Αιτιάται αναγνώστης για σημείωμα που έθιγε, κατά τον επιγράφοντα, τα αρνητικά του χριστιανισμού σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τη χρήση του σώματος. [Αυτό και όχι η πίστη, μην μπλεκόμαστε· ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ή να μην πιστεύει, ποιος θα του το απαγορεύσει; Βεβαίως τα πρώτα ιερατεία έριχναν στην πυρά όποιον διαφωνούσε με τις ασυναρτησίες του Παύλου, των Πατέρων και λοιπών χριστιανών ή προσηλυτισμένων σε αυτόν -αλλά αυτά δεν λαμβάνονται υπόψιν]. Γράφει λοιπόν: «Δεν υπάρχει ανώτερη Ωδή στο σώμα από το να θεωρείται “Ναός Θεού”, ότι εντός του κατοικεί ένας “θεός”, ένα “Πνεύμα”».
Γιώργος Σταματόπουλος
Εχει υπόψη του ο αναγνώστης [ή αναγνώστρια] τι γράφουν τα «ιερά» κείμενα για το ανθρώπινο σώμα, τι τύχη τού επιφυλάσσουν; Πώς το «μεταχειρίστηκαν»; Με ποιον τρόπο αντιμετώπιζαν το γέλιο, τον χορό, τη γενετήσια πράξη; Εχει συνειδητοποιήσει πόσο βρόμικο ήταν το μυαλό αυτών των ανθρώπων; Εννοείται εδώ η χρήση της εξουσίας που απέκτησε το ιερατείο στην πορεία των αιώνων. Τα περί ώσμωσης πολιτισμών τα αφήνω στην άκρη γιατί δεν επιθυμώ να αναφέρω ανθρώπους με ευρύ πνεύμα, που κατακεραύνωσαν την επί δύο χιλιάδες χρόνια παρουσία του χριστιανισμού στη διαμόρφωση του ελληνοδυτικού πολιτισμού.
Ούτε και θέλω να παραπέμψω σε χριστιανικά κείμενα, που είναι μια απαξίωση, ταπείνωση και εξευτελισμός για το ανθρώπινο σώμα. Το σημείωσα πρόσφατα μάλιστα, αλλού: «Τα μη όντα να επικρατήσουν στα όντα», έλεγε ο Παύλος, τον οποίο πολλοί θαυμάζουν για δύο-τρεις αποστροφές του αλλά και για τη θαυμάσια χρήση που κάνει [αυτό είναι ομολογημένο από τη γραμματεία] της ελληνικής γλώσσας. Το ανθρώπινο σώμα δεν γίνεται κατανοητό όταν αποκαλείται ναός θεού, έχει όμως νόημα [και χάρη], όταν αποκαλείται σχολείο φύσης, όταν είναι ελεύθερο και επιχειρεί την έξοδο από τα δεσμά του, όταν με τον χορό και τον έρωτα προσπαθεί να ξεγελάσει τις βαρυτικές δυνάμεις του σύμπαντος.
Αντιπαρέρχομαι επίσης τα περί Χρυσής Αυγής [υπαινίσσεται η αιτίαση ότι κάπου ταυτίζονται οι γνώμες του γράφοντος με αυτήν στελεχών του ναζιστικού κόμματος]. Λυπάμαι γι’ αυτό και δεν θέλω να δώσω συνέχεια γιατί υποκρύπτεται ένας βαθύς φανατισμός και μια μεγάλη πικρία από τον εισηγητή [ή εισηγήτρια] της αιτίασης. Μου καταλογίζεται επίσης ότι είμαι εκτός θέματος σε ό,τι αφορά την ορθοδοξία «ελλείψει πίστης». Το θέμα μου δεν ήταν ποτέ οι θρησκείες, αλλά οι εξουσίες, όμως όταν οι θρησκείες έγιναν οι πιο στυγερές εξουσίες λογικό μού φαίνεται να στρέφομαι εναντίον τους, παρά την όποια ώσμωση με τον όποιο πολιτισμό.
Και ας είναι γνωστό ότι ο χριστιανισμός για να επιβληθεί στην οικουμένη υποχρεώθηκε να «κατακλέψει» τη δομή και τη φιλοσοφία του ελληνισμού, π.χ., Παύλος, Λακτάντιος, Ωριγένης, Κλήμης, πατέρες, και λοιποί, ειδικά μετά τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Επιμένω λοιπόν να μην έχω τις καλύτερες απόψεις για την ορθοδοξία [επαναλαμβάνω: για το ιερατείο, όχι για τους πιστούς]. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί ο αιτιώμενος [η] όταν αναφέρεται σε ώσμωση πολιτισμών, καλό μου φαίνεται όμως να επανεξεταστεί εκ μέρους του [της] η ιδική σχέση με την ορθοδοξία και τον δυτικό πολιτισμό γενικότερα. Γνώμη μου…
.efsyn.gr