Ο εκσυγχρονισμός της ανάγκης

Ο εκσυγχρονισμός της ανάγκης

  • |

Πολύπλευρες και διαρκώς αυξανόμενες οι επιδράσεις της πανδημίας στη ζωή των πολιτών, στη διακυβέρνηση των κρατών. Πέρα από τα μέτρα προφύλαξης και αντιμετώπισης (ιατρικά και κοινωνικά) που αφορούν όλες τις χώρες οι οποίες αντιμετωπίζουν την μεγάλη αυτή κρίση, υπάρχουν και ορισμένες πρωτοβουλίες που δείχνουν τη διαφορά ταχυτήτων στον δημόσιο τομέα από χώρα σε χώρα.

Αννα Ανδριτσάκη

Τι δεν ξέχασε να μας πει χθες ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιάς; Από το Σάββατο έχουν τεθεί σε εφαρμογή υπηρεσίες τού gov.gr μέσω των οποίων παρέχεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών χωρίς να χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να πάμε στο ΚΕΠ για μια εξουσιότηση ή αίτηση έκδοσης κάποιου προσωπικού εγγράφου. Πλέον θα γίνεται ηλεκτρονικά. Διπλής σημασίας γεγονός.

Α) Πρόκειται για δραστικό μέτρο που λαμβάνεται στο πλαίσιο αναχαίτισης της επιδημίας του κορονοϊού και

B) πρόκειται για είδηση σημαντική καθώς συνδέεται με την αναβάθμιση του ψηφιακού κράτους κόντρα στη γραφειοκρατία.

Την ίδια στιγμή όμως συνειδητοποιούμε πως:

α) πρόκειται για ένα μέτρο που δεν χρειάζεται να λάβουν οι περισσότερες από τις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς αυτή η εξυπηρέτηση έχει προσφερθεί εδώ και χρόνια στους πολίτες τους και

β) πρόκειται για γεγονός το οποίο δεν αποτελεί είδηση σ’ αυτές τις χώρες. Δεν θέλουμε να γίνουμε μίζεροι, αλλά όταν ένας συγγενής που ζει στο εξωτερικό με άκουσε να του τα λέω, απόρησε ρωτώντας με: «Καλά, έπρεπε να εμφανιστεί ο κορονοϊός στη χώρα για να προχωρήσει τόσο γρήγορα η ψηφιοποίηση;» Μήπως έπρεπε να πάρει διαστάσεις πανδημίας; αναρωτήθηκα κι εγώ πικρά. Οχι, δεν θέλουμε να γίνουμε μίζεροι. Ομως δεν είναι κρίμα που έπρεπε να δεχτούμε τέτοια χτυπήματα, για να κάνουμε τόσο μεγάλα βήματα εκσυγχρονισμού;

efsyn.gr