Είναι τρομερό το πόσο ανευθυνο-υπεύθυνα απαντούν κάποιοι αιρετοί του δεύτερου βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης όταν ρωτούνται για τα ελλείμματα των υπηρεσιών των οποίων προΐστανται ως αιρετοί. Ο λόγος για το τμήμα της Εθνικής Οδού από τον κόμβο της Χ. Τρικούπη με την Εθνική Οδό μέχρι τον κόμβο Παναιτωλίου, που ο Δήμος πήρε την πρωτοβουλία να καθαρίσει παρά το γεγονός ότι αυτή η εργασία δεν εμπίπτει στην περιοχή της δικαιοδοσίας του.
- του Λευτέρη Τηλιγάδα | | red line
Ως γνωστόν, γι’ αυτή την τοπική «καρμανιόλα» που ονομάζεται ακόμα εθνική οδός, αρμόδια αυτοδιοικητική αρχή είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Σύμφωνα όμως με τα ισχύοντα αυτή η αρμοδιότητα έχει προ πολλού πάψει να αποτελεί υποχρέωση της αντίστοιχης υπηρεσίας των Πατρών, αφού, όπως υποστηρίζεται και όπως είναι, ακόμα δεν έχει παραληφθεί από τον εργολάβο, ο οποίος έχει αναλάβει εδώ και χρόνια να την αναδιαρυθμίσει.
Παρ’ όλα αυτά, αν και θεωρητικά παραμένει ακόμα εργοτάξιο, πρακτικά τα αυτοκίνητα κινούνται ελεύθερα και στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας, τα φανάρια αναβοσβήνουν κανονικά, τα τροχαία δίνουν και παίρνουν και η πρασινάδα μαζί με τα αναρριχώμενα λίγο ακόμα και θα είχαν καταφέρει να μετατρέψουν την άσφαλτο σε λιβάδι. Η εικόνα της ανάρτησης από την «ιμπεριαλιστική καθαριότητα» του δήμου είναι πιο πειστικό παράδειγμα των ισχυρισμών μου.
Και να σκεφθεί κανείς, ότι τρεις αντιπεριφεριάρχες (ο ένας μάλιστα εξ αυτών έχει και την υπηρεσιακή και κύρια ευθύνη του δρόμου), διέρχονται απ’ αυτόν καθημερινά για να πάνε στο Μεσολόγγι ή στην Πάτρα, όπου στεγάζονται τα «πολιτικά» τους γραφεία. Αυτοί δεν θα έπρεπε κανονικά να ντρέπονται, που ένας τέτοιος δρόμος είναι σε χρήση.
Από την άλλη και η αντίδραση του Δήμου, αν και χρήσιμη, κάθε άλλο παρά ανιδιοτελής ήταν.
«Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στις συγκεκριμένες εργασίες κατά μήκος της Εθνικής Οδού», είπε ο Δήμαρχος Αγρινίου, «πέραν των ορίων αρμοδιοτήτων μας, για να διασφαλίσουμε την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων. Η ασφάλεια των πολιτών δεν τίθεται υπό διαπραγμάτευση και δεν είναι ζήτημα για πολιτική εκμετάλλευση. Είχαμε ζητήσει επανειλημμένα από την Περιφέρεια να προστατεύσει τους χιλιάδες οδηγούς και να καθαρίσει το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο που είναι εξάλλου ευθύνη της. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, αυτό δεν κατέστη δυνατό με αποτέλεσμα το οδικό δίκτυο να εμφανίζει σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Πέρα από τα σοβαρά προβλήματα και την εικόνα εγκατάλειψης που εμφανίζει η Εθνική οδός, θα έπρεπε τουλάχιστον να είναι καθαρή από τα χόρτα. Είναι άξιο απορίας γιατί η Περιφέρεια αγνοεί τις οχλήσεις μας. Παρεμβαίνουμε για ν’ αλλάξουμε τη δυσάρεστη εικόνα που αντικρίζουν καθημερινά όσοι μετακινούνται στην εθνικό οδό. Τα συνεργεία του Δήμου Αγρινίου επιφορτίστηκαν με τον καθαρισμό σε ένα ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμα λόγω θερινής περιόδου».
Ευτυχώς δηλαδή που έδωσε ο Κατσιφάρας τα λεφτά στον Σπίρτζη, για να φτιάξει το δρόμο που συνδέει το Άκτιο με την Λευκάδα και οι ομολογημένες φιλοδοξίες του «κακού λύκου» να τον οδηγήσουν να σηκώσει το τηλέφωνο και να παρακινήσει το «χαμογελαστό λαγό» να βγει από τη φωλιά του, να βρυχηθεί ως λέων και «να τα κάνει όλα ρόιδο». Να θυμηθεί ο Περιφερειάρχης την ανυπαρξία μελετών για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια, για να μην αφήσει αναπάντητη την απαξία ο Δήμαρχος Αγρινίου και να διατάξει γενική επίθεση καθαριότητας «στα ξένα χωράφια».
Αν έτσι γίνονται τα πράγματα σ’ αυτή τη χώρα, μπορείτε άραγε να φανταστείτε, τι χαλασμός πρέπει να γίνει, για να καταφέρουμε επιτέλους να δούμε πεζογέφυρα στο ύψος του ΚΤΕΛ!
Εγώ πάντως δεν μπορώ.