“Με Ρόζα και Λαμπράκηδες μας οδηγεί…” – Τρίζουν τα κόκαλα της Ιμβριώτη με τον άθλιο λόγο του Μητσοτάκη

“Με Ρόζα και Λαμπράκηδες μας οδηγεί…” – Τρίζουν τα κόκαλα της Ιμβριώτη με τον άθλιο λόγο του Μητσοτάκη

  • |
Τι σχέση έχουν οι Λαμπράκηδες και η Ρόζα Ιμβριώτη με το σύγχρονο Σπουδαστικό της Ασφάλειας; Καμία απολύτως. Εκτός και αν είσαι ο λογογράφος του Μητσοτάκη, οπότε βρίσκεις έναν τρόπο να τα συνδέσεις. Ο καλός κυβερνητικός μύλος όλα τα αλέθει -όπως πρόσφατα την Αντίσταση και το Πολυτεχνείο…

Χτες στον Παπαχελά ο Μητσοτάκης πουλούσε τρέλα και έλεγε προκλητικά πως δεν μπορούμε να γεννήσουμε άλλους γιατρούς ή νοσηλευτές, συνεχίζοντας με επιτυχία το ίδιο βιολί και τη λογική “δεν μπορούμε να γεννήσουμε λεωφορεία”.

Δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε ή να δημιουργήσουμε ή να «γεννήσουμε» πρόσθετους νοσηλευτές, γιατρούς, αναισθησιολόγους, εντατικολόγους πέραν αυτών που έχουμε. Όποιος είναι διαθέσιμος σας διαβεβαιώνω ότι αξιοποιείται. Τα κρεβάτια ΜΕΘ που ανοίγουν, ανοίγουν πλήρως στελεχωμένα.

Σήμερα συνέχισε στο ίδιο κύμα στη Βουλή, με λογογραφικό “άρωμα Θεοδωρικάκου” και αναφορές στους Λαμπράκηδες και τη Ρόζα Ιμβριώτη, για να υμνήσει την αριστεία και το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Ένας ανιστόρητος αχταρμάς, πασπαλισμένος με αριστεία, που έκανε την γκάφα με την ατυχή αναφορά του στο Πολυτεχνείο ως… “κορύφωση της αντιδημοκρατικής πάλης” να περάσει σχεδόν απαρατήρητη.

Στην αρχή είχε φροντίσει, μεταξύ άλλων, να χαρακτηρίσει “οπισθοδρομικές συντεχνίες” αυτό που κάποιοι αποκαλούν “ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα”. Ό,τι ακριβώς θα έκανε δηλαδή και αν ζούσε την εποχή των Λαμπράκηδων -αν και ο ίδιος έχει πει πως κανείς νέος δεν ενδιαφέρεται τι είχε γίνει τη δεκαετία του ’60. Και συμπλήρωσε πως κανένα τάγμα εφόδου δεν έχει θέση στον κόσμο της προόδου, συνεχίζοντας τη λάσπη για τους φοιτητές.

Παραδέχτηκε πως η αστυνομία μπορεί να παρέμβει στα Πανεπιστήμια, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αλλά η δράση της παραμένει… ευαίσθητη -sic! Και για όσους τυχόν έχουν δημοκρατικές ευαισθησίες και ενστάσεις για την παρουσία της στα αμφιθέατρα, τους κατέσησε σαφές πως η αστυνομία είναι η δημοκρατία, το πιο έξοχο σύμβολο της αστικής εξουσίας.

Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία, μπαίνει η δημοκρατία! Μπαίνει η δροσερή πνοή της ελευθερίας που αφήνουν έξω οι καπνοί των μολότοφ.

Ο Μητσοτάκης εξήγησε στη συνέχεια με ένα απαράμιλλο λογοπαίγνιο πως η αταξία είναι ταξική. Ότι αυτοί που θέλουν να προωθήσουν τους ταξικούς αγώνες στα Πανεπιστήμια είναι συντηρητικοί, ενώ προοδευτικοί είναι όσοι θέλουν να το αλλάξουν, να το κάνουν ιμάντα ατομικής εξέλιξης και κοινωνικής κινητικότητας.

Είπε πως το κράτος επί ΣΥΡΙΖΑ είχε συνθηκολογήσει με το παρακράτος. Ενώ τώρα προφανώς θα συνεχίσει να το αξιοποιεί, παριστάνοντας πως το διώκει αλύπητα, όπως κάνει με τους νόμους για την καταστολή στα Πανεπιστήμια.

Και κράτησε “το καλύτερο” για το φινάλε.

Διάβασε ένα κείμενο της νεολαίας Λαμπράκηδων, με το οποίο καλούσαν τους φοιτητές να καλλιεργήσουν την άμιλλα και το πνεύμα του “αιέν αριστεύειν”, διεκδικώντας περισσότερες και ποιοτικότερες σπουδές.

Πιστεύοντας στην καλλιέργεια άμιλλας και πνεύματος, συστηματικής δουλειάς για το άριστα, καθιερώνεται μια σειρά βραβείων για μαθητές με βαθμο όχι κατω του 18,5 και για αριστευσαντες σπουδαστές ανώτατων σχολών. Να συμβάλουμε στη διαμόρφωση νέων για τους οποίους το αιέν αριστεύειν δε θα είναι κενός λόγος, αλλά υποχρέωση προς το έθνος και τον εαυτό τους. Προσφορά στην παιδεία και την Ελλάδα της δημοκρατίας.

Στην Επιτροπή της απονομής υποτροφιών μάλιστα ήταν η αριστερή παιδαγωγός Ρόζα Ιμβριώτη κι ο λογοτέχνης Γιώργος Βαλέτας. Ο Μητσοτάκης πίστεψε πως έπιασε λαβράκι, κάλεσε τους βουλευτές στα αριστερά έδρανα να συμφωνήσουν τουλάχιστον με αυτές τις εμβληματικές προσωπικότητες μιας Αριστεράς με την οποία δε φαίνεται να έχουν σχέση…

Και τι σχέση έχει ο νόμος της κυβέρνησης και το σύγχρονο Σπουδαστικό της Ασφάλειας με τη Ρόζα Ιμβριώτη που έκανε εξορία και διώχτηκε από το αστικό κράτος για τη δράση της και τις ιδέες της; Εκτός δηλαδή και αν ο Μητσοτάκης νιώθει κάποια ταύτιση με τους διώκτες της -κάθε ομοιότητα μόνο τυχαία δεν είναι.

Τι σχέση έχει με την προσπάθεια των φοιτητών να σπουδάσουν ή ακόμα και να αριστεύσουν, η κυβέρνηση που πετάει έξω από τα Πανεπιστήμια 30 χιλιάδες παιδιά; Που κάνει τη μόρφωση προνόμιο για λίγους και εκλεκτούς και για όσους έχουν λεφτά να την αγοράσουν;

Καμία απολύτως σχέση. Αλλά το επιτελείο του Μητσοτάκη θεώρησε πως έγραφε ωραία σαν ατάκα για τις εντυπώσεις και δεν έχασε την ευκαιρία…

Σημείωση Σφήκας:Η Ρόζα Ιμβριώτη, γεννημένη Ρόζα Ιωάννου, ήταν Ελληνίδα παιδαγωγός, πρωτοπόρος της ειδικής εκπαίδευσης, με πλούσια κοινωνική και πολιτική δράση και συμμετοχή στην Εθνική Αντίσταση. Ίδρυσε το Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών (1937), που αποτελεί την πρώτη επίσημη προσπάθεια στην Ελλάδα για τη συστηματική αγωγή παιδιών με νοητική υστέρηση.

http://sioualtec.blogspot.com/

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.