτρονικού υπολογιστή.