Κ.Κ.Ε. | Εξαγγέλλουν «διάλογο» και για την Παιδεία

Κ.Κ.Ε. | Εξαγγέλλουν «διάλογο» και για την Παιδεία

  • |

«Εθνικό και κοινωνικό διάλογο» που εξειδικεύει την προσπάθεια της κυβέρνησης να αναζητήσει συναίνεση και στο χώρο της Εκπαίδευσης, εξήγγειλε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Για «αναζήτηση της μέγιστης δυνατής εθνικής και κοινωνικής συνεννόησης για την Παιδεία» κάνει λόγο και το υπουργείο Παιδείας, εντάσσοντας την πρωτοβουλία «στο πλαίσιο του γενικότερου κυβερνητικού προσανατολισμού». Στην προσπάθεια, δηλαδή, της κυβέρνησης να εξασφαλίσει ανοχή στα μέτρα – «οδοστρωτήρα» που ήδη επιβάλλει το τρίτο μνημόνιο.

Φωτογραφία του Igor Morski*

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε για το θέμα χτες, ο υπουργός, Ν. Φίλης, σημείωσε μεταξύ άλλων πως «η αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων της Εκπαίδευσης συναρτάται με την έκθεση του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της Εκπαίδευσης, στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών» και ανακοίνωσε τη συγκρότηση κοινής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που τα πορίσματά της θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του «διαλόγου» για την Παιδεία.

Τα παραπάνω παραπέμπουν κατευθείαν στις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου, όπου για την Εκπαίδευση προβλέπεται πως «οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλη του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011» και «η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ».

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, ο «διάλογος» έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τον ερχόμενο Απρίλη και θα διαρθρωθεί σε τρία επίπεδα: Στην Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου υπό την προεδρεία του καθηγητή Αντ. Λιάκου και με τη συμμετοχή προσωπικοτήτων από όλες τις βαθμίδες. Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με πρόεδρο τον καθηγητή Κ. Γαβρόγλου και θα κληθούν τα κόμματα να υποδείξουν εμπειρογνώμονες. Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, που ενεργοποιείται με πρόεδρο τον καθηγητή Ν. Θεοτοκά και στο οποίο θα συμμετέχουν κοινωνικοί φορείς και κοινωνικοί εταίροι.

Σε πρώτη φάση, μέχρι τις γιορτές, ως στόχος τίθεται να «εντοπιστούν και να διατυπωθούν τα προβλήματα και οι προτεραιότητες» και να συζητηθούν αναγκαίες και «ρεαλιστικές» λύσεις, σαν να μην είναι γνωστό ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες ασφυκτιούν σε καθεστώς ελεγχόμενης χρεοκοπίας, με χαοτικές ελλείψεις. Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, το υπουργείο Παιδείας παραπέμπει στους δημοσιονομικούς περιορισμούς και κάνει λόγο για «δυνατότητες να γίνουν βήματα που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος».

«Θα ασχοληθούμε με το σύνολο της Εκπαίδευσης, από τα κάτω προς τα πάνω», είπε ο Ν. Φίλης αναφορικά με τα θέματα του «διαλόγου» και ενδεικτικά ανέφερε: «Θα αναζητηθεί νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια με την αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας (…) Ζητήματα τα οποία διατρέχουν όλη την Εκπαίδευση, όπως είναι η γλωσσομάθεια (…) Επίσης το θέμα της Ειδικής Αγωγής (…) όπως επίσης τα μεταπτυχιακά, αλλά και ζητήματα βελτίωσης του συστήματος των μετεγγραφών, θα αποτελέσουν ζητήματα που θα συζητηθούν στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας».

Ανακοίνωση σχετικά με τις προχτεσινές εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας περί έναρξης «εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία» εξέδωσε το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Μια ματιά να ρίξει κανείς σε νηπιαγωγεία, σχολεία, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, πανεπιστήμια, ΤΕΙ, θα καταλάβει ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να κρύψει, με πασπάλισμα “διαλόγου”, τα τραγικά αδιέξοδα στις δημόσιες δομές Εκπαίδευσης με τα οποία δίνουν καθημερινά μάχη εκπαιδευτικοί, μαθητές, σπουδαστές και γονείς.

Η κυβέρνηση μιλάει για “εθνικό και κοινωνικό διάλογο”, τη στιγμή που ψήφισε στο τρίτο μνημόνιο μέτρα που:

  • Προβλέπουν τη συνέχιση αντιδραστικών αλλαγών στην Παιδεία (κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις, παραπέρα αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, αντιδραστική αξιολόγηση).
  • Συνεχίζουν την εφαρμογή του νόμου 4186/2013 (Αρβανιτόπουλου) για το Λύκειο (επέκταση της μαθητείας, πρόωρη κατηγοριοποίηση των μαθητών, άμεση παρέμβαση των επιχειρήσεων στις δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης).
  • Ευθυγραμμίζονται με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για τα πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ, όπως σύνδεση της χρηματοδότησης με τις “αξιολογήσεις” σύμφωνα με τα κριτήρια της αγοράς, εισαγωγή διδάκτρων στα προπτυχιακά κ.ά.

Στόχος είναι να αποπροσανατολίσει το λαό από τα επείγοντα προβλήματα και να εξασφαλίσει την ανοχή στα νέα μέτρα – “φωτιά” που ετοιμάζονται.

Το ΚΚΕ, συμμετέχοντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θα καταθέσει τις απόψεις του. Δε θα συμμετάσχει σε καμία άλλη από τις “Επιτροπές” και τα “Συμβούλια” που συγκροτεί ή επανασυστήνει η κυβέρνηση, στα χνάρια προηγούμενων κυβερνήσεων.

Το βασικό σήμερα είναι ο λαός να μη δείξει καμία ανοχή και συναίνεση. Να οργανώσει την πάλη του σε κάθε χώρο, να παρεμποδίσει τα βάρβαρα μέτρα που ετοιμάζονται. Να συμμετάσχει μαζικά στην απεργία στις 3 του Δεκέμβρη».

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ | ΠΑΙΔΕΙΑ

Πέρα από τη δράση μας στους εκπαιδευτικούς μέσα από τα σωματεία τους, τις επιτροπές, τους συλλόγους, τη δράση τους στο πλαίσιο του ΠΑΜΕ για τη συσπείρωση νέων δυνάμεων, στην πάλη για την απόκρουση των κυβερνητικών μέτρων και άλλα που ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, κυρίως πρέπει να ενισχυθεί η παρέμβαση στο περιεχόμενο, η σχεδιασμένη παρουσία στις συλλογικές – ομαδικές δράσεις του σχολείου (πρότζεκτ, προγράμματα, ευέλικτη ζώνη), η δημιουργική σχέση με μαθητές – γονείς. Η ένταση της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης με το σχολείο – μηχανισμό του αστικού κράτους, αλλά και τις ρεφορμιστικές, οπορτουνιστικές απόψεις, που είναι ισχυρές στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Κυρίως αυτό περνάει μέσα από την ανάδειξη στην πράξη του ρόλου του κομμουνιστή εκπαιδευτικού στη συνολικότερη λειτουργία του σχολείου και του περιεχομένου που δίνει στους μαθητές. Ενισχύουμε το μέτωπό μας με την επικαιροποίηση της θέσης μας για το ενιαίο 12χρονο σχολείο σύγχρονης γενικής Παιδείας.

Αμεσα καθήκοντα:

α) Με την ολοκλήρωση της επεξεργασίας της επικαιροποιημένης πρότασής μας, να οργανωθεί παρουσίασή της δημόσια και να οργανωθούν αντίστοιχες εκδηλώσεις των Κομματικών Οργανώσεων και της ΚΝΕ.

β) Ημερίδα εργασίας με πρώτες σκέψεις για τη διδασκαλία της γλώσσας.

γ) Σειρά εκδηλώσεων για τα σχολικά βιβλία και το περιεχόμενό τους.

δ)Ιδιαίτερη ενασχόληση για τη δράση μας στους Συλλόγους Γονέων.

ε) Δράση, με βάση την απόφαση του ΠΓ και του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, για τη δουλειά μας στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, καθώς και τη δουλειά στα Γυμνάσια και Λύκεια τη νέα σχολική χρονιά.

Copyright © ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος