Παρέμβαση Νίκου Χουντή στη διαμάχη ΔΝΤ-Κομισιόν για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους

Παρέμβαση Νίκου Χουντή στη διαμάχη ΔΝΤ-Κομισιόν για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους

  • |

Στη διελκυστίνδα που υπάρχει μεταξύ ΔΝΤ και θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, παρεμβαίνει με ερώτησή του προς την Κομισιόν ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.

Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, στην ερώτησή του, παρουσιάζει τις απόψεις της επικεφαλής του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ για το ελληνικό χρέος, η οποία ρίχνει το βάρος της υπέρ του «κουρέματος» ή της «ελάφρυνσής του σε εύρος που υπερβαίνει αυτό που προτάθηκε από τον ESM, λόγω της δραματικής επιδείνωσης της βιωσιμότητάς του», τονίζοντας παράλληλα ότι, «αν η Ευρώπη προτιμά να αποφύγει το κούρεμα, θα πρέπει να δώσει μία πολύ δραματική παράταση της περιόδου χάριτος του συνόλου του ευρωπαϊκού χρέους, συμπεριλαμβανομένης της νέας βοήθειας».

Στη συνέχεια, ο Νίκος Χουντής αντιπαραθέτει την απάντηση του προέδρου του Eurogroup, Γ. Ντάισελμπλουμ, ο οποίος εισάγει νέα δεδομένα στην άτυπη συζήτηση, με καινοφανείς απόψεις περί «εξυπηρετησιμότητας» του ελληνικού χρέους, αλλά και τις απόψεις του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, που δηλώνει ότι την ευθύνη της αξιολόγησης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους δεν την έχει η Κομισιόν αλλά τα κράτη-μέλη της ΕΕ, «ξεχνώντας» ότι, σύμφωνα με τους υφιστάμενους Κανονισμούς – τους οποίους παραθέτει ο Νίκος Χουντής – την ευθύνη εκτίμησης της βιωσιμότητας την έχει η Κομισιόν η οποία εκπροσωπεί και τα κράτη-μέλη δανειστές.

Καταλήγοντας, ο Νίκος Χουντής ζητά να ξεκαθαρίσουν άμεσα οι ακολουθητέες διαδικασίες για την εκτίμηση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, εκφράζοντας παράλληλα την άποψη ότι «η επιδείνωση της βιωσιμότητάς του δεν μπορεί να συμπιεσθεί στην «εξυπηρέτησή» του σε 15% του ΑΕΠ ετησίως».

Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως εξής:

«Στη σύνοδο του ΔΝΤ η κ. Λαγκάρντ, δήλωσε πρόσφατα ότι «η δραματική επιδείνωση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους δημιουργεί την ανάγκη για ελάφρυνσή του σε εύρος που υπερβαίνει αυτό που προτάθηκε από τον ESM» και ότι «αν η Ευρώπη προτιμά να αποφύγει το κούρεμα, θα πρέπει να δώσει μία πολύ δραματική παράταση της περιόδου χάριτος του συνόλου του ευρωπαϊκού χρέους, συμπεριλαμβανομένης της νέας βοήθειας».

Πρόσφατα, ο κ. Ντάισελμπλουμ προέταξε την έννοια της «εξυπηρετησιμότητας» αντί της «βιωσιμότητας», δηλώνοντας ότι «οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης συμφωνούν ότι η ελάφρυνση θα πρέπει να γίνει μέσω περιορισμού της εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους σε 15% του ΑΕΠ ανά έτος»

Δεδομένου ότι,

Ο όρος «εξυπηρετησιμότητα» εμφανίστηκε μόλις το καλοκαίρι, ενώ μέχρι πρόσφατα περιγραφόταν ως στόχος βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους «η επίτευξη επιπέδου κάτω του 120% του ΑΕΠ έως το 2021» και,

Επειδή ο Αντιπρόεδρος Ντομπρόβσκις σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ (14.10.2015) αμφισβητεί ότι η Commission έχει την ευθύνη αξιολόγησης της βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους (άρθ.6, Καν. 472/2013) και ότι εκπροσωπεί τους πιστωτές (Καταστατικό ESM, Άρθ.13),

 

 

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποια διαδικασία προβλέπεται, για την εκτίμηση βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους; Ποιοι θεσμοί συμπράττουν; Εκπροσωπούνται τα κράτη-μέλη; Πώς;

2. Θεωρεί ότι η εκτίμηση του ΔΝΤ περί επιδείνωσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους μπορεί να «συμπιεσθεί» στην καινοφανή άποψη περί περιορισμού της «εξυπηρέτησης» σε 15% του ΑΕΠ ανά έτος;

3. Ποιο είναι το ετήσιο ποσοστό εξυπηρέτησης εσωτερικού και εξωτερικού δημόσιου χρέους ανά κράτος-μέλος; Πόσο εκτιμάται ότι θα είναι το Δημόσιο χρέος της Ελλάδας επί του ΑΕΠ το 2020;»

Το Γραφείο Τύπου

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος