Ακραία δημοκρατία στο ΕΣΡ; Επιλογή των μελών του με κλήρωση!

Ακραία δημοκρατία στο ΕΣΡ; Επιλογή των μελών του με κλήρωση!

Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης – ΕΣΡ και ειδικότερα η ανενέργειά του βρέθηκε ιδιαίτερα μετά την προσφυγή των θιγομένων τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας στο Συμβούλιο της Επικρατείας – ΣτΕ στο μάτι του πολιτικού κυκλώνα.

  • του Κώστα Λαμπρόπουλου | ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ - ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ | red line

Ο επικεφαλής του Κυβερνητικού Πολέμου ενάντια στη Διαπλοκή, Υπουργός Επικρατείας κ. Παππάς, αποφάσισε να αναλάβει και να ασκήσει προσωρινά ο ίδιος τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ επειδή -κατ’ αυτόν- η αντιπολίτευση -και συγκεκριμένα η ΝΔ- σαμποτάρει τη σύστασή του καθότι-κατ’ αυτόν- η ίδια αποτελεί διαπλεκόμενο μέρος με τα ΜΜΕ ως λήπτρια παροχών σε είδος, χρήμα και προβολή και αντιπάροχο πολιτικής προστασίας και δημόσιων έργων στα «βοθροκάναλα».

Πρέπει, βεβαίως, να επισημανθεί ευθύς εξαρχής ότι ο Κυβερνητικός Πόλεμος κατά της Διαπλοκής είναι ψευδεπίγραφος και προσχηματικός καθότι η ίδια η «Διαπλοκή» έχει ήδη εξαλειφθεί στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, η ίδια η έννοια της «διαπλοκής» αφορά πρωτίστως την άνομη και αθέμιτη σχέση μεταξύ κρατικών και κυβερνητικών λειτουργών και τρίτων, των όποιων τρίτων (μεγαλοεργολάβοι, μιντιάρχες, προμηθευτές φαρμάκων,κ.ο.κ). Αφού η νυν κυβέρνηση δεν είναι κατά πως ισχυρίζεται «διαπλεκόμενη», η «διαπλοκή» έχει ήδη εξαλειφθεί αφού δεν υφίσταται πλέον στο πρόσωπό της διαπλεκόμενος ενδοκυβερνητικός εταίρος …

Άρα, ο Κυβερνητικός Πόλεμος κατά της Διαπλοκής αποσκοπεί πρωτίστως στην ενίσχυση της προπαγανδιστικής θέσης, ισχύος και εμβέλειας της κυβέρνησης στο πεδίο των ΜΜΕ!

Βεβαίως, το Συμβούλιο Επικρατείας – ΣτΕ έκρινε το Νόμο Παππά αντισυνταγματικό.Ο Υπουργός Επικρατείας υποχρεώθηκε σε αναδίπλωση και οφείλει να επιχειρήσει ξανά να πετύχει τη στελέχωση του ΔΣ του ΕΣΡ χωρίς, όμως, να διαφαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας.

Το ΕΣΡ είναι εννεαμελές (9) σώμα που τα μέλη του, συμπεριλαμβανόμενων και του Προέδρου και Αντιπροέδρου του, διορίζονται κατά διευρυμένη πλειοψηφία τουλάχιστον 4/5 ή 80% από τη Διάσκεψη Προέδρων της Βουλής που έχει, επίσης, ως αρμοδιότητα τον διορισμό των μελών των ΔΣ των Ανεξάρτητων Αρχών.

Η σημερινή κομματική κατάσταση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής παρουσιάζεται στον Πίνακα που ακολουθεί:

Α/Α ΣΥΣΚΕΨΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Σ ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΚΚΕ ΠΟΤΑΜ ΕΚ ΑΝΕΛ ΧΑ
Α Πρόεδρος της Βουλής 1 1              
Β Αντιπρόεδροι της Βουλής 7 3 1 1 1 1      
Γ Πρώην Πρόεδροι της Βουλής και νυν Βουλευτές 1   1            
Δ Πρόεδροι Διαρκών Επιτροπών                
1 Μορφωτικών Υποθέσεων 1 1              
2 Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων 0 0              
3 Οικονομικών Υποθέσεων 1 1              
4 Κοινωνικών Υποθέσεων 1 1              
5 Δημόσιας Διοίκησης 1 1              
6 Παραγωγής και Εμπορίου 1 1              
7 Θεσμών και Διαφάνειας 1 1              
Ε Πρόεδροι Κοινοβουλευτικών Ομάδων 8 1 1 1 1 1 1 1 1
ΣΤ Εκπρόσωπος Ανεξάρτητων Βουλευτών 0 0              
ΣΥΝΟΛΟ 23 11 3 2 2 2 1 1 1
% 1,00 0,48 0,13 0,09 0,09 0,09 0,04 0,04 0,04
Σ% 0,83 0,48 0,13 0,09   0,09   0,04  
Σύνολο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΚΚΕ ΠΟΤΑΜΙ ΕΚ ΑΝΕΛ ΧΑ
ΣΥΝΟΛΟ 24 11 3 2 2 2 1 2 1
% 1,00 0,46 0,13 0,08 0,08 0,08 0,04 0,08 0,04
Σ% 0,83 0,46 0,13 0,08   0,08   0,08  

Τι προκύπτει από τον Πίνακα;

Πρώτο, ότι η κυβέρνηση δεν έχει ακόμα συστήσει την Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων επειδή πρέπει -κανονικά- να αποδώσει την προεδρία της στους ΑΝΕΛ και, επομένως, το πεδίο της Άμυνας και Εξωτερικής Πολιτικής θα περιέλθει στην αρμοδιότητα / έλεγχο του κου. Καμμένου. Το πλήγμα στο «αριστερό» γόητρο της «πρώτης φορά αριστερής κυβέρνησης» θα είναι ανεπανόρθωτο. Επομένως, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει κάνει από την πλευρά του ό,τι μπορεί για να συστήσει το ΕΣΡ!

Δεύτερο, δεν αρκεί η συναίνεση της ΝΔ για τη σύσταση του ΕΣΡ. ΣΥΡΙΖΑ + ΑΝΕΛ + ΝΔ συγκεντρώνουν το 65% ή 67% των μελών της Σύσκεψης των Προέδρων το οποίο απέχει παρασάγγας από το όριο των 4/5 ή 80% που θέτει το Σύνταγμα. Επομένως, ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι το ΔΣ του ΕΣΡ δεν συγκροτείται επειδή η ΝΔ σαμποτάρει το σχηματισμό του ΕΣΡ είναι ψευδής!

Τρίτο, για να συσταθεί το ΕΣΡ απαιτείται η συναίνεση επιπλέον των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και ΝΔ και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης / ΠΑΣΟΚ (+9% ή +8%) καθώς και του ΠΟΤΑΜΙΟΥ (+9% ή +8%). Επομένως, η σύσταση του ΕΣΡ συμβολικά σημαίνει την εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ αποδοχή της γραμμής της «πλατιάς εθνικής ενότητας» που επαγγέλλονται ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ, δηλαδή την πολιτική αναίρεση της τρέχουσας αντίθετης γραμμής του ΣΥΡΙΖΑ!

Συμπερασματικά, οι «Αριστεροί» του ΣΥΡΙΖΑ θα εκλάβουν την σύσταση του ΕΣΡ ως προηγούμενο ή / και πρόκριμα για το σχηματισμό κυβέρνησης «πλατιάς εθνικής ενότητας». Στο μυαλό τους αυτό σημαίνει την πλήρη σοσιαλδημοκρατικοποίηση / πασοκοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ #3, άρα και την έξοδό τους απ’ αυτόν!

Εάν, λοιπόν, κάποιοι δεν θέλουν τη σύσταση του ΕΣΡ σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Παππάς ανέλαβε να επιλύσει το γόρδιο δεσμό του πολέμου κατά της Διαπλοκής του οποίου προΐσταται αλλά η συνταγματική παράκαμψη που επινόησε απέτυχε.

Τι θα γίνει, λοιπόν;

Αντί, να παριστάνω την Πυθία για το τι μέλλει γενέσθαι, νομίζω ότι εποικοδομητικότερο είναι να πω τι -κατά τη γνώμη μου- μπορεί να γίνει.

Προτείνω, λοιπόν, την ακόλουθη διαδικασία επιλογής των μελών του ΔΣ του ΕΣΡ:

1) Κάθε μέλος της Διάσκεψης των Προέδρων προτείνει μυστικά μία και μόνο υποψηφιότητα για το ΔΣ του ΕΣΡ (σύνολο υποψηφιοτήτων 23 ή 24).

2) Οι υποβληθείσες υποψηφιότητες αξιολογούνται κατά τυχαία σειρά αποκλειστικά και μόνο ως προς την καταλληλόλητα ή μη του κάθε υποψηφίου από την ολομέλεια της Σύσκεψης των Προέδρων και καταρτίζεται ο Πίνακας των Καταλλήλων Υποψηφιοτήτων (nκατάλληλες υποψηφιότητες, n≤ 23 ή 24).

3) Από τον Πίνακα των Κατάλληλων Υποψηφίων επιλέγονται με κλήρωση δίχως επανατοποθέτηση τα 9 μέλη που θα στελεχώσουν το ΔΣ του ΕΣΡ.

4) Η ολομέλεια της Σύσκεψης των Προέδρων έχει προαποφασίσει επίσης με κλήρωση ότι το κατά σειρά #x και #zαποτέλεσμα της κλήρωσης (1 ≤x, z≤9) θα ορίζει αντιστοίχως τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΕΣΡ (π.χ. ο 3ος και 7ος, ή ο 2ος και 4ος, κ.ο.κ.).

Με τη διαδικασία αυτή επιτυγχάνεται ο σχηματισμός Αρχής που έχει τη μέγιστη δυνατή “ανεξαρτησία”καθότι ο κληρωθείς δεν νοιώθει εκ των υστέρων “υποχρεωμένος” έναντι εκείνων που τον ψήφισαν (κανείς δεν τον υπερψηφίζει) ενώ η “υποχρέωσή” του έναντι εκείνων που τον πρότειναν είναι περιορισμένη λόγω των προσόντων του που -κατά τεκμήριο- αναγνωρίστηκαν και από τα υπόλοιπα μέλη της Διάσκεψης των Προέδρων.

Εξυπακούεται, ότι η ίδια διαδικασία είναι εφαρμόσιμη για όλες ανεξαιρέτως τις Ανεξάρτητες Αρχές.

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα κ.κ. Βουλευτές και Βουλευτίνες …