Περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας από την κυβέρνηση

Περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας από την κυβέρνηση

  • |

Λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη παρουσίασαν 11 σημεία-μεταρρυθμίσεις για το δημόσιο σχολείο.

Ανού­σιες πα­ρεμ­βά­σεις, αυ­ταρ­χι­σμός, πε­ραι­τέ­ρω υπο­βάθ­μι­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου πα­ρου­σιά­στη­καν ως σύγ­χρο­νες ευ­ρω­παϊ­κές με­ταρ­ρυθ­μί­σεις. Σε συ­νέ­χεια του πο­λυ­νο­μο­σχε­δί­ου που πα­ρου­σί­α­σε ο υπουρ­γός Παι­δεί­ας τον Ιού­λιο, η κυ­βέρ­νη­ση της ΝΔ πα­ρα­μέ­νει προ­ση­λω­μέ­νη σε μια αντιεκ­παι­δευ­τι­κή και αντι­κοι­νω­νι­κή πο­λι­τι­κή που υπο­βαθ­μί­ζει στα­θε­ρά τη δη­μό­σια παι­δεία σε όλα τα επί­πε­δα.

Χρήστος Σταυρακάκης

Επι­κοι­νω­νια­κά τερ­τί­πια και υπο­κρι­σία

Στην πα­ρου­σί­α­ση των 11 ση­μεί­ων εξέ­χου­σα θέση είχε ο διο­ρι­σμός 10.000 μό­νι­μων εκ­παι­δευ­τι­κών σε πρω­το­βάθ­μια και δευ­τε­ρο­βάθ­μια εκ­παί­δευ­ση για το νέο σχο­λι­κό έτος. Όμως «ξέ­χα­σε» να ανα­φέ­ρει δύο ση­μα­ντι­κές πα­ρα­μέ­τρους. Πρώ­τον, με το πο­λυ­νο­μο­σχέ­διο που πα­ρου­σί­α­σε τον Ιού­λιο κα­ταρ­γή­θη­καν πε­ρί­που 3.300 ορ­γα­νι­κές θέ­σεις εκ­παι­δευ­τι­κών από τη δευ­τε­ρο­βάθ­μια εκ­παί­δευ­ση σύμ­φω­να με την ΟΛΜΕ, με τις μισές θέ­σεις να με­τα­κι­νού­νται σε δη­μο­τι­κά και νη­πια­γω­γεία (!) και τις άλλες μισές να κα­ταρ­γού­νται εντε­λώς. Με αυτόν τον τρόπο πολ­λές θέ­σεις θα «εμ­φα­νί­ζο­νται» ως υπε­ρά­ριθ­μες και εκ­παι­δευ­τι­κοί θα χρειά­ζε­ται να με­τα­κι­νού­νται με­τα­ξύ δια­φο­ρε­τι­κών σχο­λεί­ων για να μπο­ρέ­σουν να ολο­κλη­ρώ­σουν το ωρά­ριό τους. Επι­πλέ­ον, ανα­κοι­νώ­θη­καν λίγες μέρες αρ­γό­τε­ρα μόλις 8.500 προ­σλή­ψεις ανα­πλη­ρω­τών κα­θη­γη­τών ενώ οι ανά­γκες εκτι­μά­ται ότι είναι πε­ρί­που 40-50 χι­λιά­δες.

Δεύ­τε­ρον, το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας επι­μέ­νει εμ­μο­νι­κά σε μια κα­τεύ­θυν­ση συγ­χω­νεύ­σε­ων τμη­μά­των-τά­ξε­ων οι οποί­ες υπο­λο­γί­ζε­ται ότι θα οδη­γή­σουν στην κα­τάρ­γη­ση συ­νο­λι­κά 900 τμη­μά­των. Αυτό αφε­νός ση­μαί­νει ότι οι πο­λυά­ριθ­μες σχο­λι­κές τά­ξεις με 30 μα­θη­τές/τριες θα είναι πλέον ο κα­νό­νας και αφε­τέ­ρου θα οδη­γή­σει σε κλεί­σι­μο μι­κρών σχο­λι­κών μο­νά­δων στην πε­ρι­φέ­ρεια και στις πιο απο­μα­κρυ­σμέ­νες πε­ριο­χές. Αυτή η συν­θή­κη οδη­γεί σε ντε φάκτο συρ­ρί­κνω­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου, παρά τις κυ­βερ­νη­τι­κές εξαγ­γε­λί­ες για το αντί­θε­το. Όποια αλ­χη­μεία, όποιο «τα­χυ­δα­κτυ­λουρ­γι­κό» και αν κάνει η κυ­βέρ­νη­ση για να πα­ρου­σιά­σει το άσπρο μαύρο, η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα που βιώ­νουν κα­θη­με­ρι­νά εκ­παι­δευ­τι­κοί και μα­θη­τές/τριες δε θα αλ­λά­ξει.

Από την άλλη οι εξαγ­γε­λί­ες για το ψη­φια­κό σχο­λείο και την εν­σω­μά­τω­ση των νέων τε­χνο­λο­γιών στην εκ­παι­δευ­τι­κή δια­δι­κα­σία προ­σπα­θούν απλά να χρυ­σώ­σουν το χάπι. Μά­θα­με από τον υπουρ­γό πως σε απο­μα­κρυ­σμέ­να μέρη όπου υπάρ­χει πολύ μι­κρός αριθ­μός μα­θη­τών/τριών θα υπάρ­ξουν «αυ­τό­νο­μες τά­ξεις», δη­λα­δή τά­ξεις χωρίς να υπάρ­χει σχο­λι­κή μο­νά­δα. Μά­λι­στα σε αυτές μόνο κά­ποια μα­θή­μα­τα θα γί­νο­νται δια ζώσης, τα οποία θε­ω­ρού­νται κύρια, ενώ τα υπό­λοι­πα θα γί­νο­νται μέσω τη­λε­διά­σκε­ψης. Συ­νε­πώς, το υπουρ­γείο προ­σπα­θεί να αντι­κα­τα­στή­σει το κλεί­σι­μο σχο­λι­κών μο­νά­δων και τις ελ­λεί­ψεις δι­δα­κτι­κού προ­σω­πι­κού με ψη­φια­κά κόλπα. Επι­πλέ­ον, με τη θε­σμο­θέ­τη­ση ενός ψη­φια­κού φρο­ντι­στη­ρί­ου, με μα­γνη­το­σκο­πη­μέ­να εκ­παι­δευ­τι­κά βί­ντεο, κοι­νώς βί­ντεο-κον­σέρ­βα, το υπουρ­γείο από τη μία ανα­γνω­ρί­ζει την ανά­γκη φρο­ντι­στη­ρια­κής ενί­σχυ­σης και δι­δα­σκα­λί­ας (που σε με­γά­λο βαθμό βέ­βαια προ­κύ­πτει από τις ανε­πάρ­κειες και τις ελ­λεί­ψεις του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου) και από την άλλη υπο­βαθ­μί­ζει (έως εξα­φα­νί­ζει) το θεσμό της ενι­σχυ­τι­κής δια ζώσης δι­δα­σκα­λί­ας. Την ίδια στιγ­μή δια­φη­μί­ζει την το­πο­θέ­τη­ση δια­δρα­στι­κών ψη­φια­κών πι­νά­κων σε πολ­λές σχο­λι­κές αί­θου­σες. Βέ­βαια θα είχε εν­δια­φέ­ρον να βλέ­πα­με πόσο καλά λει­τουρ­γούν αυτοί οι δια­δρα­στι­κοί πί­να­κες σε σχο­λεία που πλημ­μυ­ρί­ζουν, που ορο­φές πέ­φτουν επει­δή δε δί­νο­νται πόροι για τη συ­ντή­ρη­ση και επι­σκευή τους ή σε κο­ντέι­νερ.

Αυτές οι επι­λο­γές δη­μιουρ­γούν ανα­πό­φευ­κτα πολ­λές κα­τη­γο­ρί­ες μα­θη­τών/τριών. Τα παι­διά που βρί­σκο­νται σε πολύ απο­μα­κρυ­σμέ­νες πε­ριο­χές της πε­ρι­φέ­ρειας δε θα μπο­ρούν να έχουν κα­θο­λι­κή πρό­σβα­ση σε ό,τι έχει να προ­σφέ­ρει το δη­μό­σιο σχο­λείο, κάτι που αντι­τί­θε­ται και στη συ­νταγ­μα­τι­κή υπο­χρέ­ω­ση του κρά­τους. Βέ­βαια και όσα παι­διά βρί­σκο­νται στα αστι­κά κέ­ντρα και με­γα­λύ­τε­ρες πό­λεις θα έχουν πλέον μια πολύ βα­σι­κή πρό­σβα­ση σε μια υπο­βαθ­μι­σμέ­νη παι­δεία, με ελ­λεί­ψεις δι­δα­κτι­κού προ­σω­πι­κού, με πο­λυά­ριθ­μες αί­θου­σες, χωρίς ενι­σχυ­τι­κή δι­δα­σκα­λία και μόνο όσων οι γο­νείς έχουν την οι­κο­νο­μι­κή δυ­να­τό­τη­τα να πλη­ρώ­νουν υπέ­ρο­γκα ποσά σε ιδιω­τι­κά φρο­ντι­στή­ρια θα μπο­ρούν να έχουν μια ίσως κα­λύ­τε­ρη τύχη στο τέλος της σχο­λι­κής τους ζωής να πε­ρά­σουν σε κά­ποια πα­νε­πι­στη­μια­κή σχολή. Τα τα­ξι­κά εμπό­δια στη δη­μό­σια παι­δεία για τα παι­διά των ερ­γα­τι­κών και λαϊ­κών οι­κο­γε­νειών γι­γα­ντώ­νο­νται με αυτή την πο­λι­τι­κή.

Αυ­ταρ­χι­σμός

Η κυ­βέρ­νη­ση της ΝΔ έχει δεί­ξει ουκ ολί­γες φορές ότι ο αυ­ταρ­χι­σμός είναι συ­στα­τι­κό συ­νο­δευ­τι­κό του νε­ο­φι­λε­λευ­θε­ρι­σμού που υπη­ρε­τεί. Δά­σκα­λοι και κα­θη­γη­τές το έχουν βιώ­σει από πρώτο χέρι. Τον τε­λευ­ταίο καιρό εξε­λίσ­σε­ται πολύ σκλη­ρή αντι­πα­ρά­θε­ση με­τα­ξύ της πο­λι­τι­κής ηγε­σί­ας του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας και των εκ­παι­δευ­τι­κών γύρω από το θέμα της αξιο­λό­γη­σης. Το συν­δι­κα­λι­στι­κό κί­νη­μα των εκ­παι­δευ­τι­κών έχει ενα­ντιω­θεί πλειο­ψη­φι­κά στην προ­ω­θού­με­νη αξιο­λό­γη­ση με συ­νέ­χεια και συ­νέ­πεια, προ­χω­ρώ­ντας σε επα­να­λαμ­βα­νό­με­νες απερ­για­κές κι­νη­το­ποι­ή­σεις και στά­σεις ερ­γα­σί­ας, κα­λώ­ντας το σύ­νο­λο των εκ­παι­δευ­τι­κών να απέ­χει από τη δια­δι­κα­σία κο­ροϊ­δία της αξιο­λό­γη­σης. Ο βα­σι­κός στό­χος της αξιο­λό­γη­σης δεν είναι σε καμία πε­ρί­πτω­ση η βελ­τί­ω­ση της ποιό­τη­τας του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου, κάτι τέ­τοιο άλ­λω­στε δε φαί­νε­ται από τη συ­νο­λι­κή κυ­βερ­νη­τι­κή πο­λι­τι­κή για τη δη­μό­σια παι­δεία. Αντί­θε­τα, ο βα­σι­κός στό­χος είναι να φορ­τω­θούν οι εκ­παι­δευ­τι­κοί στις πλά­τες τους, ο κα­θέ­νας και η κα­θε­μία ατο­μι­κά, όλες τις ελ­λεί­ψεις και τις ανε­πάρ­κειες του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου που έχουν προ­κα­λέ­σει οι νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες πο­λι­τι­κές της κυ­βέρ­νη­σης.

Η ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας επι­λέ­γει να έρθει σε ολο­μέ­τω­πη αντι­πα­ρά­θε­ση με τους εκ­παι­δευ­τι­κούς αξιο­ποιώ­ντας όλο το αντερ­γα­τι­κό νο­μι­κό οπλο­στά­σιο που έχει για να θέσει εκτός νόμου τους αγώ­νες των εκ­παι­δευ­τι­κών ενά­ντια στην αξιο­λό­γη­ση και συ­νο­λι­κό­τε­ρα ενά­ντια στην πε­ραι­τέ­ρω υπο­βάθ­μι­ση της δη­μό­σιας παι­δεί­ας. Ωστό­σο η κυ­βέρ­νη­ση δεν πε­ριο­ρί­ζε­ται στην προ­σπά­θεια να θέσει την απερ­γία-απο­χή ενά­ντια στην αξιο­λό­γη­ση εκτός νόμου αλλά αξιο­ποιεί κάθε δυ­να­τό μέσο για να κάμ­ψει το ηθικό των εκ­παι­δευ­τι­κών και να τρο­μο­κρα­τή­σει. Μέχρι σή­με­ρα υπάρ­χουν δε­κά­δες πε­ρι­πτώ­σεις σε όλη την Ελ­λά­δα όπου εκ­παι­δευ­τι­κοί έρ­χο­νται αντι­μέ­τω­ποι με πει­θαρ­χι­κές διώ­ξεις για τη στάση τους, ακόμα και για αναρ­τή­σεις στα κοι­νω­νι­κά δί­κτυα που αντι­τί­θε­νται στις κυ­βερ­νη­τι­κές πο­λι­τι­κές και τα στε­λέ­χη της κυ­βερ­νη­τι­κής πα­ρά­τα­ξης μέσα στο συν­δι­κα­λι­στι­κό κί­νη­μα. Τε­λευ­ταίο πα­ρά­δειγ­μα οι ομα­δι­κές κλή­σεις εκ­παι­δευ­τι­κών από τη Διεύ­θυν­ση Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκ­παί­δευ­σης του Κιλ­κίς «δι­’υ­πό­θε­σίν τους», επει­δή συμ­με­τεί­χαν στην απερ­γία-απο­χή ενά­ντια στην αξιο­λό­γη­ση. Η κυ­βέρ­νη­ση δεν προ­σπα­θεί απλώς να επι­βάλ­λει μια πο­λι­τι­κή που ξη­λώ­νει τη δη­μό­σια παι­δεία. Προ­σπα­θεί επι­πλέ­ον να επι­βάλ­λει γε­νι­κό σιω­πη­τή­ριο σε όσες και όσους ση­κώ­νουν κε­φά­λι, ακόμα και με πρα­κτι­κές που πα­ρα­πέ­μπουν σε άλλες σκο­τει­νές επο­χές.

Με την ίδια αυ­ταρ­χι­κή λο­γι­κή που αντι­με­τω­πί­ζει τους αγώ­νες των εκ­παι­δευ­τι­κών προ­σπα­θεί να αντι­με­τω­πί­σει όλα τα σχο­λι­κά προ­βλή­μα­τα. Ο αυ­ταρ­χι­σμός και οι ποι­νές είναι ο τρό­πος που προ­κρί­νει η κυ­βέρ­νη­ση για να «συ­νε­τί­σει» τους μα­θη­τές και τις μα­θή­τριες. Πιο συ­γκε­κρι­μέ­να, σχε­τι­κά με το σχο­λι­κό εκ­φο­βι­σμό (bullying) αυτό που έχει να προ­τεί­νει η ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας είναι η επα­να­φο­ρά της πεν­θή­με­ρης απο­βο­λής (η οποία είχε κα­ταρ­γη­θεί και υπήρ­χε μόνο η ποινή της τρι­ή­με­ρης απο­βο­λής), στέλ­νο­ντας ένα σαφές μή­νυ­μα ότι κάθε πρό­βλη­μα θα αντι­με­τω­πί­ζε­ται με τη μορφή τι­μω­ρί­ας. Το ίδιο θα ισχύ­ει και για τη γε­λοιω­δέ­στα­τη πρω­το­βου­λία «κι­νη­τό στη τσά­ντα», σύμ­φω­να με την οποία θα απα­γο­ρεύ­ε­ται σε μα­θη­τές και μα­θή­τριες η χρήση κι­νη­τού τη­λε­φώ­νου κατά τη διάρ­κεια του μα­θή­μα­τος, προ­βλέ­πο­ντας και πάλι ποι­νές. Ταυ­τό­χρο­να θα βάζει και τους ίδιους τους εκ­παι­δευ­τι­κούς σε ρόλο χω­ρο­φύ­λα­κα μέσα στις αί­θου­σες δι­δα­σκα­λί­ας.

Προ­βλή­μα­τα χωρίς απα­ντή­σεις

Ανα­με­νό­με­να ο πρω­θυ­πουρ­γός και ο υπουρ­γός Παι­δεί­ας δεν είπαν απο­λύ­τως τί­πο­τα για τα πιο ση­μα­ντι­κά προ­βλή­μα­τα. Δεν ει­πώ­θη­κε ούτε μισή κου­βέ­ντα για το ζή­τη­μα της σχο­λι­κής στέ­γης και της κα­τά­στα­σης που βρί­σκο­νται πάρα πολλά σχο­λεία σε όλη την επι­κρά­τεια. Οι ει­δή­σεις για προ­βλή­μα­τα στη λει­τουρ­γία και τη συ­ντή­ρη­ση των σχο­λι­κών κτι­ρί­ων, για ελ­λι­πή θέρ­μαν­ση και κλι­μα­τι­σμό, για σο­βά­δες που πέ­φτουν κλπ έχουν γίνει κα­νο­νι­κό­τη­τα. Όμως η κυ­βέρ­νη­ση εξα­κο­λου­θεί να μην κα­τευ­θύ­νει πό­ρους για την ανα­βάθ­μι­ση των σχο­λι­κών εγκα­τα­στά­σε­ων.

Δεν ει­πώ­θη­κε μισή κου­βέ­ντα για τις χα­μη­λές μι­σθο­λο­γι­κές απο­λα­βές των εκ­παι­δευ­τι­κών, ιδιαί­τε­ρα των νε­ο­διό­ρι­στων και των ανα­πλη­ρω­τών, που αντί­στοι­χα με το γε­νι­κό επί­πε­δο των μι­σθών, δεν αρ­κούν για μία αξιο­πρε­πή δια­βί­ω­ση. Δεν ει­πώ­θη­κε μισή κου­βέ­ντα για τα προ­βλή­μα­τα που αντι­με­τω­πί­ζουν οι εκ­παι­δευ­τι­κοί στην ανα­ζή­τη­ση στέ­γης στην πε­ρι­φέ­ρεια και ιδιαί­τε­ρα σε του­ρι­στι­κές πε­ριο­χές, όπου πλέον είναι σχε­δόν αδύ­να­τον να βρε­θεί ένα σπίτι με ενοί­κιο σε κά­ποια λο­γι­κή τιμή, ώστε ο μι­σθός του εκ­παι­δευ­τι­κού να μπο­ρεί να κα­λύ­ψει αξιο­πρε­πώς το σύ­νο­λο των βιο­τι­κών ανα­γκών. Εκ­παι­δευ­τι­κός να μένει σε κά­μπινγκ νη­σιού ή να ανα­γκά­ζε­ται να κοι­μά­ται στο αμάξι του είναι ει­κό­νες πραγ­μα­τι­κά ντρο­πής.

Δεν ει­πώ­θη­κε μισή κου­βέ­ντα για το πώς για άλλη μια χρο­νιά χι­λιά­δες μα­θη­τές/τριες έμει­ναν εκτός του συ­στή­μα­τος τρι­το­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης λόγω της απα­ρά­δε­κτης Ει­δι­κής Βάσης Ει­σα­γω­γής και θα ανα­γκα­στούν είτε να ξα­να­πε­ρά­σουν τη βά­σα­νο των πα­νελ­λα­δι­κών εξε­τά­σε­ων είτε να οδη­γη­θούν σε κά­ποιο ιδιω­τι­κό κολ­λέ­γιο. Και η δεύ­τε­ρη επι­λο­γή, αυτή του ιδιω­τι­κού κολ­λε­γί­ου, αφορά πλέον όλο και λι­γό­τε­ρους απο­φοί­τους Λυ­κεί­ου, αφού τα κόστη για την πλειο­ψη­φία των οι­κο­γε­νειών είναι απα­γο­ρευ­τι­κά.

Εν ολί­γοις, οι κυ­βερ­νη­τι­κές ανα­κοι­νώ­σεις δεν απα­ντούν στα άμεσα και φλέ­γο­ντα ζη­τή­μα­τα του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου που τα­λαι­πω­ρούν εκ­παι­δευ­τι­κούς και μα­θη­τές/τριες. Αντί­θε­τα, για άλλη μια φορά η ΝΔ επι­δί­δε­ται σε μία έντε­χνη προ­σπά­θεια αντι­στρο­φής της πραγ­μα­τι­κό­τη­τας, πα­ρου­σιά­ζο­ντας ένα επί­πλα­στο αφή­γη­μα εκ­συγ­χρο­νι­σμού την ώρα που βυ­θί­ζει το δη­μό­σιο σχο­λείο ακόμα πα­ρα­πά­νω στην απα­ξί­ω­ση και την υπο­βάθ­μι­ση, δη­μιουρ­γώ­ντας ολο­έ­να και πε­ρισ­σό­τε­ρο ένα εκ­παι­δευ­τι­κό σύ­στη­μα δύο τα­χυ­τή­των, με μα­θη­τές/τριες δεύ­τε­ρης κα­τη­γο­ρί­ας και απα­ξιω­μέ­νο εκ­παι­δευ­τι­κό προ­σω­πι­κό. Ως γνή­σιοι ντί­λερς του ιδιω­τι­κού συμ­φέ­ρο­ντος απέ­να­ντι στο δη­μό­σιο και τα κοινά αγαθά, με αυτή την πο­λι­τι­κή στρώ­νουν το έδα­φος για την ανά­πτυ­ξη σε με­γα­λύ­τε­ρο βαθμό της ιδιω­τι­κής πρω­το­βάθ­μιας και δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης καθώς και των ιδιω­τι­κών φρο­ντι­στη­ρί­ων.

O μόνος δρό­μος για την υπε­ρά­σπι­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου και της δη­μό­σιας δω­ρε­άν παι­δεί­ας είναι οι αγώ­νες των εκ­παι­δευ­τι­κών και των μα­θη­τών/τριών απέ­να­ντι στην κυ­βέρ­νη­ση και το υπουρ­γείο. Η μάχη για την υπε­ρά­σπι­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου είναι και μάχη υπε­ρά­σπι­σης του δη­μό­σιου απέ­να­ντι στο ιδιω­τι­κό. Είναι μάχη για την κά­λυ­ψη των κοι­νω­νι­κών ανα­γκών απέ­να­ντι στις ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις και τα κέρδη.

ΑΕΙ: Ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση και μι­λι­τα­ρι­σμός
-Λί­γους μόλις μήνες μετά την ψή­φι­ση του νόμου που επι­τρέ­πει την ίδρυ­ση και λει­τουρ­γία ιδιω­τι­κών πα­νε­πι­στη­μί­ων, δια­φη­μί­σεις για νέα κολ­λέ­για και συ­νερ­γα­σί­ες με πα­νε­πι­στή­μια του εξω­τε­ρι­κού που προ­σφέ­ρουν εύ­κο­λα πτυ­χία με επαγ­γελ­μα­τι­κά δι­καιώ­μα­τα έχουν κα­τα­κλύ­σει τον Τύπο, τα ρα­διό­φω­να και το δια­δί­κτυο. Πέρα από τα ιδιω­τι­κά κολ­λέ­για και ΙΕΚ που πλέον έχουν ανα­βαθ­μι­στεί, νέες ιδιω­τι­κές σχο­λές ξε­πη­δά­νε. Προ­φα­νώς προ­σπα­θούν να «ψα­ρέ­ψουν πε­λα­τεία» από τα χι­λιά­δες παι­διά που έμει­ναν εκτός πα­νε­πι­στη­μί­ου κυ­ρί­ως λόγω της απα­ρά­δε­κτης ει­δι­κής βάσης ει­σα­γω­γής. Βέ­βαια μόνο για όσους/ες έχουν την οι­κο­νο­μι­κή δυ­να­τό­τη­τα να πλη­ρώ­σουν τα αντί­στοι­χα δί­δα­κτρα. Την ίδια στιγ­μή κα­νέ­να μέτρο ενί­σχυ­σης του δη­μό­σιου πα­νε­πι­στη­μί­ου δεν παίρ­νε­ται από την κυ­βέρ­νη­ση, ούτε για την κά­λυ­ψη των κενών σε δι­δα­κτι­κό προ­σω­πι­κό ούτε για την ανα­γκαία συ­ντή­ρη­ση και ανα­βάθ­μι­ση των υλι­κών υπο­δο­μών. Η οι­κο­νο­μι­κή αφαί­μα­ξη του δη­μό­σιου Πα­νε­πι­στη­μί­ου έχει άμε­σες συ­νέ­πειες για δι­δα­κτι­κό, διοι­κη­τι­κό και ερευ­νη­τι­κό προ­σω­πι­κό αλλά και για τους φοι­τη­τές/τριες που βλέ­πουν τις σχο­λές τους να δια­λύ­ο­νται, τις φοι­τη­τι­κές εστί­ες να μην μπο­ρούν να κα­λύ­ψουν τις στε­γα­στι­κές ανά­γκες φοι­τη­τών/τριών. Οι προ­κλή­σεις για το φοι­τη­τι­κό κί­νη­μα τη νέα χρο­νιά για την υπε­ρά­σπι­ση του δη­μό­σιου και δω­ρε­άν χα­ρα­κτή­ρα του Πα­νε­πι­στη­μί­ου απέ­να­ντι στις ιδιω­τι­κο­ποι­ή­σεις θα είναι με­γά­λες.

-Τη στιγ­μή που η κυ­βέρ­νη­ση δα­πα­νά υπέ­ρο­γκα ποσά σε πο­λε­μι­κούς εξο­πλι­σμούς αλλά δε βρί­σκει «δη­μο­σιο­νο­μι­κό πε­ρι­θώ­ριο» για την κά­λυ­ψη των κοι­νω­νι­κών ανα­γκών και για τη δη­μό­σια παι­δεία, η Σχολή Θε­τι­κών Επι­στη­μών του ΕΚΠΑ επι­χεί­ρη­σε να προ­χω­ρή­σει σε συμ­φω­νία για πρό­γραμ­μα υπο­τρο­φιών με τη Lockheed Martin. Η Lockheed Martin, είναι κο­ρυ­φαία εται­ρεία του αμε­ρι­κα­νι­κού στρα­τιω­τι­κού-βιο­μη­χα­νι­κού συ­μπλέγ­μα­τος και είναι αυτή που θα που­λή­σει τα 20 F-35 στο ελ­λη­νι­κό κρά­τος, αξίας 3,2 δισ. ευρώ. Μία τέ­τοια πο­λε­μο­κά­πη­λη συ­νερ­γα­σία ενός δη­μό­σιου πα­νε­πι­στη­μί­ου με την πο­λε­μι­κή βιο­μη­χα­νία και τους εμπό­ρους όπλων είναι του­λά­χι­στον προ­κλη­τι­κή, ει­δι­κά την ώρα που η γε­νο­κτο­νία στην Πα­λαι­στί­νη συ­νε­χί­ζε­ται με τη στή­ρι­ξη της Ελ­λά­δας και των ΗΠΑ στο κρά­τος τρο­μο­κρά­τη του Ισ­ρα­ήλ. Φοι­τη­τι­κοί Σύλ­λο­γοι έκα­ναν κι­νη­το­ποί­η­ση στο ΕΚΠΑ απαι­τώ­ντας να μην υπο­γρα­φεί καμία συμ­φω­νία με τη Lockheed Martin, πιέ­ζο­ντας την κο­σμη­τεία και απο­σπώ­ντας το­πο­θέ­τη­ση από τον κο­σμή­το­ρα ότι δια­φω­νεί με την εν λόγω συ­νερ­γα­σία. Η κι­νη­το­ποί­η­ση των φοι­τη­τών/τριών αλλά και η στάση του δι­δα­κτι­κού προ­σω­πι­κού που στέ­κε­ται ενά­ντια στον πό­λε­μο και τη γε­νο­κτο­νία που συ­ντε­λεί­ται στην Πα­λαι­στί­νη μπο­ρούν να εμπο­δί­σουν την ντρο­πια­στι­κή συ­νερ­γα­σία με τους δο­λο­φό­νους εμπό­ρους όπλων.

https://rproject.gr/article/peraitero-ypovathmisi-tis-dimosias-paideias-apo-tin-kyvernisi

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος

Σχόλια (0)

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.