Όλα τα είχαμε, που λέτε, κ Παπαναστασίου, η κάθετη σύνδεση με την Ιόνια μας «μάρανε»!
- του Λευτέρη Τηλιγάδα |
| red line
Είναι, βλέπεις, αυτά τα καταραμένα 10 λεπτά που λείπουν, από το χρόνο που θέλουν οι νταλίκες με τα εξαγώγιμα προϊόντα μας για να φτάσουν πιο γρήγορα στις αγορές της Ευρώπης. Είναι και οι τουρίστες, που περνούν και δεν μας βλέπουν, για να μπουν και να συμβάλουν με τον «οβολό» τους σ’ αυτή την καταραμένη τοπική οικονομία, μέσα στην οποία «δεν πέφτει καθόλου ξένο χρήμα», με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της να ανακυκλώνουν τη φτώχεια και την αγωνία τους… Κι άλλα πολλά, κι άλλα πολλά, που τι να λέμε τώρα!!!
Διάβαζα τις προάλλες αυτή την ανακοίνωση της «Ανατροπής» με υπότιτλο «Ιδού ο υπεύθυνος για την απομόνωση του Αγρινίου» και θυμήθηκα όλη αυτή την «πολιτική κόντρα» των δηλώσεων που είχατε από τη μια εσείς κι από την άλλη ο κ. Τραπεζιώτης, για το ποιος ευθύνεται που η παράκαμψη του Αγρινίου, είναι παράκαμψη, και αναρωτήθηκα: Άραγε, «ο καυγάς είναι για το πάπλωμα», ή το πάπλωμα είναι για τον καυγά, έτσι ώστε μια κοινωνία, που χρόνια τώρα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και κρυώνει το κρύο της απομόνωσης και της φθοράς, να αισθανθεί ενεργή και δρώσα;
Ρητορικό είναι το ερώτημα· όχι γιατί η απάντησή του είναι αυτονόητη, αλλά γιατί, η όποια απάντηση μόνο ως επικοινωνιακός λόγος μπορεί να υπάρξει, από το σύνολο των πρωταγωνιστών της τοπικής μας πολιτικής σκηνής, «τη εξαιρέσει» μερικών, που, αν μετρηθούν, ο απόλυτος αριθμός «τρία» είναι ικανός να τους καλύψει. (Ονόματα δεν λέμε, καριέρες δεν νομιμοποιούμε).
Αντί να καθίσουμε να σκεφτούμε πώς το λιμάνι του Πλατυγιαλιού, θα γίνει λιμάνι, πώς θα πάψουν οι δυνατότητές του για την οικονομία να αραχνιάζουν στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών που το έχουν στην ιδιοκτησία τους, πώς θα περιέλθει και ως χρήση και ως ιδιοκτησία στο Δημόσιο, καθώς και το πώς θα βρεθεί χρηματοδότηση, για να συνδεθεί και σιδηροδρομικά και οδικά με τις αγορές τις βόρειας Ευρώπης, εμείς σπαταλάμε φλύαρο πολιτικό λόγο, περί του τρόπου με τον οποίο θα βρεθεί «φλύαρο χρήμα», για να σπαταληθεί στην κάθετη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την «Ιόνια». Αντί στη κουβέντα μας με κάθε πολιτικό μεγαλοπαράγοντα που φτάνει στην περιοχή μας, για να αξιοποιήσει προεκλογικά τις φρούδες υποσχέσεις του, να μπαίνουν ζητήματα ανάπτυξης της παραγωγικής δυνατότητας της περιοχής, της ενίσχυσης της αγροτικής οικονομίας και της επανεκκίνησής της, αναμασάμε τις λάθος στοχεύσεις και τις ανεπάρκειες του παρελθόντος, ανεπαρκείς και ελλιπείς, όχι μόνο του μέλλοντός μας, αλλά και του τόσο τραγικού παρόντος μας.
Την περιοχή μας δεν θα την βγάλει από την απομόνωση ένας κάθετος δρόμος σε μια μεγάλη οδική αρτηρία. Θα την βγάλει η αγροτική παραγωγή της, η μεταποιητική δυνατότητα αυτής της παραγωγής και οι υπηρεσίες προώθησης και ανάπτυξής της, αξιοποιώντας όλες τις ήδη υπάρχουσες υποδομές. Γιατί, τι να την κάνει την κάθετη σύνδεση ο επισκέπτης του Αρχαιολογικού Μουσείου του Θέρμου, όταν ο δρόμος από το Αγρίνιο μέχρι εκεί, είναι, με όρους 2020, καρόδρομος; Πόσο χρήσιμη θα είναι αυτή η σύνδεση, για τον έμπορο που θα φτάσει στα τυροκομεία του Βάλτου ή της ορεινής Τριχωνίδας και των Παρακαμπυλίων;
Κάπως έτσι τα σκέφτομαι τα πράγματα, κ. Παπαναστασίου… Και συμπαθάτε μας και σεις και ο κ. Τραπεζιώτης, που δεν θα μπούμε στον κόπο σας. γιατί, όπως λέει παρακάτω και ο Μανώλης, «όλα στη ζωή είναι ρόλοι».