Το γυναικείο σώμα, οι σερβιέτες, το διαδίκτυο, τα “μπλε υγρά” και όλα τα στερεότυπα της νοσηρής κοινωνίας μας

Το γυναικείο σώμα, οι σερβιέτες, το διαδίκτυο, τα “μπλε υγρά” και όλα τα στερεότυπα της νοσηρής κοινωνίας μας

  • |

“Στο σχολείο κρύβαμε τη σερβιέτα στο μανίκι μας όταν πηγαίναμε στην τουαλέτα για να μη μάθει κανείς ότι έχουμε περίοδο.

Πάντα σηκωνόμασταν, και σηκωνόμαστε, από την καρέκλα μας με ένα φόβο μην τυχόν και έχουμε λερωθεί, για να κρύψουμε γρήγορα την ντροπή.

Σήμερα, στις περισσότερες πολιτείες της Αμερικής τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής φορολογούνται σαν “είδη πολυτελείας”. Όταν μία κοπέλα 27 ετών ρώτησε τον Ομπάμα γιατί συμβαίνει αυτό, εκείνος απάντησε: “Δεν έχω ιδέα. Υποψιάζομαι πως επειδή άνδρες έφτιαχναν τους νόμους όταν πέρασε αυτή η φορολογία.”

Ένας άνδρας μπορεί να πάει σε μία τουαλέτα και να βρει ό,τι χρειάζεται (χαρτί υγείας, σαπούνι) ενώ μια γυναίκα που έχει περίοδο όχι. Δεν υπάρχει καν αυτόματο μηχάνημα (όπως αυτά που πουλάνε αναψυκτικά και πατατάκια) για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Στην Ινδία, το 70% των κοριτσιών δεν ξέρουν τι είναι η περίοδος μέχρι τη μέρα που θα τους έρθει για πρώτη φορά.

Στην Ανατολική Αφρική, τέσσερα στα πέντε κορίτσια δεν έχουν πρόσβαση σε είδη γυναικείας υγιεινής.

Στο Νεπάλ, η παράδοση θεωρεί τις γυναίκες μιαρές και τις αναγκάζει να εγκαταλείψουν τα χωριά τους και να ζήσουν σε πρόχειρα παραπήγματα για τις μέρες της περιόδου τους.

Στην Ελλάδα παλιότερα ένας από τους λόγους για τους οποίους οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου ήταν η περίοδος.

Στις 20/3/1928 η εφημερίδα “Νέα Ημέρα” ,σε άρθρο της, ανέφερε πως οι γυναίκες κατά την περίοδο βρίσκονται σε κατάσταση “πνευματικής και συναισθηματικής ανισορροπίας” και γι’ αυτό δεν είναι σε θέση να ψηφίσουν.

Σήμερα, εάν έχεις περίοδο και είσαι χριστιανή, δεν μπορείς να κοινωνήσεις.

Σήμερα εάν έχεις κράμπες, ζαλάδες, δεν μπορείς να σταθείς στα πόδια σου, αυτός δεν είναι αρκετός λόγος για να πάρεις άδεια από τη δουλειά σου.

Πάλι θα βάλεις τη μαύρη, φαρδιά σου φόρμα, αλλά οι διαφημίσεις της always και της everyday θα δείχνουν γυναίκες με λευκά κολλητά παντελόνια να χορεύουν στο δρόμο ανέμελες.

Σήμερα θα έχεις κόκκινο αίμα αλλά η διαφήμιση θα δείχνει ένα απαλό μπλε υγρό να πέφτει γλυκά πάνω στη σερβιέτα.

Το 2017 πρώτη φορά παγκοσμίως βγήκε διαφήμιση με κόκκινο υγρό να απορροφάται από τη σερβιέτα.

ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΥΓΡΑ

Η κοινωνία πάντα απαιτούσε από τη γυναίκα όχι απλά να δέχεται αλλά να απολαμβάνει το σπέρμα του άνδρα. Παρ’ όλα αυτά το σεξ στην περίοδο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα θέματα ταμπού.

Οι γυναίκες κατά την περίοδο νιώθουν πιο έντονα την επιθυμία για σεξ. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι ο οργασμός μπορεί να βοηθήσει να υποχωρήσουν οι κράμπες της περιόδου.

Κι όμως, πολλές γυναίκες ντρέπονται να το συζητήσουν με το σύντροφό τους, πόσο μάλλον να το θίξουν ως πρόβλημα, κατάλοιπο της βαθιά σεξιστικής κοινωνίας που θεωρεί τη γυναίκα “μιαρή”.

Εάν ξαφνικά οι άνδρες άρχιζαν να έχουν περίοδο, τότε η περίοδος θα ήταν γιορτή για την κοινωνία. Θα το λάμβαναν όλοι υπόψη τους. Θα είχαμε πτώση στην τιμή των σερβιετών. Θα θεσμοθετούσαμε επιπλέον άδειες για να μην εργάζονται στην περίοδό τους.

 

 

Η συγκεκριμένη φωτογραφία κατέβηκε δύο (2) φορές από το λογαριασμό της Rupi στο instagram.
Προφανώς το instagram (facebook και λοιπά μέσα) δεν έχει πρόβλημα με διαφημίσεις αυτοκινήτων που κολλάνε δίπλα την ημίγυμνη δίμετρη γυναίκα, αλλά η πραγματική απεικόνιση του γυναικείου σώματος είναι αιτία λογοκρισίας.
Αγόρια και κορίτσια, απενοχοποιήστε την περίοδο.
Δεν είναι ντροπή.
Δεν είναι αρρώστια.
Καμία ανοχή στα στερεότυπα της νοσηρής κοινωνίας μας.

“Φανταστείτε τι θα γινόταν εάν οι άνδρες σιχαίνονταν το βιασμό τόσο όσο σιχαίνονται την περίοδο.”

Willing to teach you what school should have ages ago.

We don’t bleed blue.

“I’m a woman, therefore, I bleed.” “Via: Earthling Elena
enallaktikos.gr