Προκλητικός ΟΑΣΘ -Προτείνει 60% αυξήσεις εισιτηρίων, μείωση δρομολογίων…Περιμένει τη΄λέφωνο από Σπίρτζη

Προκλητικός ΟΑΣΘ -Προτείνει 60% αυξήσεις εισιτηρίων, μείωση δρομολογίων…Περιμένει τη΄λέφωνο από Σπίρτζη

  • |

Ο  πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης  Χρήστος Στεφανίδης. σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων καταθέτει μεταξύ άλλων την πολύ πρόσφορη -θεωρεί- πρόταση να πάει η μηνιαία κάρτα εισιτηρίων στα 48 ευρώ από 30 και αναμένει να του τηλεφωνήσουν από το υπουργείο να του πουν τη γνώμη τους!

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισήμανε ότι η τιμολογιακή πολιτική που σχεδιάζεται να ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2017, θα είναι τριζωνική και δεν (!)θα αφορά «σε μεγάλες αλλαγές από την τρέχουσα που εφαρμόζεται». Αυξάνοντας όμως τη μηνιαία κάρτα κατά 60% μάλλον δεν σοβαρολογεί

Όπως ανέφερε, για τους χρήστες της αστικής συγκοινωνίας που διανύουν από  6χλμ έως 15 χλμ  το κόστος του εισιτηρίου θα παραμείνει στο 1 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ  από 15 χλμ ως και 25 χλμ  θα πάει από 1 ευρώ στο 1,17 ευρώ και από τα 25 χλμ και πάνω θα παραμείνει στα 2 ευρώ.

Για την υπέρογκη αύξηση στη  μηνιαία κάρτα (η οποία  αποτελεί και το βασικό «πάσο» των Θεσσαλονικέων) δικαιολογήθηκε ότι δεν έχει μεταβληθεί επτά χρόνια και γι αυτό σχεδιάζεται να πάει στα 47-48 ευρώ από 30 που είναι σήμερα

Αφησε υπονοουμενα ότι θα μειωθούν δρομολόγια επειδή «χρειάζεται εξορθολογισμός, καθώς κάποια νέα δρομολόγια που προστέθηκαν το 2003 και το 2011 έχουν πληρότητα μόλις 10%-15% και άρα πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές».

Στο πλαίσιο αυτό, είπε, ότι θα ενισχυθούν με περισσότερα δρομολόγια οι γραμμές του κέντρου, που παρουσιάζουν πληρότητες άνω του 35%. Ως αύξηση δε νοεί το να προστεθεί άλλο ένα λεωφορείο

Οσες γραμμές έχουν  πληρότητα 45%-60% θα ενισχυθούν με δύο λεωφορεία

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Στεφανίδης είπε ότι «δεν δέχτηκε ακόμη τηλεφώνημα από το γραφείο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων», προσθέτοντας πως «η σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού, είναι πλήρης, επί της ουσίας και τεκμηριωμένη,

ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πόσο άνισα επιδοτείται ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ  όταν σε σύγκριση με τις πολλαπλάσιες σε ανάγκες συγκοινωνίες της Αθήνας αυτός παίρνει τα τετραπλάσια!

Χάος με τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Είναι ενδεικτικό ότι παρότι ο ΟΑΣΘ έχει λάβει, από το 2009 έως και φέτος  τον Αύγουστο, από τα κρατικά ταμεία, το ποσό των 866,6 εκατ. ευρώ,  δεν υπάρχει από πλευράς του ούτε ίχνος οικονομικής λογοδοσίας. Η διοίκηση δηλαδή του ιδιωτικού οργανισμού, του οποίου η βιωσιμότητα εξαρτάται από το κρατικό χρήμα (βάσει σύμβασης που έχει υπογράψει με το Δημόσιο), επιλέγει να μην δημοσιοποιεί οικονομικές καταστάσεις.

Άγνωστο είναι και το μέρισμα που παιρνουν οι  μέτοχοι του ΟΑΣΘ  πολλοί από τους οποίους είναι ταυτόχρονα και οδηγοί και συνδικαλιστές

presspublica.gr

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος