Παλαιστίνη 2019 – Πρόσφατη μαρτυρία από την Δυτική Όχθη

Παλαιστίνη 2019 – Πρόσφατη μαρτυρία από την Δυτική Όχθη

  • |

Η παλαιστινιακή ψυχή όσο κι αν αιμορραγεί στέκεται όρθια, ενώ κακαρίζουν τα παπαγαλάκια της Γιουροβίζιον

Ενώ τα συ­στη­μι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης προ­βάλ­λουν εν χορώ την κα­τα­να­λω­τι­κή φιέ­στα της Γιου­ρο­βί­ζιον που, τάχα τυ­χαία, διε­ξά­γε­ται φέτος στο Ισ­ρα­ήλ, κρά­τος που επί­ση­μα πια αυ­το­α­να­κη­ρύ­χθη­κε κρά­τος θε­ο­κρα­τι­κού απαρτ­χάιντ, τα βά­σα­να του Πα­λαι­στι­νια­κού λαού συ­νε­χί­ζο­νται και εντεί­νο­νται ωθώ­ντας στο όριο της απελ­πι­σί­ας αν­θρώ­πους δια­φο­ρε­τι­κών γε­νε­ών, κοι­νω­νι­κών στρω­μά­των και θρη­σκευ­τι­κών πε­ποι­θή­σε­ων που το μο­να­δι­κό τους “φταί­ξι­μο” είναι ότι θέ­λουν να ζή­σουν στην πα­τρο­γο­νι­κή τους γη, να δια­τη­ρή­σουν ζω­ντα­νή την πο­λι­τι­σμι­κή τους πα­ρά­δο­ση, να απο­λαμ­βά­νουν τα βα­σι­κά αν­θρώ­πι­να δι­καιώ­μα­τα.

Μανώλης Κοζαδίνος*

Μό­νι­μη έγνοια του σιω­νι­στι­κού κρά­τους είναι για δε­κα­ε­τί­ες η προ­σπά­θεια νο­μι­μο­ποί­η­σης ενός βάρ­βα­ρου αποι­κιο­κρα­τι­κού κα­θε­στώ­τος κα­το­χής που ασκεί­ται σε βάρος των Πα­λαι­στι­νί­ων, ξε­βγάλ­μα­τος των σο­βα­ρών κρα­τι­κών εγκλη­μά­των, μέσα από φιέ­στες, επι­δο­τού­με­νες καλ­λι­τε­χνι­κές και επι­στη­μο­νι­κές εκ­δη­λώ­σεις, πα­ρε­λά­σεις με ψευ­δε­πί­γρα­φο δι­καιω­μα­τι­κό πρό­ση­μο.

Σε αυτό το εγ­χεί­ρη­μα ξε­βγάλ­μα­τος εντάσ­σε­ται και η προ­κλη­τι­κή φιέ­στα της Γιου­ρο­βί­ζιον, την οποία κάθε δη­μο­κρά­της και κάθε αγω­νι­στής του ερ­γα­τι­κού κι­νή­μα­τος οφεί­λει να κα­ταγ­γεί­λει.

Αυτόν τον Απρί­λη, μια ομάδα ψυ­χιά­τρων και γε­νι­κών για­τρών πα­ρέ­μει­νε για 2 εβδο­μά­δες στην Δυ­τι­κή όχθη του Ιορ­δά­νη, τμήμα των κα­τε­χό­με­νων πα­λαι­στι­νια­κών εδα­φών.

Το τα­ξί­δι αυτό ήταν μια πρώτη έμπρα­κτη δράση,και το επι­στέ­γα­σμα επα­φών που είχε στην Γαλ­λία το Ευ­ρω­παϊ­κό Δί­κτυο Δη­μο­κρα­τι­κής Ψυ­χι­κής Υγεί­ας (1).

Πι­στεύ­ου­με πως πέρα από τις δια­κη­ρύ­ξεις πο­λι­τι­κής συ­μπα­ρά­στα­σης και τη δια­μόρ­φω­ση άπο­ψης μέσα από τις πλη­ρο­φο­ρί­ες που δια­κι­νούν τα συ­στη­μι­κά, ή και τα εναλ­λα­κτι­κά, μέσα ενη­μέ­ρω­σης, η διε­θνι­στι­κή αλ­λη­λεγ­γύη χτί­ζε­ται μέσα από αν­θρώ­πι­νες συ­να­ντή­σεις και την θε­με­λί­ω­ση της πο­λι­τι­κής γνώ­σης πάνω σε κοινά ανα­γνω­ρί­σι­μες εμπει­ρί­ες.

Βέ­βαια, οι μορ­φές που παίρ­νει η τα­ξι­κή και εθνι­κή κα­τα­πί­ε­ση στον διε­θνή κα­πι­τα­λι­σμό πα­ρου­σιά­ζουν με­γά­λες δια­φο­ρές από τόπο σε τόπο και η άποψη που μπο­ρεί κα­νείς να απο­κτή­σει, ακόμη και μέσα από έμπρα­κτες δρά­σεις αλ­λη­λεγ­γύ­ης, μοιά­ζει κά­πο­τε με όραση μέσα από τρύπα.

Από ποια θέση μι­λά­με

Το Δί­κτυο συ­γκρο­τή­θη­κε στη βάση της θέσης ότι τα ζη­τή­μα­τα (ψυ­χι­κής) υγεί­ας είναι κοι­νω­νι­κά και πο­λι­τι­κά επι­κα­θο­ρι­ζό­με­να. Για μας έχουν αξία οι απα­ντή­σεις που προ­τεί­νο­νται σε αυτά όταν προ­κύ­πτουν μέσα από τις συλ­λο­γι­κές διερ­γα­σί­ες και τους αγώ­νες των άμεσα εν­δια­φε­ρο­μέ­νων, πο­λι­τών, χρη­στών και επαγ­γελ­μα­τιών του συ­στή­μα­τος Υγεί­ας.

Η ση­με­ρι­νή μας προ­σέγ­γι­ση του Πα­λαι­στι­νια­κού ζη­τή­μα­τος και των επι­πτώ­σε­ων του στην (ψυ­χι­κή) υγεία του Πα­λαι­στι­νια­κού λαού έχει επη­ρε­α­στεί από τις ανα­λύ­σεις και το­πο­θε­τή­σεις Πα­λαι­στί­νιων ψυ­χο­θε­ρα­πευ­τών και αλ­λη­λέγ­γυων επαγ­γελ­μα­τιών από τις ΗΠΑ και την Αγ­γλία (2). Οι το­πο­θε­τή­σεις αυτών των συ­να­δέλ­φων εκλαμ­βά­νουν τα ζη­τή­μα­τα­ψυ­χι­κή­ςυ­γεί­ας των Πα­λαι­στί­νιων κα­τ’α­να­λο­γί­αν προς κα­τα­στά­σεις χρό­νιας εξά­σκη­σης βίας και κα­κο­με­τα­χεί­ρι­σης και της δια­λε­κτι­κής θύτη και θύ­μα­τος.

Αν και η βία που ασκεί­ται από το σιω­νι­στι­κό κρά­τος του Ισ­ρα­ήλ είναι από τις πιο ακραί­ες και πιο οξεί­ες μορ­φές βίας που έχουν ασκη­θεί στην ιστο­ρία (δο­λο­φο­νί­ες, βα­σα­νι­στή­ρια, ακρω­τη­ρια­σμοί, τυφλά αντί­ποι­να) η κοινή κα­θη­με­ρι­νή “ψυ­χο­λο­γι­κή” βία που ασκεί­ται από το κρά­τος του Ισ­ρα­ήλ στους Πα­λαι­στί­νιους (τα­λαι­πω­ρί­ες, προ­πη­λα­κι­σμοί, πα­ρε­μπό­δι­ση κα­θη­με­ρι­νής ζωής, στέ­ρη­ση βα­σι­κών δι­καιω­μά­των) είναι εξ ίσου τραυ­μα­τι­κή και στο­χεύ­ει στην δη­μιουρ­γία ενός κα­θη­με­ρι­νού αι­σθή­μα­τος τρό­μου και ανη­μπό­ριας.

Όπως και στην πε­ρί­πτω­ση σο­βα­ρής οι­κια­κής ή επαγ­γελ­μα­τι­κής βίας ο στό­χος του θύτη είναι να απα­ξιώ­σει τον λόγο του θύ­μα­τος, να πα­ρου­σιά­σει το έγκλη­μα του σαν μια δι­καιο­λο­γη­μέ­νη και φυ­σιο­λο­γι­κή κα­τά­στα­ση, να αντι­στρέ­ψει την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα πα­ρου­σιά­ζο­ντας το θύμα ως ένοχο.

Στο έργο του αυτό, ο δρά­στης μπο­ρεί να βρει συ­νει­δη­τούς ή πα­ρα­πλα­νη­μέ­νους συ­νερ­γούς: οι­κο­γέ­νεια, αστυ­νο­μι­κές ή δι­κα­στι­κές αρχές.

Στην πε­ρί­πτω­ση του εγκλή­μα­τος που ασκεί­ται σε βάρος του Πα­λαι­στι­νια­κού λαού συ­νερ­γοί (συ­νει­δη­τοί ή πα­ρα­πλα­νη­μέ­νοι) είναι οι κυ­βερ­νή­σει­ςδυ­τι­κών και κά­ποιων αρα­βι­κών, ορι­σμέ­νες ΜΚΟ, η “κοι­νω­νία πο­λι­τών”του λε­γό­με­νου Δυ­τι­κού κό­σμου. Όπως και στην πε­ρί­πτω­ση της οι­κια­κής βίας, δεν μπο­ρεί να υπάρ­ξει αντι­με­τώ­πι­ση του ψυ­χι­κού τραύ­μα­τος χωρίς την δη­μό­σια κα­τά­δει­ξη και­σύν­νο­μη τι­μω­ρία του ένο­χους θύτη.

Αξί­ζει να ανα­φερ­θεί πως η πλειο­ψη­φία των επι­στη­μο­νι­κών κοι­νο­τή­των (συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νου του­χώ­ρου ψυ­χι­κής υγεί­ας) της Δύσης συ­νά­δει (συ­νει­δη­τά ή αθέ­λη­τα) με τον επί­ση­μο λόγο του θύτη, δη­λα­δή του σιω­νι­στι­κού κρά­τους του Ισ­ρα­ήλ.

Η απο­δό­μη­ση λοι­πόν της σιω­νι­στι­κής προ­πα­γάν­δας και η ανα­τρο­πή της ηγε­μο­νί­ας της πρέ­πει να είναι από τους κύ­ριους στό­χους μας.

Μαρ­τυ­ρί­ες από ένα πρό­σφα­το τα­ξί­δι

Η ομάδα των αλ­λη­λέγ­γυων βρέ­θη­κε στην κα­τε­χό­με­νη από το Ισ­ρα­ήλ Δυ­τι­κή όχθη του Ιορ­δά­νη μέσα στον μήνα Απρί­λη.

Μια πρώτη εντύ­πω­ση ήταν το διά­χυ­τα πνι­γη­ρό αί­σθη­μα κα­τα­πί­ε­σης που δεν αφή­νει ανε­πη­ρέ­α­στο ούτε τον πιο αδιά­φο­ρο πα­ρα­τη­ρη­τή.

Ισ­ραη­λι­νά στρα­τιω­τι­κά πε­ρί­πο­λα εμ­φα­νί­ζο­νται ανα­πά­ντε­χα σε κάθε γωνιά και πολ­λα­πλά ση­μεία ελέγ­χου εμπο­δί­ζουν κάθε ελευ­θε­ρία κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Η εξου­σία της Πα­λαι­στι­νια­κής διοί­κη­σης πε­ριο­ρί­ζε­ται στο κέ­ντρο κά­ποιων με­γά­λων πό­λε­ων (π.χ. Ρα­μά­λα) ενώ η σχε­τι­κά αυ­το­διοι­κού­με­νη πόλη της Βη­θλε­έμ πε­ρι­στοι­χί­ζε­ται από πα­νύ­ψη­λο τεί­χος. Επι­πλέ­ον, αυτός κα­θαυ­τός ο ρόλος της Πα­λαι­στι­νια­κής διοί­κη­σης πα­ρα­μέ­νει ιδιαί­τε­ρα αμ­φί­ση­μος, και στα μάτια πολ­λών Πα­λαι­στί­νιων εμ­φα­νί­ζε­ται ως εξου­σία που συ­νερ­γά­ζε­ται με το Ισ­ρα­ήλ.

Η ομάδα των αλ­λη­λέγ­γυων επι­σκέ­φθη­κε το μο­να­δι­κό ψυ­χια­τρι­κό νο­σο­κο­μείο της Πα­λαι­στί­νης στην πόλη Βη­θλε­έμ, που υπο­δέ­χε­ται ασθε­νείς (χρι­στια­νούς και μου­σουλ­μά­νους) από το σύ­νο­λο των πα­λαι­στι­νια­κών εδα­φών. Επι­σκέ­φθη­κε επί­σης κέ­ντρα Υγεί­ας και με­μο­νω­μέ­νους επαγ­γελ­μα­τί­ες.

Η τρα­γι­κή κα­τά­στα­ση που αντι­με­τω­πί­ζει ο Πα­λαι­στι­νια­κός λαός αντα­να­κλά­ται με έμ­με­σο τρόπο στα κλι­νι­κά πε­ρι­στα­τι­κά που υπο­δέ­χε­ται­το πα­λαι­στι­νια­κό σύ­στη­μα (ψυ­χι­κής) Υγεί­ας καθώς απου­σιά­ζουν πλή­ρως από την κοι­νό­τη­τα οι δομές υπο­δο­χής των ψυ­χι­κά τραυ­μα­τιών και τον ρόλο αυτό ανα­λαμ­βά­νει η οι­κο­γέ­νεια και ευ­ρύ­τε­ρα η κοι­νό­τη­τα.

Αντί­θε­τα κα­τα­γρά­φο­νται επι­δη­μιο­λο­γι­κά οι μα­κρο­πρό­θε­σμες συ­νέ­πειες του ψυ­χι­κού τραύ­μα­τος: πα­ρα­βα­τι­κές συ­μπε­ρι­φο­ρές και αυ­ξα­νό­με­νη εξάρ­τη­ση από φθη­νές συν­θε­τι­κές εθι­στι­κές ου­σί­ες.

Η εμπει­ρία που κα­τα­γρά­φε­ται από τους ελευ­θε­ρο­ε­παγ­γελ­μα­τί­ες ψυ­χο­θε­ρα­πευ­τές είναι δια­φο­ρε­τι­κή καθώς εκεί υπάρ­χει πε­ρισ­σό­τε­ρος χρό­νος ώστε οι ασθε­νείς να κα­τα­θέ­σουν και να επε­ξερ­γα­στούν τα ψυ­χι­κά τους τραύ­μα­τα.

Η έκ­θε­ση του γε­νι­κού πλη­θυ­σμού στην άγρια σιω­νι­στι­κή κα­τα­στο­λή, και τις βάρ­βα­ρες πρα­κτι­κές του κρά­τους του Ισ­ρα­ήλ, αφορά το 40% του πλη­θυ­σμού και όλες τις ηλι­κια­κές ομά­δες και κα­τη­γο­ρί­ες, σε με­γά­λο δε βαθμό ανή­λι­κα άτομα. Η έκ­θε­ση των­ψυ­χι­κά ασθε­νών σε ψυ­χο­τραυ­μα­τι­κούς πα­ρά­γο­ντες που σχε­τί­ζο­νται με την κα­τα­στο­λή δεν είναι με­γα­λύ­τε­ρη από αυτήν του γε­νι­κού πλη­θυ­σμού, ήδη πολύ ευ­ρεία.

Είναι ση­μα­ντι­κό επί­σης να το­νι­στεί πως, στα πα­λαι­στι­νια­κά εδάφη, η βία ενα­ντί­ον των γυ­ναι­κών βρί­σκε­ται σε στα­θε­ρά πτω­τι­κή τάση, δια­ψεύ­δο­ντας έτσι τα ισλα­μο­φο­βι­κά στε­ρε­ό­τυ­πα που δια­κι­νούν τα δυ­τι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης.

Πρέ­πει να το­νι­στεί πως, σε κάθε πε­ρί­πτω­ση, τα δια­θέ­σι­μα μέσα για την υγειο­νο­μι­κή πε­ρί­θαλ­ψη είναι από πε­νι­χρά έως ανύ­παρ­κτα και οι υγειο­νο­μι­κές μο­νά­δες επι­βιώ­νουν χάρη στην οι­κο­νο­μι­κή ενί­σχυ­ση από ΜΚΟ, και συχνά από φαρ­μα­κευ­τι­κές εται­ρεί­ες (πχ ιορ­δα­νι­κές) που προ­σφέ­ρουν την ενί­σχυ­ση τους …με το αζη­μί­ω­το.

Φτω­χός πάντα συγ­γε­νής του συ­στή­μα­τος Υγεί­ας, το σύ­στη­μα ψυ­χι­κής Υγεί­ας αντι­με­τω­πί­ζει δει­νό­τε­ρες ακόμη δυ­σκο­λί­ες.

Πα­ρ’ό­λα αυτά οι Πα­λαι­στί­νιοι συ­νά­δελ­φοι μας (ψυ­χί­α­τροι, ψυ­χο­λό­γοι, κοι­νω­νι­κοί λει­τουρ­γοί) αγω­νί­ζο­νται κα­θη­με­ρι­νά για να προ­σφέ­ρουν ανα­κού­φι­ση στους ασθε­νείς και τους ψυ­χι­κά τραυ­μα­τι­σμέ­νους αν­θρώ­πους.

Υφί­στα­νται κα­θη­με­ρι­νά την σιω­νι­στι­κή κα­τα­πί­ε­ση και πα­ρε­μπο­δί­ζο­νται να πα­ρα­κο­λου­θή­σουν εκ­παι­δευ­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες, αλλά ακόμη και να με­τα­βούν στην ερ­γα­σία τους. Πολ­λοί από αυ­τούς έχουν υπο­στεί συλ­λή­ψεις και σω­μα­τι­κή βία από τα ισ­ραη­λι­νά στρα­τεύ­μα­τα κα­το­χής. Οι αμοι­βές που παίρ­νουν δεν επαρ­κούν για να επι­βιώ­σουν και πολ­λοί κα­τα­φεύ­γουν σε ανα­ζή­τη­ση δεύ­τε­ρης ερ­γα­σί­ας, συχνά ανει­δί­κευ­της.

Πα­ράλ­λη­λα με τους επαγ­γελ­μα­τί­ες, απλοί πο­λί­τες προ­σφέ­ρουν­βο­ή­θεια σε ψυ­χι­κά ασθε­νείς, ιδιαί­τε­ρα στα πλαί­σια δρα­στη­ριο­τή­των επα­νέ­ντα­ξης. Κάτι τέ­τοιο συμ­βαί­νει στο Ψυ­χια­τρι­κό Νο­σο­κο­μείο της Βη­θλε­έμ, η θε­ρα­πευ­τι­κή ομάδα του οποί­ου προ­σα­να­το­λί­ζε­ται από τις αρχές του κι­νή­μα­τος απο­α­συ­λο­ποί­η­σης.

Η ομάδα των αλ­λη­λέγ­γυων επι­σκέ­φθη­κε επί­σης Γε­νι­κά Κέ­ντρα Υγεί­ας στην Δυ­τι­κή όχθη και δια­πί­στω­σε τις με­γά­λες ανά­γκες και τις δυ­σκο­λί­ες που αντι­με­τω­πί­ζουν εκεί οι συ­νά­δελ­φοι. Τα Γε­νι­κά Κέ­ντρα Υγεί­ας υπο­δέ­χο­νται τα­κτι­κά αν­θρώ­πους που έχουν υπο­στεί τραυ­μα­τι­σμούς από τα ισ­ραη­λι­νά στρα­τεύ­μα­τα κα­το­χής, σω­μα­τι­κούς και ψυ­χι­κούς. Στε­ρού­νται ωστό­σο ει­δι­κευ­μέ­νο προ­σω­πι­κό αλλά και την δυ­να­τό­τη­τα να εκ­παι­δεύ­σουν το ήδη υπάρ­χον.

Ανά­γκη έμπρα­κτης αλ­λη­λεγ­γύ­ης

Παρά τα συ­νε­χή χτυ­πή­μα­τα που υπο­μέ­νει, και τις δρα­μα­τι­κές επι­πτώ­σεις τους σε όλα τα μη προ­νο­μιού­χα κοι­νω­νι­κά στρώ­μα­τα, ο Πα­λαι­στι­νια­κός λαός, και ιδιαί­τε­ρα η νε­ο­λαία του, στέ­κε­ται όρ­θιος και αντι­στέ­κε­ται. Στην γλώσ­σα των Πα­λαι­στί­νιων “σου­μούντ” ση­μαί­νει την διαρ­κή συλ­λο­γι­κή, υπαρ­ξια­κής διά­στα­σης, αντί­στα­ση στην σα­ρω­τι­κή σιω­νι­στι­κή επέ­λα­ση και τις κάθε λογής εκ­φάν­σεις της. “Σου­μούντ” ση­μαί­νει επί­σης ελ­πί­δα, δύ­να­μη ζωής. Είναι αυτή η δύ­να­μη που εμ­ψυ­χώ­νει σή­με­ρα τον Πα­λαι­στι­νια­κό λαό και ιδιαί­τε­ρα τα πιο μα­χη­τι­κά κομ­μά­τια του.

Ωστό­σο, η ελ­πί­δα και δύ­να­μη των Πα­λαι­στί­νιων χρειά­ζε­ται στή­ρι­ξη. Προ­δο­μέ­νοι από την λε­γό­με­νη “διε­θνή κοι­νό­τη­τα”, από αρα­βι­κές κυ­βερ­νή­σεις, αλλά σε ένα βαθμό και από τις δικές τους ηγε­σί­ες, οι Πα­λαι­στί­νιοι χρειά­ζο­νται την στή­ρι­ξη του διε­θνούς δη­μο­κρα­τι­κού, ρι­ζο­σπα­στι­κού και ερ­γα­τι­κού κι­νή­μα­τος.

Για μας, η αλ­λη­λεγ­γύη πρέ­πει να είναι και πο­λι­τι­κή και έμπρα­κτη.

Από την πλευ­ρά του Δι­κτύ­ου, και γε­νι­κό­τε­ρα του διε­θνούς λαϊ­κού κι­νή­μα­τος για την Υγεία, ανα­ζη­τού­με στη­ρίγ­μα­τα μέσα στον χώρο των αγω­νι­ζό­με­νων υγειο­νο­μι­κών­και των χρη­στών ώστε όχι μόνο να κα­ταγ­γελ­θεί το σιω­νι­στι­κό κρά­τος του Ισ­ρα­ήλ, αλλά και να γίνει αι­σθη­τή η πα­ρου­σία μας στο πλευ­ρό του αγω­νι­ζό­με­νου Πα­λαι­στι­νια­κού λαού, των επαγ­γελ­μα­τιών υγεί­ας, των ασθε­νών, των τραυ­μα­τιών, των οι­κο­γε­νειών, όλων των θυ­μά­των της σιω­νι­στι­κής κα­τα­πί­ε­σης και κα­τα­στο­λής.

Η πρό­σβα­ση σε όλα τα πα­λαι­στι­νια­κά εδάφη ελέγ­χε­ται σή­με­ρα από τις στρα­τιω­τι­κές δυ­νά­μεις του Ισ­ρα­ήλ. Έτσι, η απο­στο­λή φαρ­μα­κευ­τι­κού ή πα­ραϊ­α­τρι­κού υλι­κού ελέγ­χε­ται από τις δυ­νά­μεις κα­το­χής και μπο­ρεί να προ­ω­θη­θεί μόνο μέσα από ανα­γνω­ρι­σμέ­νες ΜΚΟ με τους συ­να­κό­λου­θους πε­ριο­ρι­σμούς.

Η βο­ή­θεια την οποία φαί­νε­ται πως ανα­ζη­τούν σή­με­ρα οι Πα­λαι­στί­νιοι συ­να­γω­νι­στές μας είναι κυ­ρί­ως αν­θρώ­πι­νη, με την μορφή εκ­παί­δευ­σης αν­θρώ­πων οι οποί­οι θα μπο­ρέ­σουν να προ­σφέ­ρουν τις υπη­ρε­σί­ες τους το­πι­κά. Για πα­ρά­δειγ­μα, ζη­τή­θη­κε η εκ­παί­δευ­ση Πα­λαι­στί­νιων τε­χνι­κών και πα­ραϊ­α­τρι­κών στην προ­σθε­τι­κή. Υπάρ­χουν σή­με­ρα πολ­λοί Πα­λαι­στί­νιοι όλων των ηλι­κιών που έχουν ακρω­τη­ρια­στεί από την άγρια βία που ασκεί­ται τα­κτι­κά από τους Ισ­ραη­λι­νούς στρα­τιώ­τες και από τους βομ­βαρ­δι­σμούς αμά­χων.

Τα θύ­μα­τα της ισ­ραη­λι­νής βίας είναι υπο­χρε­ω­μέ­να να κα­τα­φεύ­γουν για τις προ­σθε­τι­κές φρο­ντί­δες στις υπη­ρε­σί­ες του Ισ­ρα­ήλ, εφό­σον φυ­σι­κά δια­θέ­τουν τα οι­κο­νο­μι­κά μέσα. Στα πα­λαι­στι­νια­κά εδάφη υπάρ­χουν ερ­γα­στή­ρια που θα μπο­ρού­σαν να κα­τα­σκευά­σουν επί τόπου προ­σθε­τι­κά μέλη, λεί­πει όμως η ει­δι­κή τε­χνο­γνω­σία.

Επί­σης εκ­παι­δευ­τι­κή βο­ή­θεια ζη­τή­θη­κε και για την εκ­παί­δευ­ση των νο­ση­λευ­τών, ερ­γο­θε­ρα­πευ­τών, ψυ­χο­λό­γων, ακόμη και απλών πο­λι­τών για άμεση πα­ρο­χή ια­τρι­κής και ψυ­χο­λο­γι­κής υπο­στή­ρι­ξης στα θύ­μα­τα της ισ­ραη­λι­νής βίας.

Στα πλαί­σια της έμπρα­κτης αλ­λη­λεγ­γύ­ης στον Πα­λαι­στι­νια­κό λαό, η κα­ταγ­γε­λία της κα­τα­να­λω­τι­κής καλ­λι­τε­χνι­κής φιέ­στας της Γιου­ρο­βί­ζιον θε­ω­ρεί­ται αυ­το­νό­η­τη.

Συ­νά­μα θα πρέ­πει να προ­ω­θεί­ται στους συν­δι­κα­λι­στι­κούς, επαγ­γελ­μα­τι­κούς και κοι­νω­νι­κούς μας χώ­ρους η ενη­μέ­ρω­ση για όλα τα σε βάρος των Πα­λαι­στί­νιων εγκλή­μα­τα του κρά­τους του Ισ­ρα­ήλ και η απο­νο­μι­μο­ποί­η­ση της στρα­τιω­τι­κής κα­το­χής και των εποι­κι­σμών.

Θα πρέ­πει να προ­τρέ­που­με τους φί­λους και συ­να­δέλ­φους μας να απέ­χουν και να κα­ταγ­γέλ­λουν καλ­λι­τε­χνι­κές και επι­στη­μο­νι­κές εκ­δη­λώ­σεις που δια­δρα­μα­τί­ζο­νται στο κρά­τος του Ισ­ρα­ήλ και να ξε­σκε­πά­ζου­με ερ­γα­σί­ες και συμ­με­το­χές που με οποιο­δή­πο­τε πρό­σχη­μα συ­ντε­λούν στο ξέ­βγαλ­μα του αδυ­σώ­πη­τα κα­τα­πιε­στι­κού αυτού κρά­τους.

Και φυ­σι­κά, να απο­κα­λύ­πτου­με­την εν­δε­χό­με­νη συμ­με­το­χή του ελ­λη­νι­κού κα­πι­τα­λι­σμού σε έργα και υπη­ρε­σί­ες που βοη­θούν τον εποι­κι­σμό και την κα­το­χή.

Έτσι θα βοη­θή­σου­με να δυ­να­μώ­σει ακόμη πε­ρισ­σό­τε­ρο η θέ­λη­ση του Πα­λαι­στι­νια­κού λαού για αντί­στα­ση και να ακου­στεί η φωνή του πέρα από τα σύ­νο­ρα.

============================================

 

(1) Το Ευ­ρω­παϊ­κό Δί­κτυο Δη­μο­κρα­τι­κής Ψυ­χι­κής Υγεί­ας είναι συλ­λο­γι­κό­τη­τα που απο­τε­λεί­ται από ακτι­βι­στές, πο­λί­τες, χρή­στες και επαγ­γελ­μα­τί­ες ψυ­χι­κής υγεί­ας από το Βέλ­γιο, την Γαλ­λία, την Ελ­λά­δα και την Κα­τα­λο­νία

(2) Η μη επώ­νυ­μη ανα­φο­ρά είναι σκό­πι­μη

* Ο Μα­νώ­λης Κο­ζα­δί­νος είναι υπο­ψή­φιος ευ­ρω­βου­λευ­τής με το ψη­φο­δέλ­τιο Λαϊκή Ενό­τη­τα-Μέ­τω­πο Ανα­τρο­πής

rproject.gr

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος