Στις 14 Σεπτεμβρίου αρχίζουν τα μαθήματα στα σχολεία

Στις 14 Σεπτεμβρίου αρχίζουν τα μαθήματα στα σχολεία

  • |

«Τα σχολεία μας θα ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου», ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιείται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων.

Σημαντικός παράγοντας για να παρθεί η απόφαση για την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων, όπως είπε η υπουργός, ήταν το να δοθεί ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών συμπολιτών μας.

Όπως είπε η υπουργός, τα στοιχεία δείχνουν ότι ήδη ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακόμη επιστρέψει. Επανέλαβε, έτσι, την έκκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν άμεσα με τις οικογένειές τους.

Η υπουργός επανέλαβε επίσης ότι θα αξιολογείται η εξέλιξη της πανδημίας σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο και εφ’ όσον χρειαστεί, και πάντα με βάση τις εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού, θα επικαιροποιούνται τα μέτρα προστασίας και πρόληψης.

Η κ. Κεραμέως ευχαρίστησε τον υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο, τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου και όλους τους δημάρχους και την Τοπική Αυτοδιοίκηση ευρύτερα, για τη μέχρι σήμερα εξαιρετική συνεργασία και ευχήθηκε καλή αρχή στα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

«Φέτος θα είναι μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες», είπε η υπουργός. «Κατανοώ απόλυτα τις αγωνίες σας. Έχουμε χρέος τα παιδιά μας να βρεθούν στο φυσικό τους χώρο, στο σχολείο, με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας. Τα παιδιά μας είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου λειτουργούν με κανόνες, με την καθοδήγηση των πολύτιμων εκπαιδευτικών τους, παρά στον δρόμο και στις πλατείες όπου παίζουν χωρίς κανόνες», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε, με τα μέτρα προστασίας στο σχολείο προστατεύονται και τα παιδιά, και οι εκπαιδευτικοί και η οικογένεια, όταν το παιδί ή ο εκπαιδευτικός γυρνάει από το σχολείο.

«Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε και το αγαθό της Υγείας και το αγαθό της Εκπαίδευσης. Από αυτή την κρίση θα βγούμε πιο δυνατοί», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Τα 16 μέτρα πρόληψης και προφύλαξης από τον κορονοϊό

Η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης, όπως ανακοίνωσε η κ. Κεραμέως. Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει λάβει 16 μέτρα πρόληψης και προφύλαξης από τον κορονοϊό, υπό τα οποία θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Να σημειωθεί ότι οι προδιαγραφές αυτές θα ισχύσουν όχι μόνο για τα σχολεία, αλλά και για τα φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, κτλ.

1. ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ

Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.

 

Η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε ότι η Πολιτεία θα διαθέσει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων αλλά και ιδιωτικών σχολείων.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ

Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, ενώ σχολαστικός θα είναι ο καθαρισμός όλων των χώρων, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργήσει κατά τη σχολική χρονιά 2020-21, έχοντας με διασφαλισμένες επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης, θα πραγματοποιούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ στα σχολεία

6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων, θα πραγματοποιούνται τα διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες και σε διαφορετικούς χώρους του εκάστοτε σχολείου.

7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ

Η ειδική εθνική επιτροπή έχει δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Οι σχολικές γιορτές θα πραγματοποιούνται εντός κάθε σχολικού τμήματος. Ειδικότερα για την ημέρα του αγιασμού, κατά την πρώτη ημέρα μαθημάτων στα σχολεία, η κ. Κεραμέως είπε -απαντώντας σε σχετική ερώτηση- ότι υπάρχει πρόβλεψη μετά και από σχετική συζήτηση με την Εκκλησία της Ελλάδος, να γίνει ανά τάξη, σε εξωτερικούς χώρους και με όλα τα μέτρα προστασίας.

9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ

Οι μαθητικοί διαγωνισμοί θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη σχολική χρονιά (2020-21), με υποχρεωτική μάσκα και την τήρηση των λοιπών μέτρων.

10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

Δεν θα πραγματοποιηθούν για την ερχόμενη σχολική χρονιά (2020-21) πολυήμερες εκδρομές και συνέδρια.

11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

Οι επισκέψεις σε μουσεία, δημόσια κτήρια, κτλ. θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια. Ωστόσο, δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Προβλέπεται καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση. Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μέτρων.

16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ

Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.

Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας

Από την υποχρεωτική χρήση μάσκας θα εξαιρούνται ορισμένες κατηγορίες μαθητών. Γενικά, θα εξαιρούνται παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς και παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.

Όσον αφορά τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Πότε δεν θα μετράνε οι απουσίες

Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών θα δικαιολογείται στις εξής περιπτώσεις:

Πρώτον, εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του (απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης).

Δεύτερον, εάν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως αυτή ορίζεται από την Επιτροπή (Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας).

Τρίτον, εάν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ. Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι (απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας).

Ποιες είναι οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου

Οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα είναι οι παρακάτω:

1. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της

2. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες

3. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες

4. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία

5. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)

6. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)

7. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια

8. Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια

9. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου

10. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).

Τι προβλέπεται κατά τις απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών

Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο. Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε η κ. Κεραμέως, θα δοθούν επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Άδειες ειδικού σκοπού

Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο.

Τι θα συμβαίνει σε περίπτωση κρούσματος

Σε περίπτωση κρούσματος κορονοϊού σε κάποιο σχολείο, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.

Επίσης, προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.

Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.

Στ. Πέτσας: Πρόσθετα μέτρα προστασίας ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορονοϊού

«Για να κερδίσουμε τον πόλεμο με την πρωτοφανή, παγκόσμια, υγειονομική και οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία του κορονοϊού χρειάζεται ομαδική δουλειά. Κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς», τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην εισαγωγική του τοποθέτηση στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου με την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο και τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου.

Όπως επεσήμανε «η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση έχουν συνεργαστεί στενά όλο αυτό το διάστημα καθώς η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική. Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προστασίας ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορονοϊού.

Και ενώ το Υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο για τη νέα σχολική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος  του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, που – στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους – κάνουν ό,τι χρειάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, από τη μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, μέχρι την εξασφάλιση της αναγκαίας απολύμανσης και της διάθεσης όλων των αναλώσιμων υλικών, όπως μάσκες και αντισηπτικά.

Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των σχολείων, θα ήθελα να σημειώσω ότι ικανός αριθμός συμπολιτών μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα αστικά κέντρα. Ιδίως στην Αθήνα, μέχρι τις 31 Αυγούστου, με βάση την ανάλυση δεδομένων κινητικότητας του πληθυσμού – από τα διόδια, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και τις αστικές συγκοινωνίες – φαίνεται ότι περίπου το 85% των κατοίκων της πρωτεύουσας επέστρεψαν στην πόλη».

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε: «Καλούμε λοιπόν όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι. Και να φροντίσουν, για το καλό όλης της οικογένειας, να μείνουν ασφαλείς περιορίζοντας τις επαφές τους με την ευρύτερη κοινότητα για τις επόμενες μέρες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

Τις σχετικές λεπτομέρειες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα παρουσιάσουν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και ο προέδρος της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρης Παπαστεργίου. Μαζί μας βρίσκεται και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ κα. Βάνα Παπαευαγγέλου για τυχόν εξειδικευμένες ερωτήσεις σας».

Τ. Θεοδωρικάκος: Η τοπική αυτοδιοίκηση εγγυάται την ασφαλή λειτουργία των σχολείων

«Η μαθησιακή διαδικασία θα ενισχυθεί με τους όρους μιας ισχυρής τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία θεσμικά και με δυνατό λόγο υποστηρίζει και εγγυάται την ασφαλή και δημιουργική λειτουργία των σχολείων», διαβεβαίωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος στην κοινή συνέντευξη Τύπου για τη λειτουργία των σχολείων υπό τις ειδικές υγειονομικές συνθήκες που διαμορφώνει η πανδημία.

Σύμφωνα με τον ίδιο «το νέο σχολικό έτος αποτελεί για όλους το μεγάλο στοίχημα γιατί όλοι επενδύουμε στο μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας που είναι η νέα γενιά. Η επιτυχία σε αυτό το κρίσιμο μέτωπο είναι μια συνάρτηση από δράσεις όχι μόνο σε κεντρικό κυβερνητικό επίπεδο αλλά και σε τοπικό αυτοδιοικητικό επίπεδο», τόνισε .

Ο κ. Θεοδωρικάκος απευθυνόμενος προς τους μαθητές ζήτησε να φοράνε τη μάσκα για την ασφάλεια τόσο των ίδιων όσο και των αγαπημένων τους προσώπων, ενώ παράλληλα τόνισε την ανάγκη «να υπάρξει ξανά ενότητα, πειθαρχία και αλληλεγγύη, τα χαρακτηριστικά που διέκριναν όλους τους Έλληνες την προηγούμενη Άνοιξη στο πρώτο κύμα της πανδημίας».

Ανακοίνωσε, ακόμη, ότι για τους γονείς δημοσίους υπαλλήλους με παιδιά που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες και πρέπει να μείνουν σπίτι τους, θα προβλεφθεί η δυνατότητα να εργάζονται από απόσταση ή με μειωμένο ωράριο προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο ένας από τους δύο γονείς θα είναι στο σπίτι.

Αναφερόμενος στα μέτρα του υπουργείου Εσωτερικών για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων στην εποχή του κορονοϊού, επισήμανε:

– Την επιχορήγηση της ΚΕΔΕ με ποσό 6,2 εκατ. ευρώ προκειμένου να διατεθούν δωρεάν μάσκες στο σύνολο των μαθητών όλων των σχολείων δημοσίων και ιδιωτικών και στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού.

– Την πλήρη στελέχωση με προσωπικό καθαριότητας σε όλη την επικράτεια με 5.000 εργαζόμενους, με πλήρες ωράριο ορισμένου χρόνου από την πρώτη ημέρα που ξεκινά το σχολείο μέχρι την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς (έναντι 3.761 πέρυσι), καθώς και 4.474 μερικής απασχόλησης. Όπως σημείωσε, σε αντιδιαστολή με ό,τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, από φέτος οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα θα απολαμβάνουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα, με αποτέλεσμα φέτος το κράτος να διαθέτει 28 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι στον τομέα της καθαριότητας των σχολείων. Επίσης, τα κυλικεία θα λειτουργήσουν κανονικά με αυστηρή εφαρμογή των μέτρων που έχουν υποδείξει οι ειδικοί, διαθέτοντας σφραγισμένα και προσυσκευασμένα υλικά.

– Τη διάθεση 175 εκατ. ευρώ στις περιφέρειες για τις δαπάνες μεταφοράς 240.000 μαθητών από και προς το σχολείο τους, καθώς και 128 εκατ. ευρώ στις σχολικές επιτροπές για συντήρηση και επισκευή υλικών.

Δεν παρέλειψε επίσης να σημειώσει ότι οπουδήποτε κι αν απαιτηθούν επιπλέον λύσεις με βάση ειδικά τοπικά προβλήματα μπορεί να υπάρξουν, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει την εγγύηση της απόλυτης στήριξης της κυβέρνησης.

Κλείνοντας, ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι η πανδημία επιβεβαιώνει και δείχνει το δρόμο της ανάγκης ανασυγκρότησης του κράτους μέσα από μια σειρά μεταρρυθμίσεις που υλοποιεί η κυβέρνηση και οδηγούν σε καλύτερες υπηρεσίες και φροντίδα για τον Έλληνα πολίτη.

Οδηγίες για τις προδιαγραφές της κατάλληλης μάσκας για παιδιά

Οδηγίες για τη σωστή χρήση της μάσκας από τα μικρά παιδιά έδωσε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό, κατά την ενημέρωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο και τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου.

Η υφασμάτινη μάσκα είναι σαφώς αυτή η οποία συνιστάται να χρησιμοποιούν οι μικροί μαθητές. Όπως είπε η κ. Παπαευαγγέλου έχουν δοθεί οι προδιαγραφές για την συγκεκριμένη μάσκα, η οποία θα είναι δύο μεγεθών, πιο μικρή μάσκα για τα μικρά, ώστε να έχει καλύτερη εφαρμογή στο πρόσωπο και πιο μεγάλη για τους μεγαλύτερους μαθητές. Θα είναι τουλάχιστον δύο στρώσεων υφάσματος και το ύφασμα να είναι καλής ποιότητας με πυκνή ύφανση, αλλά λεπτή ίνα έτσι ώστε να είναι πιο καλά ανεκτή, αλλά και πιο αποτελεσματική.

Επίσης έδωσε οδηγίες για τους μαθητές που φορούν γυαλιά και τα οποία θολώνουν όταν χρησιμοποιούμε την μάσκα. Είπε ότι ακριβώς στο ύψος της μύτης στο έλασμα να πιέσουμε αυτό, ώστε να γίνει καλύτερη εφαρμογή. “Προφανώς θα υπάρχουν παιδιά τα οποία στην αρχή θα νοιώσουν άβολα. Είναι αναγκαίο στην αρχή της σχολικής χρονιάς να δοθεί έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για την χρήση της μάσκας και είναι σαφές ότι με βάση τις οδηγίες που έχουν δοθεί σχετικά με την χρήση της μάσκας οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και να εξηγήσουν γιατί είναι απαραίτητη η μάσκα. Το πιο σημαντικό για να έχουμε τα παιδιά με το μέρος μας είναι να απαντήσουμε στις απορίες τους», τόνισε η κ. Παπαευαγγέλου.

Τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε το παιδί να μάθει να φοράει την μάσκα είναι ξεκάθαρα, είπε η Καθηγήτρια. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «δεν μπορεί η μαμά να λέει στο παιδί μην βάλεις μάσκα δεν θα μπορείς και η δασκάλα να λέει να βάλει. Άρα όλοι μαζί πρέπει να δουλέψουμε και να έχουμε ξεκάθαρα μηνύματα σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες». Εξέφρασε την αισιοδοξία της λέγοντας ότι στηριζόμαστε στην καλή συνεργασία όλων έτσι ώστε να πετύχουμε αυτό που θέλουμε.

Οδηγίες για κυλικεία

Αναφέρθηκε τέλος στις λεπτομερείς οδηγίες που έχουν δοθεί στα κυλικεία, για την λειτουργία τους και την τήρηση των κανόνων υγιεινής ώστε, όπως είπε, να μειωθεί η έκθεση του φαγητού των κυλικείων στον ιό. Σχετικά με τα προϊόντα είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα υπάρχει ένα καλάθι με πολλά κουλούρια εκτεθειμένα στον αέρα και γι αυτό είπαμε ότι τα φαγητά θα πρέπει να είναι σε ατομικές συσκευασίες, έτσι ώστε να έχουμε άλλη μία ασπίδα προστασίας».

«Κανένα μέτρο δεν αρκεί πρέπει να έχουμε πολλά μέτρα σε όλα τα επίπεδα, έτσι ώστε να πετύχουμε το σκοπό μας», κατέληξε η κ. Παπαευαγγέλου.

.amna.gr