Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

  • |

Ένα διαχρονικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος της χώρας μας, για την υποχρεωτική δίχρονη, δημόσια, προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, αντί να ενώσει όλες τις δυνάμεις του συνδικαλιστικού και εκπαιδευτικού κινήματος, χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την μη εφαρμογή και υπονόμευσή της.

Ως ΜΕ­ΤΑ-ΟΤΑ, προ­σεγ­γί­ζου­με το θέμα με βάση αρχές, απορ­ρί­πτο­ντας κάθε συ­ντε­χνια­κή αντί­λη­ψη και χωρίς να μπαί­νου­με στο παι­χνί­δι που στή­νει η κυ­βέρ­νη­ση και κά­ποιοι επι­χει­ρούν να το εκ­με­ταλ­λευ­τούν ψη­φο­θη­ρι­κά λόγω του επι­κεί­με­νου συ­νε­δρί­ου της ομο­σπον­δί­ας.

Αρχή πρώτη: Θε­ω­ρού­με ότι η υπο­χρε­ω­τι­κή εκ­παί­δευ­ση (Νη­πια­γω­γείο, Δη­μο­τι­κό, Γυ­μνά­σιο και Λύ­κειο) πρέ­πει να πα­ρέ­χε­ται από το κρά­τος, να είναι ενιαία και σε καμιά πε­ρί­πτω­ση δεν συμ­φω­νού­με, αντί­θε­τα εί­μα­στε απέ­να­ντι, στις νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες πο­λι­τι­κές, που θέ­λουν τη με­τα­φο­ρά της υπο­χρε­ω­τι­κής εκ­παί­δευ­σης στους Δή­μους.

Δεν θα διευ­κο­λύ­νου­με και θα αντι­τα­χθού­με απέ­να­ντι σ’ αυ­τούς που ονει­ρεύ­ο­νται να με­τα­φέ­ρουν τα σχο­λεία στους Δή­μους, για να υπάρ­χουν τα καλά σχο­λεία των «βο­ρεί­ων προ­α­στί­ων» για τα πλού­σια παι­διά και τα υπο­βαθ­μι­σμέ­να των «δυ­τι­κών συ­νοι­κιών», για τα φτωχά και να με­τα­κυ­λή­σουν το κό­στος λει­τουρ­γί­ας τους στους δη­μό­τες!

Αρχή δεύ­τε­ρη: Η υπο­χρε­ω­τι­κή εκ­παί­δευ­ση (Νη­πια­γω­γείο, Δη­μο­τι­κό, Γυ­μνά­σιο και Λύ­κειο) είναι δω­ρε­άν και δη­μό­σια, για να εξα­σφα­λί­ζο­νται ενιαί­οι όροι εκ­παί­δευ­σης και εξέ­λι­ξης όλων των παι­διών στη χώρα μας, ανε­ξάρ­τη­τα από την τα­ξι­κή ή κοι­νω­νι­κή τους θέση.

Αντί λοι­πόν να αντι­με­τω­πι­στούν  τα πραγ­μα­τι­κά προ­βλή­μα­τα στους χώ­ρους των Παι­δι­κών Σταθ­μών και των Νη­πια­γω­γεί­ων, που είναι η επάρ­κεια και κα­ταλ­λη­λό­τη­τα των κτη­ρια­κών υπο­δο­μών, η στε­λέ­χω­σή τους με μό­νι­μο προ­σω­πι­κό και η λει­τουρ­γία τους με βάση κον­δύ­λια από τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό και όχι το ΕΣΠΑ, ξε­κί­νη­σε ένας συ­ντε­χνια­κός πό­λε­μος, που στο τέλος του, ευ­νοη­μέ­νοι θα είναι όσοι ερ­γά­ζο­νται για την υπο­βάθ­μι­ση της Δη­μό­σιας Εκ­παί­δευ­σης, αγω­γής και φρο­ντί­δας και για την ιδιω­τι­κο­ποί­η­σή της.

Δεν είναι εξάλ­λου τυ­χαίο ότι με τη λαν­θα­σμέ­νη και συ­ντε­χνια­κά δια­μορ­φω­μέ­νη θέση της ΠΟΕ-ΟΤΑ, συ­ντά­χθη­καν ο Πα­νελ­λή­νιος Σύλ­λο­γος Ιδιο­κτη­τών Παι­δι­κών Σταθ­μών (ΠΑ­ΣΙ­ΠΣ) και η ΚΕΔΕ, οι φο­ρείς δη­λα­δή από τη θέση τους και τα συμ­φέ­ρο­ντα που υπη­ρε­τούν (ΠΑ­ΣΙ­ΠΣ), αλλά και από τις πο­λι­τι­κές τους επι­λο­γές (ΚΕΔΕ), είναι αντί­θε­τοι με την ενί­σχυ­ση του δω­ρε­άν, δη­μό­σιου και κοι­νω­νι­κού χα­ρα­κτή­ρα των Παι­δι­κών Σταθ­μών στη χώρα μας.

Εμείς θε­ω­ρού­με ότι τα πραγ­μα­τι­κά προ­βλή­μα­τα που πρέ­πει να αντι­με­τω­πι­στούν από το συν­δι­κα­λι­στι­κό κί­νη­μα των ερ­γα­ζο­μέ­νων στους ΟΤΑ και τη Δη­μό­σια Εκ­παί­δευ­ση, είναι:

1.Η στε­λέ­χω­ση των Παι­δι­κών Σταθ­μών, των Νη­πια­γω­γεί­ων και των Δη­μο­τι­κών Σχο­λεί­ων με μό­νι­μο προ­σω­πι­κό και η κα­τάρ­γη­ση των προ­σλή­ψε­ων με ελα­στι­κές σχέ­σεις ερ­γα­σί­ας, μέσω ΕΣΠΑ ή ανα­πλη­ρω­τών και ωρο­μί­σθιων.

2.Η δια­μόρ­φω­ση των κα­τάλ­λη­λων υπο­δο­μών με την ανέ­γερ­ση νέων Παι­δι­κών Σταθ­μών και σχο­λεί­ων, όπου χρειά­ζο­νται, που θα εξυ­πη­ρε­τούν τις ση­με­ρι­νές ανά­γκες των παι­διών, των μα­θη­τών, αλλά και των χει­μα­ζό­με­νων οι­κο­γε­νειών από την οι­κο­νο­μι­κή κρίση, την ανερ­γία και το κυ­νή­γι για το με­ρο­κά­μα­το.

3.Η κα­τάρ­γη­ση των τρο­φεί­ων και η πα­ρο­χή δω­ρε­άν σί­τι­σης για όλα τα παι­διά των παι­δι­κών σταθ­μών, των Νη­πια­γω­γεί­ων και των Δη­μο­τι­κών Σχο­λεί­ων, καθώς και η δια­μόρ­φω­ση όλων των προ­ϋ­πο­θέ­σε­ων ούτως ώστε να διευ­κο­λύ­νο­νται οι ερ­γα­ζό­με­νοι γο­νείς, να προ­ε­τοι­μά­ζο­νται από εκ­παι­δευ­τι­κούς τα παι­διά για την επό­με­νη μέρα και να γί­νο­νται οι λε­γό­με­νες «εξω­σχο­λι­κές» δρα­στη­ριό­τη­τες, δω­ρε­άν μέσα στα σχο­λεία, για να μπο­ρούν τα παι­διά να έχουν ίδιες προ­ϋ­πο­θέ­σεις για την εξέ­λι­ξή τους, αλλά και να χαί­ρο­νται στο σπίτι την οι­κο­γε­νεια­κή ζωή και το παι­χνί­δι.

4.Η ικα­νο­ποί­η­ση όλων των αι­τή­σε­ων με την έντα­ξη όλων των παι­διών, χωρίς όρους και προ­ϋ­πο­θέ­σεις στους Παι­δι­κούς Σταθ­μούς και η υπο­χρε­ω­τι­κή έντα­ξη όλων των νη­πί­ων, από 4 έως 6 χρό­νων στα δη­μό­σια Νη­πια­γω­γεία.

Τέλος, θε­ω­ρού­με δί­καιο το αί­τη­μα του κλά­δου των βρε­φο­νη­πιο­κό­μων για την ανω­τα­το­ποί­η­ση των αντί­στοι­χων τμη­μά­των τους και τη δη­μιουρ­γία ενιαί­ων τμη­μά­των με κα­τεύ­θυν­ση την προ­σχο­λι­κή αγωγή και φρο­ντί­δα, για τα παι­διά της προ­νη­πια­κής ηλι­κί­ας.

Στο πλαί­σιο αυτό θα πρέ­πει να θε­σπι­στεί η δυ­να­τό­τη­τα πα­ρα­κο­λού­θη­σης ει­δι­κών προ­γραμ­μά­των υπο­χρε­ω­τι­κής φοί­τη­σης, με απαλ­λα­γή από τα κα­θή­κο­ντα τους και με πλή­ρεις απο­δο­χές,  στις αντί­στοι­χες ανώ­τα­τες σχο­λές για την ισο­τι­μία των ση­με­ρι­νών πτυ­χιού­χων των ΤΕΙ και η δυ­να­τό­τη­τα με­τά­τα­ξης, όσων μό­νι­μων ή αο­ρί­στου χρό­νου ΠΕ νη­πια­γω­γών υπη­ρε­τούν σή­με­ρα στους παι­δι­κούς σταθ­μούς, θέ­λουν να εντα­χθούν στα Νη­πια­γω­γεία.

Θε­ω­ρού­με ότι η υιο­θέ­τη­ση αυτών των αι­τη­μά­των, απο­τε­λεί βα­σι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση για την ανα­βάθ­μι­ση των δη­μο­τι­κών Παι­δι­κών Σταθ­μών και των δη­μό­σιων Νη­πια­γω­γεί­ων και για τη συ­γκρό­τη­ση ενός ευ­ρύ­τε­ρου με­τώ­που με τους γο­νείς και τους άλ­λους αρ­μό­διους κοι­νω­νι­κούς φο­ρείς, για την άμεση με­τα­τρο­πή όλων των συμ­βά­σε­ων των ερ­γα­ζο­μέ­νων στους παι­δι­κούς σταθ­μούς, από ορι­σμέ­νου σε αο­ρί­στου χρό­νου και τον προ­γραμ­μα­τι­σμό προ­σλή­ψε­ων μό­νι­μου προ­σω­πι­κού.

Τα πα­ρα­πά­νω αι­τή­μα­τα μπο­ρούν να συ­νε­νώ­σουν όλους τους ερ­γα­ζό­με­νους στην Το­πι­κή Αυ­το­διοί­κη­ση και στην Εκ­παί­δευ­ση, θα δη­μιουρ­γή­σουν κα­λύ­τε­ρες προ­ϋ­πο­θέ­σεις επί­λυ­σης των προ­βλη­μά­των και δεν θα διευ­κό­λυ­ναν την κυ­βέρ­νη­ση να αξιο­ποι­ή­σει απο­προ­σα­να­το­λι­στι­κές και συ­ντε­χνια­κές αντι­θέ­σεις για να υλο­ποι­ή­σει τις μνη­μο­νια­κές νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες  πο­λι­τι­κές, τόσο στο χώρο της Το­πι­κής Αυ­το­διοί­κη­σης όσο και της δη­μό­σιας Εκ­παί­δευ­σης.

Με αυτό το πλαί­σιο κα­λού­με τους ερ­γα­ζό­με­νους να συμ­με­τά­σχουν μα­ζι­κά στην απερ­για­κή κι­νη­το­ποί­η­ση που έχει προ­κη­ρύ­ξει η ΠΟΕ-ΟΤΑ την ΤΡΙΤΗ 20 ΦΕ­ΒΡΟΥΑ­ΡΙΟΥ 2018 και στην συ­γκέ­ντρω­ση δια­μαρ­τυ­ρί­ας, στις 10:00 το πρωί έξω από το Υπουρ­γείο Εσω­τε­ρι­κών (Στα­δί­ου 27-Αθή­να)

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος