Στην υπεράσπιση των φοιτητικών καταλήψεων

Στην υπεράσπιση των φοιτητικών καταλήψεων

  • |

[ Το άρθρο 16 του συντάγματος προβλέπει ρητά πως «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Tα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Kράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους».

Το ίδιο άρθρο (16) συμπληρώνει με απόλυτη σαφήνεια πως «η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται» ]

Για σχεδόν ένα μήνα, το φοιτητικό κίνημα βρίσκεται σε καταλήψεις και διαδηλώσεις κατά της εξαγγελίας της κυβέρνησης περί κατάθεσης – ψήφισης νομοσχεδίου (για τα “ελεύθερα” πανεπιστήμια) με το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Kόντρα σε ό,τι διατείνεται η κυβέρνηση, η απόπειρά της να περάσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι εντελώς αντι-συνταγματική, αντι-δημοκρατική, αντι-εκπαιδευτική, αντι-λαϊκή, με μοναδικό στόχο την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων και την ακόμα μεγαλύτερη πρόσδεση της χώρας στο άρμα του αμερικανικού ιμπεριαλισμού.

Το κίνημα των φοιτητικών καταλήψεων όχι μόνο πρέπει να συνεχιστεί, αλλά πρέπει να υποστηριχθεί έμπρακτα από το λαό, για να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Πιερρακάκη – Μητσοτάκη, και να ανοίξει το δρόμο για την ανατροπή της κυβέρνησης ΝΔ από το εργατικό – λαϊκό κίνημα, για μία εργατική σοσιαλιστική διέξοδο από την κρίση.

Τι λέει το Σύνταγμα;

H κυβέρνηση βασίζεται στο άρθρο 28 του συντάγματος, το οποίο προβλέπει πως «για να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον και να προαχθεί η συνεργασία με άλλα κράτη, μπορεί να αναγνωριστούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα».

Αντίθετα το άρθρο 16 του συντάγματος προβλέπει ρητά πως «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Tα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Kράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους».

Το ίδιο άρθρο (16) συμπληρώνει, προβλέποντας με απόλυτη σαφήνεια, πως «η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται».

Συνεπώς, το σχέδιο της κυβέρνησης να παρακάμψει το άρθρο 16 μέσω του άρθρου 28 τελεί υπό πλήρη συνταγματική αμφισβήτηση και έτσι τελεί υπό πλήρη αμφισβήτηση η νομιμότητα του εν λόγω σχεδίου.

Αυτό δεν την εμποδίζει να επιμένει επικοινωνιακά στο μοτίβο των «παράνομων» καταλήψεων από «μειοψηφίες» (αριστερών) φοιτητών.

Ωστόσο, είναι οι ίδιοι οι φοιτητές που καταλαμβάνουν τις σχολές στη βάση αποφάσεων γενικών συνελεύσεων των συλλόγων τους, οι οποίοι θα μπορούσαν –πέρα από διάφορους αντιδραστικούς μεταπολιτευτικούς νόμους και κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία των ΑΕΙ – να… επικαλεστούν ακόμη και το τελευταίο άρθρο του συντάγματος του 1974 σύμφωνα με το οποίο «η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία».

Με τις εξαγγελίες της η κυβέρνηση, επιχειρεί να «παρακάμψει» το ξεκάθαρο άρθρο 16 με το άρθρο 28 το οποίο κάθε άλλο παρά ξεκάθαρο είναι.

Συνεπώς, μπορεί να υποστηριχθεί πως η κυβέρνηση τείνει να «καταλύσει» το σύνταγμα και, έτσι, οι (Έλληνες) φοιτητές, βάσει συντάγματος -το οποίο είναι πάνω από τους επιμέρους νόμους- «δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον» (σ.σ. μαζί και της κατάληψης των κρατικών σχολών) της κυβέρνησης που «επιχειρεί να το καταλύσει» (με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων).

Αυτή η παραδοχή σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πολιτική “υποταγή” στο αστικό «Σύνταγμα», το οποίο φτιάχτηκε από την πρώτη –δεξιά– κυβέρνηση, μετά την πτώση του χούντας, δηλαδή εκείνη του «εθνάρχη» Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Αντίθετα, το λαϊκό κίνημα το οποίο συνέβαλε στην πτώση της χούντας –αν και ποτέ δεν… ρωτήθηκε για το σύνταγμα (π.χ. μέσω μιας συντακτικής συνέλευσης)- δεν πρέπει να «παραχωρήσει” σε μία αστική κυβέρνηση το “δικαίωμα” να ξηλώσει κάθε άρθρο του το οποίο διασφάλισε, έστω και με νομικό τρόπο, κάποιες κατακτήσεις του.

Ποιοι άλλοι χαρακτήριζαν “ληστές” τους αγωνιστές;

Ο Μητσοτάκης, όμως, έκανε στις 30 Ιανουαρίου ένα βήμα παραπέρα, προς τα δεξιά. Παρομοιάζοντας τους καταληψίες φοιτητές με… «ληστές».

Συγκεκριμένα, ανέφερε στο ΣΚΑΪ πως «είναι σαν να βρισκόμαστε εδώ στο στούντιο δέκα άτομα και να αποφασίζουμε δημοκρατικά να πάμε να ληστέψουμε το διπλανό μπακάλικο».

Υπενθυμίζουμε πως οι ναζί κατακτητές, όταν άρχιζε να θεριεύει το αντάρτικο στην Ελλάδα, επέλεξαν με ειδική διαταγή του Βερολίνου, να χαρακτηρίζουν τους αντάρτες ως «ληστές» προκειμένου να «δικαιολογήσουν» τα μέτρα εξόντωσης όχι μόνο των ανταρτών αλλά και των αμάχων στις περιοχές που δραστηριοποιούνταν το αντάρτικο.

Ποια ακριβώς “πλειοψηφία” επικαλείται η κυβέρνηση;

Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση συνεχίζει να συκοφαντεί τις καταλήψεις, επιμένοντας πως είναι «μειοψηφίες» εκείνες που αποφασίζουν.

Ωστόσο, δεν μας «εξηγεί» αν αυτές οι «μειοψηφίες» εμπόδισαν κάποιο φοιτητή ή προπαντός την ίδια την κυβερνητική φοιτητική παράταξη, τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ή την ΠΑΣΠ, να μπει σε μία γενική συνέλευση και να υποστηρίξει έστω ένα πλαίσιο «αντι-κατάληψης», πέραν από τη θέση υπέρ ή κατά της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.

φωτο Μάριος Λώλος

Εν τέλει, είναι η ΔΑΠ, η οποία, γενικά, έως τώρα αποφεύγει να μπει στις γενικές συνελεύσεις ή όπου μπαίνει κατά κύριο λόγο χάνει (αδυνατώντας να κερδίσει την πλειοψηφία) και όχι οι «μειοψηφίες» που (έχοντας την πλειοψηφία των συνελεύσεων) αποφασίζουν για καταλήψεις «ερήμην» και «κατά» κάποιας αόρατης «πλειοψηφίας».

Εξάλλου, αν θέλει κανείς να μιλήσει με τυπικούς όρους, συνδικαλιστικής δημοκρατίας, οι δυνάμεις της αριστεράς (Πανσπουδαστική, ΕΑΑΚ κ.λπ.) έχουν κερδίσει αθροιστικά την πρωτιά σε πολλές σχολές της χώρας στις φοιτητικές εκλογές, οι οποίες διεξήχθησαν την άνοιξη του 2023.

Μάλιστα, οι φοιτητικές εκλογές διεξάγονται κάθε χρόνο και όχι κάθε τέσσερα χρόνια, όπως οι εθνικές εκλογές, οι οποίες ανέδειξαν τη Νέα Δημοκρατία (Ιούνιος 2023).

Εξάλλου, ποια ακριβώς κοινωνική… «πλειοψηφία» επικαλείται η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιχειρώντας να επιβάλει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Το 41% το οποίο κατέλαβε στις τελευταίες κάλπες είναι «κάλπικο» λόγω της αποχής, καθώς το  πραγματικό ποσοστό μόλις ξεπερνά το 21% !Επίσης, ας μας δείξει κάποιος της κυβέρνησης σε ποιο σημείο του προεκλογικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας αναφέρεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων; Η απάντηση είναι μία και ξεκάθαρη: Πουθενά!

Και στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης –όπως και στη φορολογία των ελευθέρων επαγγελματιών, στο εργασιακό κ.λπ.- η Νέα Δημοκρατία είχε σαφέστατα «κρυφή» ατζέντα.

Συνεπώς, όχι μόνο δεν έχει κανένα συνταγματικό δικαίωμα, αλλά δεν έχει κανένα τυπικό αστικο-κοινοβουλευτικό δημοκρατικό δικαίωμα να περάσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Μπορεί κανείς να παλέψει για ένα δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο χωρίς να συγκρουστεί με το αστικό κράτος;

Παρόλη την απουσία οποιασδήποτε «δημοκρατικής» νομιμοποίησης, η κυβέρνηση της ΝΔ στέλνει τους εισαγγελείς στα πανεπιστήμια, προειδοποιώντας ακόμη και με είσοδο της αστυνομίας κατά των “παράνομων” καταληψιών και απαιτώντας να διεξαχθούν οι εξετάσεις.

Και κάπου εδώ τελειώνουν τα δημοκρατικά «παραμύθια» και ξεκινούν οι «πικρές» αλήθειες: Η κυβέρνηση ως επικεφαλής του αστικού κράτους ετοιμάζεται να επιβάλει την (αστική) “τάξη” στα κατειλημμένα πανεπιστήμια καλώντας τους εισαγγελείς ενάντια ακόμα και στους πρυτάνεις.

Ωστόσο, οι κατασταλτικές διαθέσεις της κυβέρνησης πρέπει να κάνουν σαφές στους φοιτητές πως δεν μπορούν υπερασπιστούν το κρατικό πανεπιστήμιο, χωρίς να έλθουν σε σύγκρουση με το αστικό κράτος. Και όχι μόνο αυτό, αλλά θα πρέπει να αντιπαρατάξουν απέναντι σε αυτό το αστικό κρατικό πανεπιστήμιο, ένα άλλο πανεπιστήμιο όχι μόνο δημόσιο δωρεάν για όλο το λαό, κάτι που προϋποθέτει ένα άλλο «κράτος», το «κράτος» των εργατών.

Φταίνε” τα κρατικά πανεπιστήμια για τη φοιτητική μετανάστευση;

Όσον αφορά τα πολιτικά επιχειρήματα της κυβέρνησης είναι (το λιγότερο) γελοία.

Για παράδειγμα, η κυβέρνηση κόπτεται να φέρει πίσω τους 40.000 φοιτητές οι οποίοι σπουδάζουν στο εξωτερικό πληρώνοντας (οι γονείς τους) διπλά και τριπλά ποσά σε σχέση με εκείνα τα οποία θα πλήρωναν αν σπούδαζαν στη χώρα τους, εφόσον υπήρχαν ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Καταρχάς, οι 40.000 φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό είναι παιδιά της μεγάλης ή μεσαίας αστικής τάξης και όχι της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού.

Την ίδια ώρα στα ελληνικά ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι εγγεγραμμένοι υπερ – δεκαπλάσιος αριθμός φοιτητών, δηλαδή πάνω από 400.000!

Άρα και πάλι, η κυβέρνηση δεν εκφράζει την περιβόητη «πλειοψηφία» των 400.000 φοιτητών και γονέων (δηλαδή ενός πλήθους πάνω από 1,5 εκατομμυρίου πολιτών της χώρας, δηλαδή του 1/6), αλλά μία μειοψηφία 40.000 (160.000 μαζί με τους γονείς τους).

Επίσης, δεν ήταν όσοι αντιστέκονταν και συνεχίζουν να αντιστέκονται στα ιδιωτικά πανεπιστήμια εκείνοι που «έδιωξαν» τους 40.000 νέους (ακόμα και αν παραβλέψει κανείς την αστική τους καταγωγή) για να σπουδάσουν στο εξωτερικό!

Είναι -και- ο εξεταστικο-κεντρικός και δαπανηρός χαρακτήρας του συστήματος εισαγωγής της ελληνικής κρατικής ανώτατης εκπαίδευσης (μαζί και η «βάση εισαγωγής») ένας από τους λόγους που «έδιωξε» τους 40.000 νέους αστικής και μικροαστικής κοινωνικής καταγωγής εκτός Ελλάδος και προπαντός διώχνει και άλλους -εκατοντάδες χιλιάδες!– νέους εργατικής και φτωχής λαϊκής καταγωγής από αυτήν.

Φέρνει η ιδιωτικοποίηση κάτι θετικό για το λαό;

Μετά την παραπέρα ιδιωτικοποίηση παιδείας στη δευτεροβάθμια κλίμακα και στο μετα –δευτεροβάθμια κλίμακα η οποία έχει κλιμακωθεί ειδικά τα τελευταία χρόνια, με την εκτίναξη της ιδιωτικής παραπαιδείας στα Γυμνάσια – Λύκεια και των ιδιωτικών ΚΕΚ και Κολεγίων έρχεται και η ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης…

Το πόσο θα ωφελήσουν το λαό η ιδιωτικοποίηση και των πανεπιστημίων, φτάνει να αναρωτηθεί κανείς σε σχέση με τα εξής τρέχοντα ζητήματα:

φωτο Μάριος Λώλος

-Βελτιώθηκε η λεγόμενη κρατική μετα-δευτεροβάθμια εκπαίδευση των δημοσίων ΙΕΚ κ.λπ. με την επέκταση των ιδιωτικών ΙΕΚ και Κολεγίων;

-Βελτιώθηκαν οι μαθησιακές «επιδόσεις» των μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο με την γιγάντια ανάπτυξη των φροντιστηρίων και των κέντρων μελέτης;

-Βρήκαν καλύτερες και πιο υψηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας οι απόφοιτοι όλοι όσοι τελείωσαν ιδιωτικό κολέγιο;

-Αν λάβει κανείς υπόψη του ένα άλλο κοινωνικό τομέα, όπως η υγεία, βελτιώθηκε η υγεία του λαού από την εκτίναξη της ιδιωτικής υγείας τα τελευταία χρόνια ;

-Κέρδισε κάτι το Εθνικό Σύστημα Υγείας από τον «ανταγωνισμό» με τις ιδιωτικές κλινικές; (σ.σ. το ερώτημα αυτό απευθύνεται σε όσους κυβερνητικούς υποστηρίζουν πως θα ισχύσουν «ενιαίοι κανόνες» σε κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια με στόχο τη… βελτίωση των κρατικών!)

Πρέπει να είναι κανείς συνειδητός και κατ’ επάγγελμα ψεύτης ή ανόητος για να απαντήσει θετικά στα παραπάνω ερωτήματα!

Οι φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό επίσης είναι 99% βέβαιο πως θα μείνουν στο εξωτερικό να εργαστούν καθώς θα κερδίσουν, αποφοιτώντας από πανεπιστήμιά τους, τριπλάσιο μισθό σε σχέση με αυτό που θα κέρδιζαν αν έρχονταν στην Ελλάδα.

“Σύνδεση” παιδείας – εργασίας;

Για αυτό το ζήτημα, δηλαδή της εργασιακής –επαγγελματικής– μισθολογικής προοπτικής των νέων τι έχει να προτείνει η κυβέρνηση;

Θα δίνει αυξήσεις στον κατώτατο μισθό 5% κατά μέσο όρο κάθε χρόνο μέχρι το 2027;

Στα χρόνια των Μνημονίων, μετανάστευσαν 400.000 εργαζόμενοι (Έλληνες και ξένοι), μεταξύ των οποίων ιδίως κάτοχοι πανεπιστημιακών και μεταπτυχιακών τίτλων ελληνικών κρατικών πανεπιστημίων και ο μόνος λόγος που μερίδα αυτών το σκέφτεται να επιστρέψει στην Ελλάδα είναι η αδυναμία κοινωνικής ενσωμάτωσής τους σε χώρες όπως η Σουηδία (γιατροί).

Το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η Ελλάδα δεν δίνει τόσο καλούς μισθούς όσο π.χ. η Ολλανδία ή η Σουηδία, επειδή δεν έχει τόσο «ανοιχτή» (δηλαδή φιλελεύθερη) οικονομία όσο η Ολλανδία, η Σουηδία κ.λπ. ή ακόμη… χειρότερα, επειδή δεν έχει τόσο «ανοιχτή» ανώτατη εκπαίδευση είναι για τα σκουπίδια!

Τότε γιατί η ελληνική (κρατική) ανώτατη εκπαίδευση, οι απόφοιτοι της οποίας είναι περιζήτητοι, στη διεθνή αγορά εργασίας, δεν κατέστη «ικανή» να κρατήσει εκατοντάδες χιλιάδες νέους την περίοδο μετά τη χρεοκοπία του 2010 και τα μνημόνια; Προφανώς επειδή ο χρεοκοπημένος ελληνικός καπιταλισμός δεν μπορούσε να κρατήσει στη χώρα αυτή τόσες χιλιάδες μορφωμένους νέους.

Γιατί, επίσης, οι δεκάδες χιλιάδες απόφοιτοι των ιδιωτικών ΙΕΚ κ.λπ. οι οποίοι μάλιστα εξειδικεύονται σε τεχνικά επαγγέλματα (τα οποία έχουν ζήτηση στην ελληνική μεταποίηση και τον τουρισμό) δεν προσελκύονται τόσα χρόνια από τις ελληνικές επιχειρήσεις, «αναγκάζοντας» τις τελευταίες να ζητούν την είσοδο εκατοντάδων χιλιάδων εργατών γης και εργαζομένων στον τουρισμό ακόμα και από την Αφρική και την Ασία;!

Γιατί ενώ η κυβέρνηση δια στόματος του λαλίστατου ακροδεξιού αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη από τη μία λέει στα ίσα πως χρειαζόμαστε περισσότερους «λαντζέρηδες» (οι οποίοι προφανώς δεν χρειάζεται να τελειώσουν κανένα πανεπιστήμιο) από ό,τι δικηγόρους, ενώ από την άλλη θέλει να φέρει τα ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια (δήθεν) για να ανεβάσει το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Μήπως υπάρχει αντίφαση μεταξύ των αναγκών των επιχειρήσεων για λαντζέρηδες (όπως λέει ο Γεωργιάδης) και των αναγκών (ποιανών;) για «αναβάθμιση» των πανεπιστημίων μέσω της ίδρυσης ξένων ιδρυμάτων;

Εκ πρώτης άποψης, ναι, υπάρχει αντίφαση. Από μία άλλη άποψη, δεν υπάρχει αντίφαση: Είναι άλλες επιχειρήσεις που ζητούν λαντζέρηδες (στον τουρισμό ο οποίος ακμάζει) και άλλες εκείνες που ζητούν άδεια να λειτουργήσουν τα πανεπιστήμιά τους, προφανώς για να αυξήσουν την πελατεία τους, εντάσσοντας στους κόλπους τους όχι μόνο τα παιδιά των μεγαλοαστών, αλλά και των μικροαστών οι οποίοι ίσως θα μπορούσαν να πληρώσουν τα δίδακτρα, αλλά όχι τα έξοδα στέγασης και σίτισης.

Συνεπώς, η επιδιωκόμενη άρση του κρατικού «μονοπωλίου» στην ανώτατη εκπαίδευση (με τα λεγόμενα “ελεύθερα” πανεπιστήμια του υπ. Παιδείας Πιερρακάκη) δεν έχει κανένα απολύτως άλλο λόγο από την διεύρυνση του πελατολογίου των ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων και στη συνέχεια, ίσως, (αφού έλθει και η αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος) και των ελληνικών ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Ιμπεριαλιστική παγκοσμιοποίηση ή “απομόνωση”;

Τελευταίο, αν και πιθανόν, όχι έσχατο πολιτικό επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει «απομονωμένη» σε πανεπιστημιακό επίπεδο από τις διεθνείς εξελίξεις και δεδομένου ότι σε διεθνή κλίμακα έχει ιδιωτικοποιηθεί περισσότερο ή λιγότερο η πανεπιστημιακή παιδεία και έτσι παράγεται γνώση και στον ιδιωτικό τομέα της, δεν μπορεί η ελληνική πανεπιστημιακή εκπαίδευση να μείνει εκτός «παιχνιδιού»…

φωτο Νέα Προοπτική

Κανένας, στα σοβαρά, δεν μπορεί να αρνηθεί την παγκόσμια αφετηρία και διάσταση της γνώσης και έτσι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντιπαρατάξει απλώς ένα εθνικό «τείχος» στη διάδοσή της μέσω της «απομόνωσης» της Ελλάδας από την πρόοδο της επιστήμης, η οποία παρά τις γιγάντιες στρεβλώσεις και καταστρεπτικές χρήσεις της παράγεται εντός του καπιταλισμού. Αυτός είναι ο λόγος που τα ελληνικά πανεπιστήμια σε διάφορους βαθμούς συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια ή γίνονται ανταλλαγές φοιτητών κ.λπ.

Είναι, όμως, προς το συμφέρον της εργατικής τάξης αυτής της χώρας σαν μέρος της παγκόσμιας εργατικής τάξης να ορθώσει τείχος στην διείσδυση των ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων καθώς αυτό το οποίο έχουν στόχο δεν είναι η διάδοση της «γνώσης» αλλά η διάδοση της κερδοφορίας τους.

Ο φραγμός αυτός δεν μπορεί να μπει απλά από ένα συνδικαλιστικό αγώνα των φοιτητών στην Ελλάδα, όσο και αν είναι αναγκαίο ειδικά αυτή τη στιγμή θα συνεχιστούν οι καταλήψεις.

Απαιτείται πρώτα – πρώτα να μπει συνολικά η εργατική τάξη στην πάλη ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, σπάζοντας τα «στεγανά» που επιχείρησε να βάλει η ΓΣΕΕ στο κίνημα των φοιτητικών καταλήψεων το 2006 – 2007 αλλά και στην εξέγερση του Δεκέμβριο του 2008 μεταξύ νεολαίας και εργαζομένων.

Επίσης, το ίδιο το ευρύτερο λαϊκό κίνημα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πως δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί αποφασιστικά η νέα επίθεση των καπιταλιστών στο δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση χωρίς την ανατροπή της κυβέρνησης της ΝΔ –και όχι μόνο την αποτροπή κατάθεσης του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια– προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την κατάκτηση της εργατικής εξουσίας για την αναδιοργάνωση της παιδείας και της κοινωνίας σε νέες, σοσιαλιστικές βάσεις.

Ταυτόχρονα, πρέπει να γίνει σαφές πως δεν είναι λύση η «εθνική» παιδεία σε ένα «εθνικό» καπιταλισμό ή ένα εθνικό «σοσιαλισμό», αλλά η απελευθερωμένη, δημόσια δωρεάν, πανανθρώπινη παιδεία για όλους τους λαούς σε ένα παγκόσμιο σοσιαλισμό.

“Σύμπτωση” η πώληση των F35 με την είσοδο των αμερικανικών πανεπιστημίων;

Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να αποσυνδέσει κανείς τη ολοένα και μεγαλύτερη πρόσδεση της Ελλάδας στο άρμα του αμερικανο-νατοϊκού ιμπεριαλισμού στον πολιτικό-στρατιωτικό τομέα, την ώρα μάλιστα που αυτός δίνει μάχες στην Ουκρανία, την Παλαιστίνη και την Υεμένη, με την πρόσδεση (και) της ανώτατης παιδείας  με τα ιδιωτικά αμερικανικά πανεπιστήμια.

Ποιος μπορεί, στ’ αλήθεια, να ξεχωρίσει πολιτικά τις συμφωνίες για τα F35 και τις νέες βάσεις π.χ. στην Αλεξανδρούπολη από τα «συνοικέσια» ίδρυσης παραρτημάτων αμερικανικών ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα;

Οι φοιτητές, οι μαθητές, οι νέοι γενικότερα πρέπει να ξεσηκωθούν ενάντια στην τρέχουσα μετατροπή της χώρας στο πιο προχωρημένο «φυλάκιο» του αμερικανικού ιμπεριαλισμού (σε όλα τα πεδία) στη ΝΑ Ευρώπη και Μεσόγειο στο όνομα της «προστασίας» (από αυτόν), του «there’ s no alternative» και της «σωστής πλευράς της Ιστορίας».

Και αυτό την ίδια ώρα που οι Αμερικάνοι «προστάτες» πουλάνε όπλα και στον ανταγωνιστή της καπιταλιστικής Ελλάδας, δηλαδή την καπιταλιστική Τουρκία (για να αλληλοσφαγιαστούν αύριο οι δυο λαοί) και είμαστε θεατές του ιμπεριαλιστικού «alternative» στη Γάζα….

Δεν θα σφαγιαστούμε, ούτε θα σφάξουμε άλλους λαούς για την «πλευρά» των Ελλήνων καπιταλιστών και των Αμερικανών «προστατών» τους.

Θα ενώσουμε το λαό αυτής της χώρας, θα ενωθούμε με τους λαούς των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής και θα ανατρέψουμε τους ιμπεριαλιστές και τους κατά τόπους καπιταλιστές, για να ανοίξουμε το δρόμο για τη δική μας σωστή πλευρά της ιστορίας: τον κομμουνισμό!

Δ.Κ.

Εκτρωφείο Λαγων Καρφής Ευαγγελος