Ο κ. Βαρουφάκης ισχυρίζεται ότι «Η βραχυπρόθεσμη ανατίμηση του δολαρίου εξουδετερώνει την επίδραση των δασμών στις τιμές που πληρώνουν οι Αμερικανοί καταναλωτές για τις εισαγωγές διατηρώντας τόσο τον πληθωρισμό των ΗΠΑ όσο και το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ σχετικά σταθερό. Τι θα έχει αλλάξει λοιπόν στο τέλος της πρώτης φάσης; Ενα πράγμα: τους δασμούς του θα τους πληρώνουν οι ξένοι.».
Τι λέει η AI Gemini για την βαρουφάκειο πρωτοτυπία πληρωμής των δασμών επί των εισαγωγών από τους εξαγωγείς?
Λέει, το αυτονόητο , δηλαδή ότι «Από την αύξηση του δασμού επί των εισαγωγών επιβαρύνεται κυρίως ο εισαγωγέας.
Ας το αναλύσουμε:
* Δασμός: Ο δασμός είναι ένας φόρος που επιβάλλεται στα εισαγόμενα προϊόντα. Σκοπός του είναι να αυξήσει την τιμή των εισαγόμενων προϊόντων, καθιστώντας τα πιο ακριβά από τα εγχώρια προϊόντα. Αυτό γίνεται για να προστατευθούν οι εγχώριοι παραγωγοί από τον ξένο ανταγωνισμό.
* Επιβάρυνση του εισαγωγέα: Ο εισαγωγέας είναι υπεύθυνος για την πληρωμή του δασμού στις τελωνειακές αρχές της χώρας του κατά την εισαγωγή των προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι ο εισαγωγέας πληρώνει μια υψηλότερη τιμή για το προϊόν.
* Μετακύλιση της επιβάρυνσης: Ο εισαγωγέας, προκειμένου να καλύψει το κόστος του δασμού, συνήθως αυξάνει την τιμή των προϊόντων που πωλεί στην αγορά. Έτσι, η επιβάρυνση μετακυλίεται εν μέρει και στον καταναλωτή.
Παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι μια εταιρεία στην Ελλάδα εισάγει ηλεκτρονικά είδη από την Κίνα. Η ελληνική κυβέρνηση αυξάνει τον δασμό επί των εισαγόμενων ηλεκτρονικών ειδών από 5% σε 10%. Η εταιρεία εισαγωγής θα πρέπει να πληρώσει τον αυξημένο δασμό στις τελωνειακές αρχές. Στη συνέχεια, η εταιρεία θα αυξήσει την τιμή των ηλεκτρονικών ειδών που πωλεί στην Ελλάδα για να καλύψει το επιπλέον κόστος.
Επιπτώσεις για τον εξαγωγέα:
Η αύξηση του δασμού μπορεί να έχει και κάποιες επιπτώσεις στον εξαγωγέα, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για τα προϊόντα του στην αγορά της χώρας που επιβάλλει τον δασμό. Ωστόσο, η κύρια επιβάρυνση βαρύνει τον εισαγωγέα.
Συμπερασματικά:
Ο εισαγωγέας είναι ο άμεσα υπεύθυνος για την πληρωμή του αυξημένου δασμού. Ωστόσο, το κόστος του δασμού συνήθως μετακυλίεται εν μέρει και στον καταναλωτή μέσω της αύξησης της τιμής του προϊόντος.».
Αυτά τα ωραία!
Σχόλια (0)