Η ΔΕΗ, οι εισπρακτικές, το «ψάρεμα» και το «ψάρωμα»

Η ΔΕΗ, οι εισπρακτικές, το «ψάρεμα» και το «ψάρωμα»

  • |

Το ότι η ΔΕΗ έχει βγει παγανιά αναζητώντας οφειλές από ανεξόφλητους λογαριασμούς από τον καιρό του κατά Λουκάν το ξέρουμε. Το ότι έχει τιτλοποιήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές εκατοντάδων εκατομμυρίων με εταίρους όχι απαραίτητα κεκραγμένα κοράκια (distress funds), αλλά έγκριτους επενδυτικούς οίκους, όπως οι JP Morgan, Pimco και Deutsche Bank (αν και την ίδια δουλειά κάνουν), επίσης το ξέρουμε.

Γιάννης Κιμπουρόπουλος

Το ότι η ΔΕΗ με τη διαδικασία αυτή εξωραΐζει τους ισολογισμούς της και φουσκώνει την κερδοφορία της, κι ας χάνει συνεχώς μερίδια αγοράς, κι αυτό το ξέρουμε. Το ότι, παρά την τιτλοποίηση, η ΔΕΗ διαχειρίζεται τις ληξιπρόθεσμες οφειλές είτε με αποκοπές είτε με υπεργολάβους- εισπράκτορες που κινούν διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης κατά δικαίων και αδίκων κι αυτό το ψυχανεμιζόμαστε. Εκείνο που μας διέφευγε είναι το πώς ακριβώς δουλεύουν και τι μέσα μετέρχονται οι «εισπράκτορες», κυρίως δικηγορικές εταιρείες, που έχουν αναλάβει το άχαρο έργο.

Ιδού ένα διαφωτιστικό περιστατικό:

Δικηγορικό γραφείο με το βαρύ όνομα κορυφαίου Θεσσαλού πολιτικού της Ν.Δ. που εκδήμησε προ διετίας αναζητεί την τύχη ανεξόφλητων οφειλών μερικών εκατοντάδων ευρώ που αντιστοιχούν σε παροχή στο όνομα εκλιπόντος εδώ και 43 χρόνια πελάτη της ΔΕΗ. Προφανώς τα παιδιά του θανόντος -που είναι κι αυτά πλέον μεσήλικες- δεν έχουν φροντίσει να μεταβιβάσουν την παροχή στο όνομα αυτού που κατέχει πλέον το ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο, πράγμα σύνηθες.

Το δικηγορικό γραφείο, άγνωστο πώς, εντοπίζει ένα από τα παιδιά, που ωστόσο δεν είναι ο κληρονόμος του ακινήτου. Οπότε αρχίζει ένας καταιγισμός τηλεφώνων στο κινητό και στο σταθερό τηλέφωνό του, με ανακριτικού ύφους ερωτήσεις που διακυμαίνονται από το διακριτικό «ψάρεμα» μέχρι το αγενές «ψάρωμα». «Είστε ο κ. Κ.;». «Μάλιστα». «Ο κ. Γ.Κ.;».

«Οχι, αυτός έχει πεθάνει εδώ και δεκαετίες». «Πείτε μου τα δύο πρώτα και τα δύο τελευταία ψηφία του ΑΦΜ σας». «Παρντόν;». «Πού μένετε; Εχετε κάνει αποδοχή κληρονομιάς;». «Πού βρήκατε τα τηλέφωνά μου και τα στοιχεία μου; Δικηγόροι είστε. Δεν ξέρετε ότι απαγορεύεται να παραβιάζετε προσωπικά δεδομένα; Πώς κι από πού τα αντλήσατε;». Σιγή ιχθύος. «Για τι οφειλή μιλάμε;

Σε ποια περίοδο κατανάλωσης αναφέρεται, ποια χρονιά; Ξέρετε;». «Οχι, η ΔΕΗ δεν μας έχει ενημερώσει, ξέρουμε μόνο το ποσό της οφειλής». «Αρα, μιλάμε για γουρούνι στο σακί. Δεν ξέρετε σε ποιον ανήκει το ακίνητο, δεν ξέρετε ποιος και πότε άφησε απλήρωτους λογαριασμούς, δεν ξέρετε αν μιλάμε για πέρσι ή για σαράντα χρόνια πριν και απλώς ψάχνετε κάποιον να του φορτώσετε το χρέος, παραβιάζοντας τα προσωπικά του δεδομένα. Και γι’ αυτή την υπηρεσία σάς αμείβει η ΔΕΗ. Ωραία!».

Αυτή είναι μόνο μία από τις 4-5 τηλεφωνικές συνομιλίες του συγκεκριμένου δικηγορικού γραφείου με ένα από τα τρία παιδιά του εκλιπόντος προ 43 ετών πελάτη της ΔΕΗ. Αντίστοιχες οχλήσεις έγιναν και στα άλλα δύο παιδιά. Στο μεταξύ -για να μην ακούσουμε τα συνήθη σχόλια για μπαταχτσήδες- ο νυν ιδιοκτήτης του ακινήτου φρόντισε, εντόπισε και ήδη ρύθμισε την οφειλή που πράγματι άφησε ανεξόφλητη ένοικος του ακινήτου.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τουλάχιστον τρία:

Γνωρίζει και εγκρίνει η ΔΕΗ τις αθέμιτες πρακτικές ανάκτησης οφειλών από τα δικηγορικά γραφεία στα οποία τις έχει αναθέσει;
Τι συμβάσεις -και με τι αμοιβές- έχει υπογράψει γι’ αυτές τις υπηρεσίες;
Πόσες ληξιπρόθεσμες οφειλές έχει ανακτήσει μέσω αυτών των υπηρεσιών και ποιος είναι μέχρι στιγμής ο απολογισμός κόστους-οφέλους;

.efsyn.gr/

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.