Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρίζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκατομμύρια! Ο Σταθάκης το 2013 ακόμα και τα 300 εκ. τα θεωρούσε λίγα….

Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρίζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκατομμύρια! Ο Σταθάκης το 2013 ακόμα και τα 300 εκ. τα θεωρούσε λίγα….

  • |
Η εταιρία παραχωρείται για  μόλις 45 εκατομμύρια ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  υπολογίζονται σήμερα στα 25 εκατ ευρώ. 
Το ενδιαφέρον είναι ότι η  Ευρωπαϊκή πλευρά  είχε  βαφτίσει «παράτυπες»  750 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις που είχε λάβει ο ΟΣΕ  και  τις μετρούσε στο χρέος της εταιρίας βγάζοντας την προβληματική. Όμως  δέχτηκαν να τα «ξεχάσουν» όλα  και να διαγραφούν τα χρέη  όταν θα έκλεινε η δουλεία με την ιδιωτικοποίηση της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
 
Στα χέρια της  ιταλικής κρατικής εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane έναντι 45 εκατ. ευρώ, περνά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η συγκεκριμένη προσφορά, του μοναδικού υποψηφίου στον τελευταίο διαγωνισμό, έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ.
Το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων ΤΟΥ έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ενδιαφέρον είναι ότι η  Ευρωπαϊκή πλευρά  είχε  βαφτίσει «παράτυπες»  750 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις που είχε λάβει ο ΟΣΕ  και  τις μετρούσε στο χρέος της εταιρίας βγάζοντας την προβληματική. Όμως  δέχτηκαν να τα «ξεχάσουν» όλα  και να διαγραφούν τα χρέη  όταν θα έκλεινε η δουλεία με την ιδιωτικοποίηση της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τελικά έδωσαν  την εταιρία για  μόλις 45 εκατομμύρια ενω τα ταμειακά διαθέσιμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  υπολογίζονται στα 25 εκατ ευρώ.
Τι έλεγε ο Σταθάκης το 2013;;;

 

“Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία” αναφέρει ο υπεύθυνος του τομέα ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας ΣΥΡΙΖΑ , Γιώργος Σταθάκης, σε δήλωσή του για την προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Όπως ανέφερςε η τότε ανακοίνωση:
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθέντα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξης της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες»
 
Επίσης όπως τόνιζε:
 
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθέντα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξης της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες»
 
Η τιμή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης είναι υπερβολικά χαμηλή (300 εκατ. ευρώ) έχοντας ελάχιστη ωφέλεια ως προς την εξόφληση τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Επιπρόσθετα, οι όροι του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. χαρίζουν κυριολεκτικά στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου, αξίας κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης.
 
Ο Τομέας Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε στην ανακοίνωσή του:
 
«Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων».
Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος